Wykwintne aczkolwiek proste - piersi kurczacze w bialym winie

1. Data: 2001-12-11 23:34:23

Temat: Wykwintne aczkolwiek proste - piersi kurczacze w bialym winie
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Z telewizyjnej serii Golego Szefa.
Musicie mi uwierzyc na slowo, ale on to gotowal dla dzieciakow w szkole 15-16
lat.
Ja zaserwowalam na nasza 5 rocznice slubu i powtorze te potrawe na pewno.

Bajecznie prosty przepis na piersi kurczacze w bialym winie.

Wykwintne a zarazem dziecinnie proste.
Potrzebne sa max 2 srednie piewsi/osobe
1/6 butelki wytrawnego wina/osobe do duszenia
dwie duze garscie swiezych grzybow - dobrej jakosci pieczarek, shitake, kilka
suszonych wonnych - b.wskazane
4 srednie ziemniaki /osobe.
Przyprawa ziolowa - ja uzylam liscia kolendry z tubki (oh ten zgnily zachod),
moze byc pewnie cos innego, co pasuje do kurzyny.

Podgotowac obrane i pokrojone na kawalki 3cmx3cm ziemniaki na polmiekko, gdy
sie one gotuja, ponacinac pierwsi na skos, wrzucic do wiekszawej miski, do tego
sporo ziol, wino, poszarpac grzyby na spore kawalki. Ja suszonych nie mialam,
totez nie wiem, czy warto wczesniej namoczyc, ale Goly Szef tego nie robil
tylko dodal suche.
Ja mialam swieza fasolke, to podgotowalam ja na polmiekko rowniez, tak spora
garstke/osobe. Dodac do winowo-kurczaczej miski (On nie uzywal zadnego warzywa).
Po odcedzeniu ziemniakow dodac owe do tej samej miski, potrzasnac aby sie
wszystko rownomiernie pokrylo.
Do niesmiertelnego zaroodpornego polmiska wsypac te mieszanke, przykryc czyms
szczelnie - u mnie folia alu. I siup do piekarnika - 200 Celcjusza na 40 min.

Niebo w gebie.

Zapijac winem uzytym do gotowania.

Nie wiem, co pasowaloby nna starter ale moz zupa marchewkowo-korzenna. W kazdym
razie nic ciezkiego.
Na deser On zrobil mus czekoladowy

Smacznego

iza

1. Data: 2001-12-11 23:41:57

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> napisał w wiadomości

piekarnika - 200 Celcjusza na 40 min.

> Na deser On zrobil mus czekoladowy
Kim jest On?
To ktos straszliwie wazny???

1. Data: 2001-12-12 09:05:32

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kim jest On?
> To ktos straszliwie wazny???
>
> Iza to ten Naked Chef, ten sepleniacy dzieciak, ktory cuda w kuchni
wyczynia? Czasami to mi to wszystko zbyt zawiklane kiedy on 59 produktow do
potrawy zuzywa i robi jakby 8 rak mial. Ale jak to juz stoi na stole to
przepieknie wyglada.

******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-12 10:04:41

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrawy zuzywa i robi jakby 8 rak mial. Ale jak to juz stoi na stole to

Zgadza sie i ja nie zawsze wierze w telewizyjne gotowanie ale ta potrawa to
majstersztyk prostoty, tylko zapomnialam wspomniec ze olej tez trzeba dodac do
tej winianej miesznki, totez lece zeby to sprostowac.

iza

1. Data: 2001-12-12 10:07:40

Temat: Re: Wykwintne aczkolwiek proste - uzupelnienie przepisu !!!
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie one gotuja, ponacinac pierwsi na skos, wrzucic do wiekszawej miski, do

XXXXX do miesznki winnej dodac 1 lyzke oliwy na 1 pierws kurczacza XXXXX

1. Data: 2001-12-12 11:29:57

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

zachod), moze byc pewnie cos innego, co pasuje do kurzyny.

Juz piersi leza w winie z olejem, tylko te ziola, naprawde nie wiem co
pasuje do kurzyny, kolendry pod reka nie mam. Aaa i kiedy sol? bo nie widze?
******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-12 13:51:11

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pasuje do kurzyny, kolendry pod reka nie mam. Aaa i kiedy sol? bo nie widze?

Ja prawie nie uzywam soli, ale chyba ten golas dodawal i pieprz rowniez pod
koniec.
Ziolowe przyprawy, albo czosnek zgnieciony/zmiazdzony, kilka zabkow...
Mysle , ze pietruszka liscie moglyby byc...

Napisz jak smakowalo

iza

1. Data: 2001-12-12 16:16:20

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zabkow...
> Mysle , ze pietruszka liscie moglyby byc...

Ten czlowiek wlasnie szaleje w mojej kuchni (w TV na barze oczywiscie) i az
wrocilam do tej skrzynki bo az nerwowa sie robie jak na niego patrze. Tak
szybko gada i wywala 67 produktow na wszystkie stoly i macha swoimi 8 rekami
w kierunku tych wszystkich rzeczy.
A nasze jedzonko dobre wyszlo tylko nie dalam pieprzu, bo nic nie
wspomnialas, o sol sama sie domyslilam, ale tylko troche (wiec za malo) bo
tez nie mowilas. Kurcze moglo byc ciut pikantniejsze. Do tego wina wrzucilam
wlasnie duzo natki i kopru (dobry pomysl, bo koper swietnie pasuje do kuraka
i do bialego wina. Smak jest fajny, tylko jak mowie wiecej soli, pieprzu i
czosnku.
Bede czesciej robic
******
m-gosia
******

1. Data: 2001-12-12 16:36:01

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bede czesciej robic
> ******
> m-gosia
> ******

uff, odetchnelam

i mam nauczke, zeby przed wyslaniem przepisu na grupe przeczytac go "with a
pinch of salt" :-))

iza

1. Data: 2001-12-13 17:04:04

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> uff, odetchnelam
>
> Wiesz Iza, wczoraj tak fajnie smakowalo z tym winem, a i szkoda mi bylo
wyrzucic reszte pieczarek i kurek, rowniez 2-ga polowe piersi, wiec
postanowilam cos z tego zrobic. Musialo tez byc z ryzem. I wyszlo takie nowe
fajne jedzenie, ze az ci podam, bo ty lubisz na te nute.

Do woka wrzucilam na oliwke pokrojone na kawalki piersi. Jak juz byly prawie
usmazone dodalam duzo czosnku i minute razem podsmazylam. Do tego dorzucilam
marchewke w kawalkach i jak stawala sie troche mieksza to cala reszte jaka
mialam: bardzo duzo cebuli, takze czerwonej, broccoli, kawaleczki cukinii i
duza garsc groszku z zamrazalnika, pokrojone pieczarki i kurki. Mieszalam
to, az wszystko dobrze bylo usmazone, posolilam, popieprzylam i pomyslalam,
ze przydaloby sie to wszystko wymieszac z jakims sosem. Wzielam 2 torebki
sosu pieczarkowego w proszku i zrobilam go osobno na boku tak jak kazali,
ale 1/5 wody zastapilam czerwonym winem. Gotowy sos wymieszalam z reszta i
podgrzalam. Polozylam to na gotowy ryz Basmati na talerzu i kubkom smakowym
nie wierzylam. Mial to byc obiad z resztek, a wyszlo cos czemu szybko musze
nadac stosowna nazwe.

******
m-gosia
******