Jakie oświetlenie blatu??

1. Data: 2007-05-13 08:37:17

Temat: Jakie oświetlenie blatu??
Od: Maciek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie oswietlenie blatu kuchennego mozecie mi polecic. Zalezy mi aby
bylo umieszczone pod szafkami wiszacymi, dobrze oswietlalo blat i
dobrze gdyby bylo energooszczedne.

pozdr. Maciek

2. Data: 2007-05-13 18:11:02

Temat: Re: Jakie oświetlenie blatu??
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13 May 2007 01:37:17 -0700, Maciek napisał(a):

> Jakie oswietlenie blatu kuchennego mozecie mi polecic. Zalezy mi aby
> bylo umieszczone pod szafkami wiszacymi, dobrze oswietlalo blat i
> dobrze gdyby bylo energooszczedne.
>
> pozdr. Maciek

Np żarówki diodowe albo halogeny niskowatowe wbudowane w niewielkie pudełka
przymocowane od dołu szafek - do zrobienia samemu bez problemu.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Kręgosłup składa się z kręgu i ogona.

3. Data: 2007-05-14 04:26:30

Od: yasmin <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> Jakie oswietlenie blatu kuchennego mozecie mi polecic. Zalezy mi aby
> bylo umieszczone pod szafkami wiszacymi, dobrze oswietlalo blat i
> dobrze gdyby bylo energooszczedne.
Listwy LED cos w tym stylu:
http://allegro.pl/item195231665_listwy_oswietleniowe
_12v_6_diod_zimna_temp_.html

--

odpisujac usun _nospam_

4. Data: 2007-05-14 04:49:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yasmin" <b...@w...pl> wrote in message

> Listwy LED cos w tym stylu:

http://allegro.pl/item195231665_listwy_oswietleniowe
_12v_6_diod_zimna_temp_.html

Rozwiązanie niezłe - tyle, że na fotografiach listwy są zamontowane przy
ścianie - co jest błędem, powinny być zamontowane za listwą osłaniającą (aby
nie świeciły w oczy) na dnie szafki przy samych drzwiczkach - nie dają
kontr-swiatła na to, co się robi na blacie. U mnie trzeba byłoby
zainstalowac co najmniej 10 listew (po 20cm) czyli wydatek rzędu 100zł.
Można je połączyć w szereg i zasilać z małego autotransormatora z odczepu na
120V (po wyprostowaniu prądu), ja zastosowałbym jeszcze stabilizator prądu -
nie zmieniałyby natężenia światłą mimo ruchów napięcia w sieci.
Zużycie energii pomijalne...

5. Data: 2007-05-14 04:57:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Zapomniałem dodać - po zamontowaniu takich listew (już dużo większy
wydatek) na ścianach wokół pomieszczenia, tak, by tylko sufit był
oświetlony - daje to najlepsze oświetlenie sztuczne dla pomieszczeń,
zbliżone do naturalnego. W takim przypadku listwy muszą być od dołu
zasłonięte - nie mogą świecić w dół. Aby sufit był równomiernie oświetlony
stożki światła każdej diody muszą się przekrywać i listwy muszą być oddalone
od sufitu - trzeba dobrać sobie odległość, która daje najlepsze i
narównomierniejsze oświetleniu sufitu.

6. Data: 2007-05-14 14:35:59

Od: yasmin <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> stożki światła każdej diody muszą się przekrywać i listwy muszą być
> oddalone od sufitu - trzeba dobrać sobie odległość, która daje najlepsze i

Zalezy tez jaki kat swiecenia maja zastosowane LED w listwach bo najczesciej
stosowane sa 60 lub 120 stopni wiec do sufitu lepiej wybrac z duzym kadem a
pod szafke z mniejszym :)

--

odpisujac usun _nospam_

7. Data: 2007-05-14 14:38:49

Od: yasmin <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
>
> Rozwiązanie niezłe - tyle, że na fotografiach listwy są zamontowane przy
> ścianie - co jest błędem, powinny być zamontowane za listwą osłaniającą

Oczywiscie - powinny byc na przegu szafki w fajnym ozdobnym profilu
aluminiowym w ksztalcie ceownika - listwy idealnie do niego pasuja ;)

> [...]
> na 120V (po wyprostowaniu prądu), ja zastosowałbym jeszcze stabilizator
> prądu - nie zmieniałyby natężenia światłą mimo ruchów napięcia w sieci.

kazda listwa ma wbudowany draiwer ze stabilizatorem wiec tylko laczyc w
dowolna dlugosc

> Zużycie energii pomijalne...

w stosunku do standartowego oswietlenia napewno ;)

--

odpisujac usun _nospam_

8. Data: 2007-05-17 18:33:13

Od: "Andrzej M" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W IKEI 79 zł. kosztują 3 lampki halogenowe pod szafki z wyłącznikiem i
transformatorem.

9. Data: 2007-05-17 19:12:31

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej M schrieb:
> W IKEI 79 z^(3). kosztuj? 3 lampki halogenowe pod szafki z wy^(3)?cznikiem i
> transformatorem.

Ze względów ekonomiki świetlówki są lepsze. Dają więcej światła przy
mniejszym poborze energii. Lampy LEDowe (te tanie) są jak na razie
niezbyt dobre, stosunkowo mało światła, nieciekawa charakterystyka
widma. Moim zdaniem nie nadają się do oświetlania tylko do podświetlania.

Waldek

10. Data: 2007-05-18 02:59:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@i...de> wrote in message

> [...]
> niezbyt dobre, stosunkowo mało światła, nieciekawa charakterystyka
> widma. Moim zdaniem nie nadają się do oświetlania tylko do podświetlania.

Widmo widmem - ja lubię zimne światło, ale jaki problem kupić diody
"ciepłe" czy dodac żółte? Przy odpowiedniej ilości diod, stabilizatorze
prądu i zabezpieczeniu przed przepięciami jest to "wieczne" źródło światła.
Zimne światło - około powyżej 5000°K dobrze oddaje kolory mimo wąskiego
widma...

co to jest - pytanie
pytanie
pytanie
SENSACJA
gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?