Co na Wigilie na stojaco??????

1. Data: 2001-12-12 08:54:33

Temat: Co na Wigilie na stojaco??????
Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Grupo kochana pomoz :)))
Mam drobny, w sumie przyjemny problem - urzadzam znowu taka
wigilie przed Wigilia, dla najblizszych przyjaciol (10 sztuk nas
bedzie w sumie). Problem polega na tym ze mam male mieszkanie i
nie wszyscy maja gdzie siasc, wiec musze wymyslic takie jedzenie,
ktore da sie samym widelcem z talerza zjesc. W zeszlym roku byly
glownie sledzie, ptysie z pieczarkami i szwedzki "lax pudding". I
oczywiscie slodkosci.
W tym roku.... nie wiem co zrobic zeby nie powtarzac ubieglego
roku.....
Na razie w planie jest salatka sledziowa Lukullus - przepis
oczywiscie z grupy :), chyba ryba po grecku, pewnie salatka z
buraczkow albo z czerwonej kapusty... podobaja mi sie tez pieczone
pierogi Magdy Basset.... nie wiem tylko co na cieplo zrobic.
Znalazlam na portalu Wyborczej przepis na pierogi z lososiem, ale
to lekka przesada cenowa wydaje mi sie. Mysle tez nad babka z
kaszy gryczanej i bialego sera, z sosem pieczarkowo-grzybowym -
plus surowka. W sumie jest to i postne, i bardzo smaczne.....
Ale moze macie jakies inne sugestie?
Magda zaaferowana :)

1. Data: 2001-12-12 10:19:56

Temat: Re: Co na Wigilie na stojaco??????
Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:

> [...]
> buraczkow albo z czerwonej kapusty... podobaja mi sie tez pieczone
> pierogi Magdy Basset.... nie wiem tylko co na cieplo zrobic.

a bigos wigilijny?...
na cieplo...
i do jedzenia wystarcza widelec, wiec druga reka sie trzyma talerzyk i
mozna spacerowac ;-)

wiem, to banalny pomysl, ale... bez bigosu wigilijnego to nie wigilia
;-) (IMHO) nawet jesli to ma byc wigilia przed wigilia

Justyna

1. Data: 2001-12-12 10:37:47

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Trzcinska <j...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...pl...

Ja bym dała barszczyk, niech sobie chlipią, wszyscy lubia barszczyk.
Jakąs sałatkę albo dwie...
Wiesz, na dobrą sprawę to prawie wszytsko się da zjeść na stojąco: i rybę w
galarecie, i po grecku, i sałatki, i kutię, i kluski z makiem, i malutkie
kanapeczki ze śledzikiem wsadzonym najpierw w zalewe octwoą, a potem w olej
z cebulką...
O, sałatka z cutrusów, bananów, brzoskwiń z puszki, kiwi i rodzynek byłaby
nie od rzeczy (pycha!). Trochę tego jest.

Wkn

1. Data: 2001-12-12 10:50:44

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna Trzcinska <j...@s...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...pl...

> a bigos wigilijny?...
> na cieplo...
Bigos odpada... nie mam dosc duzego gara :)
Tak to jest, jak sie gospodarstwo na 1.5 osoby prowadzi :))))
Hmmmm pojsc i kupic garnek ? :)))

Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2001-12-12 10:51:54

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9v7c5g$l9g$...@n...tpi.pl...

> Ja bym dała barszczyk, niech sobie chlipią, wszyscy lubia
barszczyk.
Jeszcze trzeba miec odpowiednia ilosc jednakowych naczyn :))))))))
Z tym mam zawsze problemy :))))))))
> Jakąs sałatkę albo dwie...
To na pewno tak.

> O, sałatka z cutrusów, bananów, brzoskwiń z puszki, kiwi i
rodzynek byłaby
> nie od rzeczy (pycha!). Trochę tego jest.
A to jest bardzo dobry pomysl, dziekuje :)
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-12-12 11:13:16

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena W. <zolza@usunto_astercity.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9v7cpq$1tug$...@p...acn.pl...
> Bigos odpada... nie mam dosc duzego gara :)
> Tak to jest, jak sie gospodarstwo na 1.5 osoby prowadzi :))))
> Hmmmm pojsc i kupic garnek ? :)))

A masz brytfannę do pieczenia mięs albo duży garnek żaroodporny? Taki bigos
z piekarnika to pychota!

Wkn

1. Data: 2001-12-12 11:54:36

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a bigos wigilijny?...

bigos na wigilię????????? Chyba nie z mięsem............

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-12-12 12:13:42

Od: Justyna Trzcinska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie, ze nie z miesem, ale bigos wigilijny wlasnie jest postny...

J.

1. Data: 2001-12-12 12:46:27

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9v7gai$3u6$...@n...tpi.pl...
> bigos na wigilię????????? Chyba nie z mięsem............

A cos sie stanie?
ja jestem anty, jezeli chodzi o rozne takie sytuacje, nie przestrzegam
zadnych postow. Religijne sprawy nie maja dla mnie zadnego znaczenia, moge
sobie spokojnie w postny dzien zjesc kotleta i nie miec wyrzutow sumienia.
czy wigilia to tylko swieta? czy moze nie powinno sie jest dla zasady?
kto mnie oswieci?

--
moonika

1. Data: 2001-12-12 12:58:53

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy wigilia to tylko swieta? czy moze nie powinno sie jest dla zasady?
> kto mnie oswieci?

Wigilia jest dniem zdecydowanie postnym.
Dawniej ludzie mieli dużo silnej woli i przez caly adwent jedli tylko
postne pokarmy a 24.12 nie jedli nic aż do wieczerzy wigilijnej, przy czym
sama wieczerza też była postna ale bogatsza. Potrawy powinny byc przyzadzane
na oleju, zadnego smalcu, z miesa podawane sa ryby uznawane za postne
jedzenie.
Natomiast 1 i 2 dzien swiąt to już co kto lubi, wszelkie miesiwa sa
podawane.

serdecznie pozdrawiam
Basia

Kurczak na butelce z winem:)
WOK
Reczna maszynka do mielenia - gdzie kupic
Wykwintne aczkolwiek proste - piersi kurczacze w bialym winie
niema jak gotowce:-)