podłączenie kuchenki gazowej

1. Data: 2009-04-05 11:38:04

Temat: podłączenie kuchenki gazowej
Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez
złączek ( ale niespawaną ) np. z tworzywa sztucznego ?
Pozdrawiam dwaKa

2. Data: 2009-04-05 14:44:10

Temat: Re: podłączenie kuchenki gazowej
Od: "OlO" <O...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez
> złączek ( ale niespawaną ) np. z tworzywa sztucznego ?
> Pozdrawiam dwaKa

nie

3. Data: 2009-04-07 05:22:47

Od: "Marek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OlO" <O...@c...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

Właśnie, stoję przed tym samym tematem. Butlę gazową chcę umieścić około 5
metrów od kuchenki, w innym pomieszczeniu (w kuchni nie mam miejsca).
Robić to samemu, czy lepiej dac sobie spokój i znaleźć instalatora? Może zna
ktoś fachowca od gazu w Gdańsku?
Pozdrawiam
Marek

> nie
Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana
jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

4. Data: 2009-04-07 05:57:48

Od: "OlO" <O...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 5 metrów od kuchenki, w innym pomieszczeniu (w kuchni nie mam miejsca).
> Robić to samemu, czy lepiej dac sobie spokój i znaleźć instalatora? Może

pomieszczenie w ktorym stoi butla musi spelniac szereg warunkow i
podlaczenie musi byc zrobione jak instalacja czyli rura czarna ciagniona lub
przewodowa laczona spawaniem lub gwintem , albo miedziana lutem twardym.
Jednak jesli kuchnia jest tak mala ze nie ma miejsca na butle to pewnie tez
nie spelnia warunkow do pracy urzadzenia gazowego ( 7m3 )

> Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana
> jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

polecam sie :)

5. Data: 2009-04-07 16:09:23

Od: "Marek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twardym. Jednak jesli kuchnia jest tak mala ze nie ma miejsca na butle to
> pewnie tez nie spelnia warunkow do pracy urzadzenia gazowego ( 7m3 )

O! Teraz zdecydowanie lepiej :-)
Kuchnia nie jest mała, ale tak wyszło, że nie chcę umieszczać butli w kuchni
(wolę w meblach trzymać ciekawsze rzeczy). Mam za to fajne miejsce w
pomieszczeniu pod schodami. Pomieszczenie to jest oddalone ok 5 - 6 metrów
od kucenki. Do butli byłby wygodniejszy dostęp (do zaworu i w celu wymiany
butli) i nie masakrowałbym mebli podczas jej wymiany.
To co napisałeś, to z g rubsza tak czuję. Właściwie to myślałem o rurce
miedzianej. Niestety nie znam tych wszystkich wymagań, o których piszesz.
Znasz miejsce, gdzie można kompletnie i kompetentnie tym poczytać?
Pozdrawiam
Marek

6. Data: 2009-04-09 13:16:20

Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miedzianej. Niestety nie znam tych wszystkich wymagań, o których piszesz.
> Znasz miejsce, gdzie można kompletnie i kompetentnie tym poczytać?

Powolutku.
Nie wolno ci pociągnąć rurą plastikową gazu z sieci gazowej (nie wiem jaki
tam macie - zeimny czy miejski - nie ważne). Sieć gazowa w budynku musi być
wykonana z materiałów niepalnych lub i to jest podstawowe wymaganie stąd
stal i miedź z lutem twardym.
Gaz z butli można pociągnąc atestowanym wężem gumowym ale na ograniczonej
długości - bodajże do 2 m, ale nie pamiętam dokładnie i nie mam pod ręką
rozporządzenia.. Nie ma to takiego znaczenia jak w przypadku sieci gazowej,
bo gdy temperatura w pomieszczeniu podskoczy np do 200-300 stopni C butla
prawdopodobnie i tak sama z siebie eksploduje niszcząc wszystko co po drodze
napotka. W momencie gdy w pomieszczeniu się pali i spali się wąż, jest
niewielka szansa, że ulatniający się gaz po prostu zapali się i wypali się
bez eksplozji.
--
Jackare

7. Data: 2009-04-09 16:06:45

Od: "Marek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po drodze napotka. W momencie gdy w pomieszczeniu się pali i spali się
> wąż, jest niewielka szansa, że ulatniający się gaz po prostu zapali się i

Cześć,
Dzieki za kolejne istotne informacje. Nigdzie jednak nikt nie napisał, że to
będzie rurka plastykowa. Boże broń! To co piszesz, z grubsza zgadza się z
moim czuciem tematu: generalnie rurka miedziana, jak połączenia to lutowane
i na koncach dwa krótkie wężyki elastyczne (podłączenie butli oraz
podłączenie kuchenki). Wspomniałeś coś o rozporządzeniu. Jeśli znasz temat,
poddaj proszę o jakie rozporządzenie chodzi.
Z góry dziękuję
Marek

Klimatyzacja Fujitsu czy LG? Inwerter?
Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
Zakamieniona rura n ciepłą wodę ( ? )
Jaka kupic pralke
remont - piec, instalacja?