Kajmak z mleka skondensowanego

1. Data: 2002-03-21 11:32:06

Temat: Re: Kajmak z mleka skondensowanego (OT)
Od: "Winniczek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze,
"Bernadetta Madoń" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a7c1fm$15b$1@innferno.news.tiscali.de...

Nie
> wiem, czy dobrze opisalam, ale chyba orientujecie sie, o co chodzi.
> No i teraz sie zastanawiam, czy mi to nie wybuchnie, jak zaczne to
> gotowac...

Hmmmmm..... przypomina granat z zawleczką......
Może to ugotuj, a jak Cię wiecej nie zobaczymy na grupie, to dzięki Tobie
będziemy wiedzieć, że tak jednak nie można ;)))) A na Twoją cześć, nazwiemy
takie puszki Twoim imieniem ;)))))))
Pozdrawiam,
Winniczek, co w dzieciństwie był piromanem

1. Data: 2002-03-21 12:13:06

Temat: Re: Kajmak z mleka skondensowanego
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a77cgb$vbd$...@o...biskupin.wroc.pl...
> No właśnie - czy to musi się gotować aż trzy godziny???????? U mnie stoi
na
> kuchence dopiero godzinkę i już mi język do gardła ucieka....I drugie
> pytanko - chcę dodać kakao, żeby nie było takie mdłe. Czy jeśli wsypię je
do
> gorącej masy i wymieszam łyżką, to nie porobią mi się grudki. Może kakao
> wcześniej rozpuścić w odrobinie wody? Czym jeszcze można urozmaicić taką
> masę? Z góry dzięki.

Ja gotuje dosc dlugo,bo wtedy jest bardzo gesty. Poniewaz jest bardzo slodki
dodaje soku z cytryny i sporo rumu. Inne dodatki jak lubisz.
Pozdrawiam Ramzes-a.

1. Data: 2002-03-21 17:00:07

Od: "Bernadetta Madoń" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Winniczek"

> [...]
> takie puszki Twoim imieniem ;)))))))
> Pozdrawiam,
> Winniczek, co w dzieciństwie był piromanem

Moj maz w dziecinstwie tez byl piromanem :-).
Chyba jednak nie bede ryzykowac wybuchu, nawet za cene "uniesmiertelnienia"
imienia :-).
Bernadetta

1. Data: 2002-03-21 17:00:36

Od: "Bernadetta Madoń" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" napisał

> Nie spotkalam jeszcze nigdy takiego mleka z wanilia...

No bo ja zza zachodniej granicy nadaje... A mleko i tak kupilam w
"rosyjskim" sklepie.

> Ja przychylam sie do opinii, ze wieczko jest oslabione i lepiej nie
ryzykowac,
> gotujac taka puszke przez kilka godz.

Tak myslalam. Lepiej nie bede ryzykowac remontu kuchni w wynajmowanym
mieszkaniu ;-)

> Lepiej ja zjedz lub wykorzystaj do zrobienia kremu do przekladania tortu.

A ten krem jak robisz? Ja mialam zamiar ugotowac kajmak i przelozyc wafle.
Dostalam takie zamowienie od meza.

> Pozdrawiam
> Lilla

Rowniez pozdrawiam serdecznie, Bernadetta

1. Data: 2002-03-21 19:38:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ryzykowac,
> gotujac taka puszke przez kilka godz.
> Lepiej ja zjedz lub wykorzystaj do zrobienia kremu do przekladania

Pozwolę sobie na odrębną opinię, lepsza (chyba) będzie rozgotowana!
Tylko jak długo ją gotować? A i z czego zrobiona? Fe? czy Al?
--
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-22 15:08:49

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bernadetta Madoń <b...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> A ten krem jak robisz? Ja mialam zamiar ugotowac kajmak i przelozyc wafle.
> Dostalam takie zamowienie od meza.

Na kajmak lepiej kup tradycyjna dobrze zamknieta puszke mleka
zgeszczonego.
A krem do przekladania ciasta robi sie bardzo latwo.
Trzeba ubic maslo mikserem i potem nadal ubijajac, stopniowo dodawac
po jednej lyzce mleko zgeszczone.
Proporcje:
200 g masla
8 lyzek mleka zgeszczonego slodzonego.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-23 07:37:14

Od: "Bernadetta Madoń" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" napisała:

> [...]
> A krem do przekladania ciasta robi sie bardzo latwo.
> Trzeba ubic maslo mikserem i potem nadal ubijajac, stopniowo dodawac

Dziekuje za informacje o kremie. Moja feralna puszke mleka po prostu
otworzylam. Bylo baaardzo geste i niesamowicie slodkie. Po sprobowaniu dlugo
czulam pieczenie w gardle. Dokupilam druga puszke, normalnie zamknieta,
gotowalam prawie 3 godziny i dostlam krem toffi. Wymieszalam to z
"problemogennym" mlekiem waniliowym, dodalam 100g czekolady gorzkiej, troche
kakao i duuuzo alkoholu, zeby zlamac te niesamowita slodycz. Przelozylam
wafle i moj glowny i najbardziej wybredny degustator (czyt. maz) stwierdzil,
ze bardzo dobre, choc za malo czekoladowe :-). Zostalo mi jeszcze tego
"kajmaku" na conajmniej dwie paczki wafli!
Jeszcze raz dziekuje bardzo za odzew i pomoc. Pozdrawiam
Bernadetta

"Paluszki narzeczonej"-P
komentarze do przepisów
Czy ktos wie co sie dzieje z Wirualna Kuchnia Polska?
Pycha szarlotka [P]
indyk nadziewany cytryną