co to jest - pytanie

11. Data: 2007-05-13 19:16:22

Temat: Re: co to jest - pytanie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
news:f27n0q$9rp$1@nemesis.news.tpi.pl...

Chrust to po rosyjsku - chworost (kulinarnie), chrustać - chrustiet',
chrupat', gryzt' (z chrustom)...

12. Data: 2007-05-14 13:44:34

Od: Ninoczka <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to prażynki - tak się na nie u mnie w domu mówiło.

pzdr.
Nina

13. Data: 2007-05-14 14:26:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ninoczka" <n...@g...pl> wrote in message
ps.com...
A może to prażynki - tak się na nie u mnie w domu mówiło.

W zasadzie prażenie to wygrzewanie bez tłuszczu.
Zaprażka - to mąka skarmelizowana bez tłuszczu i rozprowadzona wodą lub
zupą.
Zasmażka - mąka zasmażona z tłuszczem - reszta jak wyżej.

14. Data: 2007-05-14 18:13:54

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości

> Powiedziala ze to jakis rzemieslnik musi robic jesli juz bo trudno takie
> cos znalezc.

No właśnie :(
Pozdrawiam
Teli.

15. Data: 2007-05-14 18:24:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena (gsk)." <c...@W...pl> wrote in message

> Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości
>
> A możesz mi powiedzieć skąd masz takie foremki? moja babcia zawsze robiła
> takie ciastka, niestety po jej śmierci wszystko co było w jej kuchni razem
> tymi foremkami zostało wyrzucone i niestety już nigdy takich foremek nie
> widziałam :(
> Pozdrawiam
> Teli.

Polskie sprzedawano w sklepach AGD, ale też i na targach. Ni wiem, gdzie mam
polską - chyba w piwncy, ale nie będę szukał. W domu mam rosyjskie. Chciałem
powiesić na grupie ale nie pusciła html.
Mogę posłać Ci foto mailem.
Podaj mi adres - na priv - mój mail nie jest oszukany...

16. Data: 2007-05-15 05:22:46

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

smerf wrote:
> Chcialbym zapytac czy ktos na grupie wie moze jak nazwac takie
> ciasteczka gotowane w oleju przy pomocy aluminiowej gwiazdki z drucikiem
> do trzymania. Gwiazdke sie zanurza w ciescie potem w oleju 2-3 min i
> piecze sie ta metoda cos co nie wiem jak nazwac.
>
> Ciasto chyba jak do nalesnikow ale nie jestem pewien.
> Ktos moglby podac nazwe i przepis na to ?

Spojrz tu. Na dole strony przepisy na ciasto:

http://www.fantes.com/rosettes.htm#sets

MB

17. Data: 2007-05-15 05:33:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> Spojrz tu. Na dole strony przepisy na ciasto:
>
> http://www.fantes.com/rosettes.htm#sets
>
> MB

Sie masz lawendowa Madziu. To jest dokladnie to.

18. Data: 2007-05-17 13:57:08

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie :(
> Pozdrawiam
> Teli.

Tu jest czeski producent i przepis na ciasto
20ml piwa, 1dl rumu, 1 jajo, 150g mąki, szczypta soli

http://www.reproplast.cz/index.php?page=flyer.php&ID
=1060&druh=1

z tego co pisze na ulotce wynika że w polsce dystrybucją tego zajmuje się
firma Jaar Poznań

Pozdrawiam

Monika

19. Data: 2007-05-17 15:53:28

Od: Rablinka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
=1060&druh=1

> z tego co pisze na ulotce wynika że w polsce dystrybucją tego zajmuje się

Temat od początku mnie zainteresował i czekałam co z niego
wyniknie. Informacja przez Ciebie podana wydała mi się godna
uwagi, no bo konkretna nazwa to już jest sporo, ale....

Wrzuciłam w googla i wyskoczyły dwie firmy. Jedna ze
sprzętem sportowym, czyli całkowicie odpada :-( a druga taka:
http://www.sklep.jaarpoznan.com.pl/

Tylko nie wiem czy to o to chodzi. W zasadzie mogłabym
wysłać maila z zapytaniem. Tylko właściwie nie wiem o co
pytać. Czy takie urządzonko ma jakąś nazwę? Przecież nie
zapytam o foremki do ciastek z rączką! :P

A na tej czeskiej stronce nie piszą nic więcej o tej firmie
jaar? Nie ma podają jakiegoś linka?

Pozdrawiam
Rablinka

20. Data: 2007-05-17 16:05:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rablinka" <r...@w...pl> wrote in message news:f2htps$avu$1@news.wp.pl...

> [...]
> zapytam o foremki do ciastek z rączką! :P
>
> A na tej czeskiej stronce nie piszą nic więcej o tej firmie

Foremki do smażenia ciastek. Szukałem - prawdopodobnie nie ma patentu więc
mozna tego naprodukować.
W czeskim przepisie jeszcze jest przyprawa korzenna...

pytanie
pytanie
SENSACJA
gotowanie ryżu/ziemniaków - co zamiast soli?
Gotowanie na parze