Jestem nowa i mam pytanie

1. Data: 2001-08-18 18:46:02

Temat: Jestem nowa i mam pytanie
Od: "Mook" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bardzo proszę o pomoc.
Onegdaj korzystałam z piekarnika gazowego i nie było wypieku, który by mi
się nie udał. Teraz mam elektryczny i żaden wypiek mi się nie udaje. Dzisiaj
właśnie upiekłam wspaniałego zakalca a miał być biszkopt do tortu. Na domiar
złego zniszczyłam sobie bezpowrotnie instrukcję do tego piekarnika (Amica) i
teraz już nawet nie mam ściągi co na jakim poziomie piec. Generalnie przy
wszystkich wypiekach mam efekt spalony wierzch surowy środek. Co robię źle?

Magda

1. Data: 2001-08-18 23:15:35

Temat: Re: Jestem nowa i mam pytanie
Od: "Marek Rz." <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz już nawet nie mam ściągi co na jakim poziomie piec. Generalnie przy
> wszystkich wypiekach mam efekt spalony wierzch surowy środek. Co robię

Jeśli to nowy, elektryczny piekarnik, to pewnie ma różne źródła grzania.
Nasz (też Amica) ma dół, górę, grill oraz termoobieg, i kombinacje
powyższych. Zauważyłem podglądając boje mej małżonki z nowym piekarnikiem,
że np. grzanie z góry + termoobieg to przypalenie z góry gotowe na 100% a
nawet pizza była niedopieczona w środku. Spróbuj może grzania z dołu, bez
termoobiegu - to najbardziej przypomina rozkład temperatury w kuchence
gazowej.
No i nie poddawaj się, trzeba to bydlę troche oswoić :-)
M.

1. Data: 2001-08-19 16:38:54

Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Rz." <m...@r...pl> napisał w wiadomości
> źle?

Ja wszystko pieke przy uzyciu termoobiegu i raczej nie mam
problemow. Wprawdzie moja kuchenka to nie Amica tylko Master Cook, ale moze
tez sprobuj piec na termoobiegu. E.

1. Data: 2001-08-19 17:36:20

Od: "Mook" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gazowej.
> No i nie poddawaj się, trzeba to bydlę troche oswoić :-)

Już próbowałam z samą grzałką dolną ale ona jest bardzo słaba i sama nie
zapewnia wystarczającej temperatury. Po za tym nie stać mnie na ciągłe
eksperymenty, każdy nieudany wypiek to jest zmarnowane kilka jaj, mąka,
masło , margaryna.
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-08-20 08:06:24

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mook" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zapewnia wystarczającej temperatury. Po za tym nie stać mnie na ciągłe
> eksperymenty, każdy nieudany wypiek to jest zmarnowane kilka jaj, mąka,

Ja mam Amicę i jestem bardzo zadowolona...
Używam samego termoobiegu lub termoobiegu z grzałką dolną...
Większość ciast w 180 stopniach na termostacie, a ile jest w piekarniku
wtedy faktycznie to Bóg jeden wie...
Górna grzałka, albo grill tylko na ostatnie kilka minut i to do wyjątkowych
potraw, którym z nieznanego powodu nie udało się zrumienić skórki
wcześniej...
I grill tylko przy uchylonych drzwiczkach piekarnika - powinnaś mieć taką
specjalną blachę do wstawienia w drzwiczki żeby pozostawały uchylone tak o
kąt mniej więcej 10 stopni...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-08-20 09:00:05

Od: "Mook" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> specjalną blachę do wstawienia w drzwiczki żeby pozostawały uchylone tak o

Dzięki, wreszcie coś konkretnego. A na której półeczce licząc od dołu
pieczesz? Czy biszkopty też Ci się udają tym sposobem? Z góry dziękuję.

Magda

1. Data: 2001-08-20 09:23:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, wreszcie coś konkretnego. A na której półeczce licząc od dołu
> pieczesz? Czy biszkopty też Ci się udają tym sposobem? Z góry dziękuję.

Różnie... Czasem nawet pieką na dwóch poziomach jednocześnie... Znaczy
duuuuużo na raz i też się udaje, ale wtedy ciasto trzeba bardziej obserwować
i czasy pieczenia troszkę zmienić...
Rutynowo na środku lub ciut poniżej... Znaczy tak... tu idę do piekarnika...
druga od dołu na 5 możliwych położeń...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

najbardziej polska potrawa?
Pikle z ogorkow
Nowa w grupie... z problemem
[OT] Grubcio sie urodzil!!!!!
Ktoś tu chciał przepis na tarty owocowe?