KUTIA - przepis

1. Data: 2001-12-12 08:53:05

Temat: KUTIA - przepis
Od: "Sebek" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z szanownych grupowiczow(ek) zna przepis na ta potrawe?

--
Pozdrowienia
Sebek

1. Data: 2001-12-12 09:50:00

Temat: Re: KUTIA - przepis
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebek <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9v7671$e6d$...@n...tpi.pl...
> Czy ktos z szanownych grupowiczow(ek) zna przepis na ta potrawe?
>
> --
szklanka pszenicy
cukier puder
pół szklanki miodu
siekane orzechy
szklanka maku
siekane migdały
rodzynki, morele
figi
szklanka mleka
Pszenicę moczyć na noc, odcedzić, zalac wrzątkiem i gotowac do miękkości.
Odsączyć. Mak opłukac zalać gorącym mlekiem, gotować jakieś 15 minut na
mały,m ogniu. Ostudzić, zemleć.
Wszystko wymieszać, schłodzić. Cukru ile chcesz, może byc nawet pół
szklanki, jak lubisz słodkie.

Wkn

1. Data: 2001-12-12 11:35:11

Od: <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mały,m ogniu. Ostudzić, zemleć.
> Wszystko wymieszać, schłodzić. Cukru ile chcesz, może byc nawet pół

Kutie robi sie bez cukru!!!
Jesli ktos chce zrobic kutie we wschodnim stylu na pewno nie bedzie uzywal
cukru tylko miod i to w duzych ilosciach, poniewaz cecha charakterystyczna
slodyczy z tamtego obszaru geograficznego jest to, iz sa one bardzo, bardzo
slodkie.

skrzacik

http://skrzacik.mega.com.pl/archiwum.html

1. Data: 2001-12-12 11:56:18

Od: "jotbo" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
charakterystyczna
> slodyczy z tamtego obszaru geograficznego jest to, iz sa one bardzo,

a u mnie _bez mleka (brrrr...), a i tak dość szybko się psuje;
miód w mniejszej ilości, z wodą, za to bardzo dużo bakalii;

wersja: osobno pszenica osobno reszta a zmieszać na 1-2 godz. przed
konsumpcją;
wtedy można przechowywać dłużej. Ale czy warto - lepiej sobie
odpuścić, chwilowo, odchudzanie,
albo jeść pałeczkami...

smacznego Józef

1. Data: 2001-12-12 20:35:46

Od: "Edede" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote in message news:9v79br$ke2$1@news.tpi.pl...
> [...]
> mały,m ogniu. Ostudzić, zemleć.
> Wszystko wymieszać, schłodzić. Cukru ile chcesz, może byc nawet pół

Ja też nie używam mleka, mak gotuję na wodzie, ale mielę ze dwa razy, czasem
trzy. Mieszam, trzymam w zimnym miejscu (balkon). Najlepsza następnego dnia,
cyzli w pierwszy dzień świąt. Z tym że ja robię z 3 kilo pszenicy i nigdy
się jeszcze nie zepsuła, nie daję jej szans. A raz nawet - kiedy zapomniałem
zabrać rezstkę po pobycie u mamy, ta zamroziła ją na kamień w słoiku i
zjadłem na... Wielkanoc. Była wyśmienita. Cukier dodaję, bo przy tej ilości
pszenicy musiałbym zwalić do niej z 5 słoików miodu...

Edede

1. Data: 2001-12-13 09:01:18

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Wkn <w...@w...pl>

> szklanka pszenicy
> cukier puder
> pół szklanki miodu
> siekane orzechy
> szklanka maku
> siekane migdały
> rodzynki, morele
> figi
> szklanka mleka

Jadlam wczoraj kupna kutie (kupilam w pracy, zjadlam tuz przed wyjsciem
obiecujac sobie, zeby sie do nikogo po drodze nie usmiechac ;-)), i mialam
wrazenie, ze byl tam jakis aromat. Czy nie pomaranczowy? Bardzo bylo
smaczne, chyba zrobie.

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-12-13 09:11:15

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Nowak <i...@r...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:013c01c183b5$209f13e0$e007fea9@hppcvnmvhhid.
..
> [...]
> obiecujac sobie, zeby sie do nikogo po drodze nie usmiechac ;-)), i mialam
> wrazenie, ze byl tam jakis aromat. Czy nie pomaranczowy? Bardzo bylo

Słuchaj, a nie było tam malutkich kawałeczków kandyzowanej skórki
pomarańczowej?

Wkn

1. Data: 2001-12-13 09:39:59

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Sebek <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9v7671$e6d$...@n...tpi.pl...

A ja dodaję mleczko skondensowane .Kutia nie jest taka gęsta.
Beta>

1. Data: 2001-12-13 10:01:04

Od: "Barrywha" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obiecujac sobie, zeby sie do nikogo po drodze nie usmiechac ;-)), i mialam
> wrazenie, ze byl tam jakis aromat. Czy nie pomaranczowy? Bardzo bylo

Ja do mojej wersji kutii dodaję:
- kilka kropel aromatu pomarańczowego - dla pięknego zapachu,
- smażoną skórkę pomarańczową własnej roboty - dla wzbogacenia smaku
- świeżo wyciśnięty sok z 1 lub 2 pomarańczy - dzięki temu
kutia ma winny smak i nie jest taka słodka.

Robię jej dość sporo, ale jeszcze nigdy nie zdążyła się zepsuć :-))

Pozdrawiam

Barrywha

1. Data: 2001-12-13 10:02:27

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:013c01c183b5$209f13e0$e007fea9@hppcvnmvhhid...
> Jadlam wczoraj kupna kutie (kupilam w pracy, zjadlam tuz przed wyjsciem
> obiecujac sobie, zeby sie do nikogo po drodze nie usmiechac ;-)), i mialam
> wrazenie, ze byl tam jakis aromat. Czy nie pomaranczowy?

Ja mielę mak (i na kutię, i na makowiec) ze skórką pomarańczową. Pewnie
też
tak to było zrobione.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

sledzie, sledzie ..... w duzej ilosci
sledzie, sledzie ..... w duzej ilosci
Co na Wigilie na stojaco??????