gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?

1. Data: 2007-05-12 17:34:51

Temat: gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jako że całkowicie musiałem odstawić sól, to chciałem się zapytać
czego można używać zamiast niej do przyprawiania wody do gotowania
ziemniaków lub ryżu? O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe,
to już mdły ryż mnie odrzuca. Jakieś propozycje?

Bremse

2. Data: 2007-05-12 17:41:55

Temat: Re: gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Od: akata <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 May 2007 19:34:51 +0200, Bremse napisał(a):

> [...]
> ziemniaków lub ryżu? O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe,
> to już mdły ryż mnie odrzuca. Jakieś propozycje?

Polecam rozmaryn lub tymianek. Mój TŻ soli sobie już na talerzu.
Na oko "dwa sypy" tymianku
lub jeden syp rozmarynu, chyba, że używasz swieżych, wtedy proporcje
będą inne, na korzyść tych suszonych.

--
nothing is good enough

3. Data: 2007-05-12 17:43:58

Od: "Patrycja" <p...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ziemniaków lub ryżu? O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe,
> to już mdły ryż mnie odrzuca. Jakieś propozycje?

moze gotuj w wodzie z kostka rosolowa? tak tez jest zdaje sie sol.. moze byc
w takiej postaci, czy kostki tez odpadaja? bo ryz gotowany w bulionie jest
calkiem ok.

4. Data: 2007-05-12 17:50:32

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Bremse wrote:

> Witam,
> jako że całkowicie musiałem odstawić sól,

Ale sól w dowolnej postaci?

> to chciałem się zapytać czego można używać zamiast niej do
> przyprawiania wody do gotowania ziemniaków lub ryżu?

No żeby coś osolić to musi być sól zasadniczo. ;)

> O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe, to już mdły ryż mnie
> odrzuca. Jakieś propozycje?

Co do ryżu to może po hindusku, od groma przepisów jest, np.:
http://www.sailusfood.com/categories/rice_recipes/

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-05-12 18:04:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bremse napisał(a):
> [...]
> ziemniaków lub ryżu? O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe,
> to już mdły ryż mnie odrzuca. Jakieś propozycje?

Pozostają tylko zioła dla ożywienia smaku - spróbuj np. pieprzu
ziołowego, curry itp. Tylko sprawdzaj na opakowaniu, czy mieszanka nie
zawiera soli. Posypuje się ryż PO ugotowaniu - dla smaku.
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

6. Data: 2007-05-12 18:10:04

Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 May 2007 19:41:55 +0200, akata wrote:

>Polecam rozmaryn lub tymianek. Mój TŻ soli sobie już na talerzu.
>Na oko "dwa sypy" tymianku
>lub jeden syp rozmarynu, chyba, że używasz swieżych, wtedy proporcje
>będą inne, na korzyść tych suszonych.

Dziękuje za informacje, będę próbował - może moje posiłki będą
wreszcie bardziej zjadliwe :-)

Bremse

7. Data: 2007-05-12 18:15:02

Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 May 2007 19:43:58 +0200, "Patrycja" wrote:

>moze gotuj w wodzie z kostka rosolowa? tak tez jest zdaje sie sol.. moze byc
>w takiej postaci, czy kostki tez odpadaja? bo ryz gotowany w bulionie jest
>calkiem ok.

Niby wszelką nadmiarową sól powinienem odstawić, a że w słodyczach i
typowym żarciu (pieczywo, przetwory itd.) też jej "trochę" jest, to
muszę ograniczyć dosalanie całej reszty.

Bremse

8. Data: 2007-05-12 18:27:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message
> [...]

Rozgrzać na głębokiej patelni olej, zrumienić ryż i zalać go pewną ilościa
wody, nakryć pokrywą i potrzymać na małym ogniu aby spęczniał.

9. Data: 2007-05-12 18:32:15

Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 May 2007 19:50:32 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

>Ale sól w dowolnej postaci?

Najlepiej by było. Przy ciśnieniu 125-135/80 po prostu ograniczyłem
spożycie, przy 140-160/85 musiałem ją po prostu odstawić. Już nawet
wcinam tyle owoców i warzyw (szczególnie pomidorów) jak nigdy dotąd -
po paru tygodniach bez nadmiaru soli (a właściwie to sodu) mam
ciśnienie w okolicach 135/85 :-) Tylko, że ten ryż taki mdły...

>No żeby coś osolić to musi być sól zasadniczo. ;)

Przyprawić, nie osolić :P

>Co do ryżu to może po hindusku, od groma przepisów jest, np.:
>http://www.sailusfood.com/categories/rice_recipes/

No jest tego trochę, jakieś mleko kokosowe i te sprawy... Hmm, ja
bardzo prosty facet jestem, szczególnie w kuchni, więc jakby ten ryż
był też w takiej prostej postaci, to bym się ucieszył.

Bremse

10. Data: 2007-05-12 18:39:15

Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 May 2007 20:04:33 +0200, Ikselka wrote:

>Pozostają tylko zioła dla ożywienia smaku - spróbuj np. pieprzu
>ziołowego, curry itp. Tylko sprawdzaj na opakowaniu, czy mieszanka nie
>zawiera soli. Posypuje się ryż PO ugotowaniu - dla smaku.

Spróbuję w takim razie z przyprawami. Na pewno nie ma czegoś, co można
dodać po prostu do wody? Do gotującego się ryżu lub ziemniaków?

Bremse

Gotowanie na parze
LECZO DYNIOWE
ciateczka kruche?serowe z owocami - pycha co to jest??
SZECHNIK
WARSZAWA - Burger King - Złote Tarasy 10/05/2007