Kasza gryczana ?

1. Data: 2002-03-19 09:41:41

Temat: Kasza gryczana ?
Od: "Bogumila Wendt" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie:))
Bardzo lubie kasze gryczana, zawsze podaje ja dla urozmaicenia
posypana zoltym serem i wymieszana z oliwkami i lyzka oliwy z oliwek
oraz pieczarkami,
czy macie jakies inne pomysly na doprawienie kaszy gryczanej
badz tez na jakies potrawy z kaszy
pozdrawiam
flowera)

1. Data: 2002-03-19 14:12:16

Temat: Re: Kasza gryczana ?
Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oraz pieczarkami,
> czy macie jakies inne pomysly na doprawienie kaszy gryczanej

A ja lubie ugotowana na wodzie z sola i potem na talerzu do tego maselko
i kefir w kubek.
Kefir moze byc ze szczypiorkiem.

Hadzio

1. Data: 2002-03-19 14:19:51

Od: Tib <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Hadam wrote:

> [...]

Wroce do tych ksiazeczek,o ktorych pisalam przy paluszkach.Jest to seria
Biblioteczka Poradnika Domowego i liczy juz kilkanascie sztuk,kazda
kosztuje niecale 5 zl,a przepisy sa naprawde ciekawe i o ile pamietam
jest tez jedna ksiazeczka w calosci poswiecona kaszom-nie mam jej,bo
kasz nie lubie,ale pamietam,ze takie cos mi mignelo.Z pozostalych mam
chyba wszystkie,po dwie,bo kompletuje dla siebie i Mamci :)
Aaha,sa wszedzie niemal,ja kupuje w Empikach i innych tego typu.

--

Tib

=<Bozena Zasiadczuk>=|-mamo pomurz chomik uciekl-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-

1. Data: 2002-03-19 14:36:41

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Bogumila Wendt" <b...@p...com>

> [...]
> oraz pieczarkami,
> czy macie jakies inne pomysly na doprawienie kaszy gryczanej

Jest genialna z chinszczyzna - to moj ostatni wynalazek :-)
barbara

1. Data: 2002-03-19 15:43:12

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> From: "Bogumila Wendt" <b...@p...com>

> Jest genialna z chinszczyzna - to moj ostatni wynalazek :-)
> barbara

A ja jem z serkiem wiejskim i tez jest ekstra:-) K

1. Data: 2002-03-19 20:51:37

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasza gryczana z serem twarogowym

Składniki:

25 dag kaszy gryczanej,
1/2 l wody,
2 dag tłuszczu,
pół białka,
10 dag cebuli,
tłuszcz do cebuli,
25 dag sera twarogowego,
150 ml śmietany,
sól, pieprz
Przepis:
Kaszę odsiać, usunąć zanieczyszczenia, wsypać do naczynia wymieszać z
białkiem, wysuszyć w średnio nagrzanym piekarniku często mieszając. Do
wrzącej, osolonej wody dodać tłuszcz i kaszę, zagotować mieszając. Następnie
przykryć wstawić do średnio nagrzanego piekarnika na dwie godziny mieszając
od czasu do czasu. Cebulę obrać, opłukać, pokroić w kostkę, usmażyć,
wymieszać ze zmielonym serem twarogowym i kaszą, doprawić do smaku, polać
doprawioną śmietaną i zapiec.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-18
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:Z.Wodecki
===========================

KOTLETY Z KASZY GRYCZANEJ LUB JĘCZMIENNEJ

Składniki:

