gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?

11. Data: 2007-05-12 18:42:52

Temat: Re: gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Bremse wrote:

> Najlepiej by było. Przy ciśnieniu 125-135/80 po prostu ograniczyłem
> spożycie, przy 140-160/85 musiałem ją po prostu odstawić.

No to musisz zrezygnować ze słonych smaków na rzecz innych aromatów.

(...)

> No jest tego trochę, jakieś mleko kokosowe i te sprawy... Hmm, ja
> bardzo prosty facet jestem, szczególnie w kuchni, więc jakby ten ryż
> był też w takiej prostej postaci, to bym się ucieszył.

Nie aż tak, po prostu gotujesz ryż razem z np. mam kilka książek z
Indii właśnie stricte o potrawach z ryżu (tzn. potrawy z ryżem jako
kompletny posiłek). Nie są proste (banalne) bo zawierają z reguły dużo
przypraw, ale w wykonaniu *są* proste, po prostu najczęściej gotujesz
ryż z dodatkiem przypraw i tyle.

Np. coś takiego:
http://www.videojug.com/film/how-to-make-pilau-rice

W przepisie jest sól ale możesz ją pominąć. Sól się daje IMHO "do
smaku", a nie jako nieodzowną przyprawę wpływającą na charakter dania.

--
+ ' .-. .
, * ) )

12. Data: 2007-05-12 18:48:05

Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 May 2007 20:27:34 +0200, "Panslavista" wrote:

>Rozgrzać na głębokiej patelni olej, zrumienić ryż i zalać go pewną ilościa
>wody, nakryć pokrywą i potrzymać na małym ogniu aby spęczniał.

Niestety muszę też ograniczać smażenie i jeść więcej surowych,
ewentualnie gotowanych potraw. Zatem ryż wolałbym gotować.

Bremse

13. Data: 2007-05-12 18:50:24

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bremse napisał(a):

> Niestety muszę też ograniczać smażenie i jeść więcej surowych,
> ewentualnie gotowanych potraw. Zatem ryż wolałbym gotować.

Zatem gotuj/duś ryż z warzywami i np. mięsem - zyska smak, jak składnik
potrawy.
:-)
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

14. Data: 2007-05-12 18:53:48

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Bremse wrote:

> Spróbuję w takim razie z przyprawami. Na pewno nie ma czegoś, co można
> dodać po prostu do wody? Do gotującego się ryżu lub ziemniaków?

No wszystko co jest aromatyczne (tzn. jeżeli chodzi o ryż), tak jak
lubisz. Np.:

1. Rozgrzej olej na głębokiej patelni.
2. Wrzuć kilka goździków, ze 3 nasiona zielonego kardamonu, łyżeczkę
kilka kulek czarnego pieprzu, średnią (kilka cm) laskę cynamonu,
przesmażaj ok. 2 min.
3. Dodaj posiekane szalotki, półtorej szklanki ryżu (patrz niżej) i dwie
łyżki cukru, przesmaż ok. 2 min. aby cukier się rozpuścił i szalotki
zbrązowiały lekko.
4. Zalej trzema szklankami wody i doprowadź do wrzenia, zamieszaj. Gotuj
pod przykryciem na minimalnym ogniu aż ryż się zrobi i pochłonie
wodę.

Ryż długoziarnisty (i żaden tam parboiled), solidnie przepłukany i
namoczony pół godzinki w zimnej wodzie.

--
+ ' .-. .
, * ) )

15. Data: 2007-05-12 18:56:34

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Bremse wrote:

> Niestety muszę też ograniczać smażenie i jeść więcej surowych,
> ewentualnie gotowanych potraw. Zatem ryż wolałbym gotować.

Ale to nie jest smażenie. W tym przypadku delikatnie przesmaża się ryż
aby zeszklił się z wierzchu i potem nie zlepiał podczas gotowania. De
facto jest to gotowany ryż. Tak po prostu przygotowuje się niektóre
odmiany ryżu.

--
+ ' .-. .
, * ) )

16. Data: 2007-05-12 19:00:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> wrote in message

> Niestety muszę też ograniczać smażenie i jeść więcej surowych,
> ewentualnie gotowanych potraw. Zatem ryż wolałbym gotować.

Tego oleju jest niewiele - chodzi o lekkie zażółcenie ryżu - zmienia
radykalnie smak i jest zjadliwy bez soli.
Oczywiście, że jest ugotowany. Od ilości wody zależy czy będzie sypki czy
rozklejony.

17. Data: 2007-05-12 19:01:17

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 20:50, Ikselka <i...@w...pl> wrote:

> [...]
> --
> XL wiosenna
> Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

Kupic parowar i wsio parowac ,a jesc ryz na slodko ;).Kartofle z
parownika, folii...bez soli, ale z maselkiem, pomidorem...soli dosc
jest w pomidorach, chlebie itd.

18. Data: 2007-05-12 19:01:57

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Bremse wrote:

> Spróbuję w takim razie z przyprawami. Na pewno nie ma czegoś, co
> można dodać po prostu do wody? Do gotującego się ryżu lub ziemniaków?

Pamiętam zeszłego roku ktoś zachwalał (i ja potwierdzę) takie danie
(również soli tutaj nie trzeba bo zupełnie odmienny smak t.j.
słodkawy):

Ugotowany na sypko pęczak (bez soli - bo przecież nie chcesz). Do tego
przesmażone śliwki (aczkolwiek jeszcze nie pora) z cebulką, smażone do
uzyskania konsystencji dżemu. Usyp kopkę kaszy i na czubek kilka łyżek
takich przesmażonych śliwek, pasuje do sztuki ciemnego mięsa (np.
gotowanego) albo jako w ogóle samodzielne danie.

--
+ ' .-. .
, * ) )

19. Data: 2007-05-12 19:03:13

Od: "yuras" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2007-05-12 19:07:04

Od: "yuras" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaków lub ryżu? O ile ziemniaki bez soli są jako tako zjadliwe,
> to już mdły ryż mnie odrzuca. Jakieś propozycje?
Dodaj do ziemniakow czosnek ,bardzo poprawia smak tych starych ziemniakow i
naprawde poprawia smak.

Gotowanie na parze
LECZO DYNIOWE
ciateczka kruche?serowe z owocami - pycha co to jest??
SZECHNIK
WARSZAWA - Burger King - Złote Tarasy 10/05/2007