Jakie wnioski?

51. Data: 2014-06-07 20:22:26

Temat: Re: Jakie wnioski?
Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1upotfx2cfrxi$.vtau4ezs3wqi.dlg@40tude.net>,
i...@g...pl says...

> Dzięki za komplement - ale pozory (Cię) mylą, bo ja jestem chłopką z dziada
> pradziada, na wsi (niejednej) mieszkam od urodzenia. No, może w części też
> jestem inteligentką, a w części... murarką, teraz zaś szlachcianką po mężu.
> Vivat wszystkie stany! :-D

Co to za komplement - większość miastowych jest ze wsi, inna
sprawa że miastowi "z dziada pradziada" są często gorsi niż ci
ze wsi.

A co do szlachectwa - w Polsce nie ma praktycznie
"szlachectwa" - szlachectwo "dziedziczyło się" po mieczu [wraz z
męskim potomkiem, żeńskie potomkinie nie dziedziczyły
szlachectwa]. Czyli większość osób gbybąjących o swoim
szlachectwie to zwykłe "burki". ;>

PF

52. Data: 2014-06-08 00:53:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Jun 2014 20:22:26 +0200, Flyer napisał(a):

> A co do szlachectwa - w Polsce nie ma praktycznie
> "szlachectwa"

Kto nie ma, to nie ma.
http://platine.pl/slub-czartoryskiej-z-niemczyckim--
-odrodzenie-szlachty-0-1306485.html
Ale jest i inna "szlachta":
http://minakowski.pl/jak-komorowscy-wyludzili-tytul-
hrabiowski-i-herb-korczak/
Jest także ta, co się przezornie w cieniu ukrywa - ale do czasu, bo już na
liście wyborczej do PE z ramienia PO... grafinią się śmiele już okazując:
http://tiny.pl/q8gkv
33333333-]

> - szlachectwo "dziedziczyło się" po mieczu [wraz z
> męskim potomkiem,

Po mieczu oznacza PO OJCU, a nie "jako męski potomek". Nosz pojęcia o
wyobrażeniu nie masz, a tokujesz.

> żeńskie potomkinie

Nie jestem potomkinią mojego męża 3333-)

> nie dziedziczyły szlachectwa].

Bzdura. Po ojcu córki jak najbardziej dziedziczyły. Dokształć się.

PS. Się obudziłeś, że hej.No ale niech będzie stary kotlet.

53. Data: 2014-06-19 22:02:17

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ivlna3wp7n2s$.1gebo3v4znbl9.dlg@40tude.net>,
i...@g...pl says...

> Po mieczu oznacza PO OJCU, a nie "jako męski potomek". Nosz pojęcia o
> wyobrażeniu nie masz, a tokujesz.

Nie masz mnie co poprawiać - kiedyś o tym czytałem i dobrze
napisałem, choć może uprościłem - "Jeśli herbowa panna
Kiełczewska wyszła za nie herbowego Rusoła, to potomstwo z tego
związku zrodzone nie legitymuje się herbem matki. Herb się
dziedziczy po ojcu - w linii męskiej, a nie po matce w linii
żeńskiej" [ za http://www.wtg-gniazdo.org/forum/viewtopic.php?p=217
64].

Znaczy się większośc Polaków to żadna szlachta. ;>

PF

54. Data: 2014-06-19 22:57:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jun 2014 22:02:17 +0200, Flyer napisał(a):

> Nie masz mnie co poprawiać - kiedyś o tym czytałem i dobrze
> napisałem, choć może uprościłem

Napisałeś co napisałeś ("wraz z męskim potomkiem") - czyli same bzdury. I
jeszcze usiłujesz kręcić.

O co tutaj chodzi?
Tak się zastanawiam
Nie wolno biegać