35 dag kaszy
3 dag grzybów suszonych
sól
cebula
jajo
pieprz

panierka: mąka, jajo, bułka tarta
Przepis:
Opłukane grzyby zalewamy wodą i gotujemy. Do naczynia nalewamy wody (powinno
jej być 2 razy tyle co kaszy) i gotujemy razem z wywarem z grzybów. Dodajemy
sól, trochę oleju i wsypujemy kaszę, zmniejszając ogień. Posiekaną cebulę
rumienimy. Gdy woda wsiąknie w kaszę, dodajemy wcześniej posiekane grzyby,
cebulę i pieprz. Mieszamy dokładnie i wstawiamy do piekarnika. Na stolnicy
wysypujemy mąkę. Wykładamy masę, robimy z niej gruby wałek i dzielimy nożem
na kawałki grubości 3 cm. Wyrabiamy z nich kotleciki - mają być małe, grube
i okrągłe. Smarujemy je jajkiem, posypujemy tartą bułką i smażymy na
jasnozłoty kolor na silnie rozgrzanym oleju. Podajemy z sosem grzybowym,
koperkowym, surówkami.
Nadesłał(a): Renata , dnia: 2000-08-06
Źródło / autor: "Kuchnia a uroda" Wanda Kosiorek, Agencja
Wydawniczo-Usługowa "Emilia"

==========================

KROKIETY Z TOFU I KASZY GRYCZANEJ

Składniki:

180 g (1 kostka) tofu naturalnego MINI,
1 szklanka ugotowanej kaszy gryczanej,
100 g drobno posiekanych pieczarek,
1 drobno posiekana cebula,
1 jajko,
6 łyżek bułki tartej, sól lub sos sojowy,
1/4 łyżeczki pieprzu,
olej do smażenia
Przepis:
Tofu rozgnieść widelcem, dodać przesmażone na oleju i przestudzone pieczarki
i cebulę. Połączyć z jajkiem, 3 łyżkami bułki tartej i przyprawami,
dokładnie wymieszać. Formować podłużne krokiety, otaczać w bułce tartej i
smażyć na rumiano na oleju (ok. 4 - 5 minut z każdej strony).

Podawać z surówką. Krokiety są bardzo pożywne i nie wymagają podawania z
dodatkowymi węglowodanami (pieczywem, ryżem itd.).
Nadesłał(a): pat , dnia: 2000-07-19
Źródło / autor: strona polsoi (http://www.polsoja.com.pl/)

=====================

KRUPNIK GRYCZANY

Proporcje podane dla 5 osób.

Składniki:

1 szkl. kaszy gryczanej
100 g proteiny sojowej (kostki lub granulatu sojowego)
włoszczyzna
3 ziemniaki
1 por
natka pietruszki
seler

Przyprawy: sos sojowy, sól, przyprawy smakowe, przyprawy ziołowe do smaku, 1
łyżka oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
Przepis:
Do 1 1/2 l wrzącej wody wrzucić kilka liści laurowych, 100 g kostki lub
granulatu sojowego – gotować 15 min. Następnie dodać kaszę gryczaną, całość
zamieszać i gotować na wolnym ogniu. Po chwili wrzucić drobno pokrojoną
włoszczyznę i ziemniaki oraz por pokrojony w talarki. Całość gotować do
miękkości kaszy i warzyw. Po odstawieniu z ognia dodać 1 łyżkę oleju, 1
łyżkę sosu sojowego i drobno pokrojoną nać pietruszki. Całość doprawić do
smaku.
Nadesłał(a): pat , dnia: 2000-09-07
Źródło / autor: ŻYWNOŚĆ XXI WIEKU, artykuł z publikacji Zielonych Brygad
WEGETARIANIZM – SPOSÓB NA ŻYCIE
==============================

nie - zwykły pęczak

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

miseczka ugotowanego peczaku (rownie dobrze moze byc jakas inna kasza lub
ryz),
garsc pokrojonej dymki,
zabek czosnku (jesli ktos lubi to mozna wiecej),
przyprawy: chilli, kurkuma (lub curry), galka muszkatolowa, pieprz,
olej,
Przepis:
Na rozgrzany olej wrzycamy dymke i pokrojony drobno czosnek. Trzeba uwazac
zeby sie nie zweglilo. Dorzucamy peczak i przyprawy. Smazymy jeszcze chwile,
az bedzie gorace.
Nadesłał(a): A...@p...onet.pl , dnia: 2001-12-02
Przepis własny autora.

