co to jest - pytanie

1. Data: 2007-05-13 00:43:06

Temat: co to jest - pytanie
Od: smerf <s...@a...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym zapytac czy ktos na grupie wie moze jak nazwac takie
ciasteczka gotowane w oleju przy pomocy aluminiowej gwiazdki z drucikiem
do trzymania. Gwiazdke sie zanurza w ciescie potem w oleju 2-3 min i
piecze sie ta metoda cos co nie wiem jak nazwac.

Ciasto chyba jak do nalesnikow ale nie jestem pewien.
Ktos moglby podac nazwe i przepis na to ?

2. Data: 2007-05-13 03:36:25

Temat: Re: co to jest - pytanie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"smerf" <s...@a...home.pl> wrote in message
> [...]
> piecze sie ta metoda cos co nie wiem jak nazwac.
>
> Ciasto chyba jak do nalesnikow ale nie jestem pewien.
> Ktos moglby podac nazwe i przepis na to ?

Zwykły chrust...

3. Data: 2007-05-13 06:32:11

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"smerf" <s...@a...home.pl> wrote in message
> Ciasto chyba jak do nalesnikow ale nie jestem pewien.

ZTCP to tak. Ale tłuste jak szlag po usmazeniu.

pozdr

cherokee

4. Data: 2007-05-13 08:19:22

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

smerf <s...@a...home.pl> napisał(a):

> Ciasto chyba jak do nalesnikow ale nie jestem pewien.
> Ktos moglby podac nazwe i przepis na to ?

Uniwersalnej nazwy, tej jednej - jedynej - chyba nie ma.

Powiedzmy, że są to ciasteczka smażone.

Ubić jedno jajko z dwoma łyżeczkami cukru, cukrem waniliowym i szczytpą
soli. Dodać filiżankę mleka lub mąki i filiżankę mąki. Wymieszać na gładkie
ciasto. Jajko można zastąpić proszkiem do pieczenia - w ilości "na czubku
noża".

Ciastka po usmażeniu osączyć na kilku warstwach papieru. Szybko usmażone w
wysokiej temperaturze i dobrze odsączone wcale nie będą tłuste.

Ania

5. Data: 2007-05-13 08:28:20

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zwykły chrust...

Na pewno nie. To są ciasteczka przygotowywane z ciasta podobnego do
naleśnikowego tylko z tego co pamiętam musi byż bardziej gęste. A chrust -
inaczej faworki- robi się z zupełnie innego ciasta. Chyba, że mój "chrust" i
Twój to regionalne nazwy do dwóch zupełnie innych ciast.
Pozdrawiam
Teli.

6. Data: 2007-05-13 08:30:17

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości
> Chcialbym zapytac czy ktos na grupie wie moze jak nazwac takie
> ciasteczka gotowane w oleju przy pomocy aluminiowej gwiazdki z drucikiem
> do trzymania.

A możesz mi powiedzieć skąd masz takie foremki? moja babcia zawsze robiła
takie ciastka, niestety po jej śmierci wszystko co było w jej kuchni razem z
tymi foremkami zostało wyrzucone i niestety już nigdy takich foremek nie
widziałam :(
Pozdrawiam
Teli.

7. Data: 2007-05-13 10:04:00

Od: smerf <s...@a...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena (gsk). napisał(a):
> [...]
> tymi foremkami zostało wyrzucone i niestety już nigdy takich foremek nie

Nie wiem skad sa, wiem ze sa nowe, widac moja mama kupila je gdzies w
sklepie

8. Data: 2007-05-13 18:03:27

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem skad sa, wiem ze sa nowe, widac moja mama kupila je gdzies w
> sklepie.

Zapytaj przy okazji mamę, w jakim sklepie to kupiła - jeśli możesz :)
Pozdrawiam
Teli.

9. Data: 2007-05-13 18:28:38

Od: smerf <s...@a...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości

> Zapytaj przy okazji mamę, w jakim sklepie to kupiła - jeśli możesz :)

Powiedziala ze nie pamieta, cos ala AGD ale nie w hipermarketach, male
sklepy.

Powiedziala ze to jakis rzemieslnik musi robic jesli juz bo trudno takie
cos znalezc.

10. Data: 2007-05-13 18:51:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena (gsk)." <c...@W...pl> wrote in message

> [...]
> inaczej faworki- robi się z zupełnie innego ciasta. Chyba, że mój "chrust"
> Twój to regionalne nazwy do dwóch zupełnie innych ciast.

Chrust tradycyjny czyli faworki robi się na stolnicy, przewijając pasek
ciasta przez rozcięcie w nim samym. Te ciasteczka to też chrust tyle, że
nie faworki - chrust nazwa (od j. rosyjskiego) od chrupania przy jedzeniu.
Ja mam cały komplet końcówek z ALU nakręcanych na drut z rączką - kółka,
gwiazdki, motyle - gdy miałem małe dzieci robiliśmy dość często na zmianę z
goframi (przepisy na gofry już dawałem na kuchnię) lub wafle (waflownica
podobna do gofrownicy), które zwijałem w rurki i napełniałem bitą śmietaną.

pytanie
pytanie
SENSACJA
gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Gotowanie na parze