tarta ananasowa

1. Data: 2007-05-13 18:25:04

Temat: tarta ananasowa
Od: nikalu <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam ananasy i tarty, ale nie mogę znaleźć połączenia tych dwóch
elementów.
Zna ktoś może jakiś ciekawy przepis na tartę ananasową?

pozdrawiam
nikalu

2. Data: 2007-05-14 10:38:44

Temat: Re: tarta ananasowa
Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś może jakiś ciekawy przepis na tartę ananasową?

hey,
faktycznie nie są one popularne ale mam tu 2 propozycję, są po
angielsku
więc jak potrzeba wyjaśnić to pomogę. Do obu musisz przygotować jakiś
kruchy spód

Opcja 1:
Make filling: In a heavy 12-inch skillet simmer pineapple, sugars,
vanilla seeds, and reserved vanilla pod over moderate heat, carefully
turning pineapple occasionally (try to keep slices whole), until most
liquid is evaporated and pineapple is slightly translucent (reducing
heat as liquid is evaporated), about 25 minutes. Cool mixture slightly
and discard vanilla pod.
Arrange pineapple in overlapping concentric circles in shell and top
with any remaining syrup in skillet. Tart may be made one day ahead
and kept, covered loosely, at room temperature.

Opcja 2:
1. Halve pineapples lengthwise; core. Slice crosswise 1/4" thick.
Place 1/2 the pineapple on each baking sheet. Place 1 pan about 3"
below broiler.
When tinged brown, about 10 minues, turn pineapple over and sprinkle
with 1 tablespoon sugar. Broil until brown, about 6 minutes. Repeat to
broil remaining fruit. If made ahead, let stand up to 2 hours. To
present, put 1/2 or 1 pastry (break large bubbles to flatten) on each
dinner plate. Fan pineapple equally on pastries; pour coconut sauce
around desserts. Spoon dots of strawberry sauce onto coconut sauce.
Garnish with mint.
SOS:
In a 1 1/2 to 2 quart pan, mix 1/3 cup sugar, yolks, and 3/4 cup
coconut milk. Stir over medium-low heat until mixture thickly coats a
metal spoon, about 10 minutes; do not boil. Stir in rum. Let cool. If
made ahead, chill airtight up to 1 day. Bring to room temperature;
stir. If sauce is too thick to pour, thin with a little coconut milk.

Pozdrawiam
Romer ;)

3. Data: 2007-05-14 10:42:51

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nikalu napisał(a):
> Uwielbiam ananasy i tarty, ale nie mogę znaleźć połączenia tych dwóch
> elementów.
> Zna ktoś może jakiś ciekawy przepis na tartę ananasową?

Ananas w kostkach na ciasto, zalać masą jajeczno-śmietanową - zapiec.
Można na wierzch dać sztywną i słodką pianę i jeszcze podpiec do jej
zrumienienia. Pyszne.

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

4. Data: 2007-05-14 10:49:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Ananas w kostkach na ciasto, zalać masą jajeczno-śmietanową - zapiec.
> Można na wierzch dać sztywną i słodką pianę i jeszcze podpiec do jej
> zrumienienia. Pyszne.

Wersja druga: Ciasto podpiec na jasnozłoto. Ananas j.w. Taką samą ilość
zmiksować z sokiem (z puszki, odlany). Ugotować na tym budyń waniliowy
drOetker (bez mleka), zalać ananasy na cieście, zapiekać ok. 15 minut.
Na to piana, ale z wiórkami migdałowymi - j.w.

5. Data: 2007-05-14 11:29:45

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wyjaśnie po krótce:

Opcja 1: Ananasa obrać i wykroić twardy środek, pokroić w plastry
włożyć do garnka dodać 1/4 filiżanki brązowego cukru oraz rozkrojoną
laskę wanili.
Duś ok 20 minut na delikatnym ogniu tak by wyparował płyn. Na koniec
wyskrobać wanilię i dodać nasionka.
Tak przygotowane plastry rozłóż na upieczonym spodzie do tarty i
odstawić do zestalenia.

Opcja 2: Ananasa obrać i wykroić twardy środek, pokroić w plastry,
rozłóż na papierze do pieczenia i grilluj na górnym ruszcie piekarnika
aż lekko się zbrązuje
obruć i posyp brązowym cukrem i ponnownie zgrilluj. Ta przygotowane
rozłóż na podpieczonym spodzie.

Do tego przygotuj sos kokosowy: 4 żółtka, 1 mała puszka (150ml) mleka
kokosowego, 3 łyżki cukru
Wymieszaj składniki i delikatnie podgrzewaj aż do uzyskania gęstej
konsystencji.
Lekko przestudzonym sosem udekoruj tartę

Pozdrawiam
Romer ;)

6. Data: 2007-05-14 14:45:35

Od: nikalu <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo :D
Za tartę zabiorę się pewnie dopiero w piątek po maturze z fizyki..
Napiszę jak wyszła :)

pozdrawiam
nikalu

Jakie oświetlenie blatu??