=================================

pasta z kaszy

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

kasza gryczana
sos sojowy grzybowy
majonez (albo jogurt ale to już nie to)
Przepis:
kaszę gotujemy i studzimy.Jak już wystygnie to wrzucamy
resztę składników i miksujemy.
Nadesłał(a): Wiedżma , dnia: 2002-01-06
Przepis własny autora.

==================================

Pasztet z fasoli i kaszy

Składniki:

2 szklanki fasoli (może być różnych odmian i kolorów), po pół szklanki kaszy
gryczanej i pęczaku, szklanka płatków owsianych, 4
cebule, 2 marchwie, pietruszka, średni seler, 3-4 ząbki czosnku, 3-4 jaja,
pół szklanki oleju, 5 dag drożdży, majeranek, pęczek natki
pietruszki, sól, pieprz
Przepis:
Kaszę gryczaną i pęczak ugotować (osobno) na sypko. Fasolę zalać wrzątkiem,
moczyć 2 godz., następnie odcedzić i ugotować w świeżej wodzie. Cebulę
posiekać, czosnek zmiażdżyć, resztę warzyw zetrzeć na tarce o grubych
oczkach i udusić razem na oleju. Pod koniec duszenia dodać rozkruszone,
bardzo świeże drożdże i podgrzewać, aż się rozpuszczą. Wystudzić. Fasolę i
kaszę zemleć w maszynce, dodać warzywa, płatki owsiane, jaja, posiekaną
natkę, przyprawić do smaku. Wyrobić masę. Wyłożyć do natłuszczonych i
wysypanych tartą bułką foremek i piec ok. 1 godz. Podawać na zimno z
pieczywem jako przekąskę lub na ciepło jako danie obiadowe.
Nadesłał(a): pat , dnia: 2000-08-18
Źródło / autor: Psubraty nr.3

====================================

Sałatka z kaszy i fasoli

Proporcje podane dla 2 osób.

Składniki:

Kapucha kiszona
Średni por
Mniejsza marchewka
Natka pietruszki
Kasza gryczana ugotowana
Ugotowana fasola biała
Oliwa z pierwszego tłoczenia.
Sól i pieprz do smaku
Przepis:
Kapustę poszatkować, por pokroić, marchew zetrzeć na tarce, składniki
wymieszać, doprawić, dodać olej i sałatka gotowa.
Wskazówki i uwagi:
Proporcje składników są w zasadzie dowolne i decydują o smaku sałatki. Ja
zazwyczaj
daję dwa razy więcej kaszy niż fasoli.
Sałatki nie trzeba solić (jak ktoś nie lubi), ponieważ kapucha jest słona.
Moja mama czasami dodaje jeszcze kiełki pszenicy, ale ja wolę bez tego
ostatniego.
Nadesłał(a): xeen , dnia: 2002-02-17
Przepis własny autora.

============================

zapiekanka wiśniowa

"potrawa zawiera dużo wapnia"

Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:

3 jajka
50 g kaszy gryczanej
pol kg wisni
1 lyzka platkow migdalowych
10 g cukru waniliowego
pol kg chudego twarozku
1 cytryna
30 g (2 lyzki) margaryny
Przepis:
margaryne zmiksowac z zoltkiem, cukrem waniliowym, twarozkiem, sokiem
cytrynowym, kasza i otarta skorka z cytryny. wisnie wydrylowac. bialko ubic
i ostroznie wymieszac z masa twarozkowa. wlozyc do wysmarowanego margaryna
naczynia zaroodpornego, pol\sypac migdalami. zapiekac 30 min. w temp. 180
stopni.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-03-08
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2002-03-19 21:08:22

Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja czesto miele z serem bialym jako nadzienie do pierogow, smakuja podobnie
do ruskich.
pzdr Ivona

1. Data: 2002-03-19 23:51:32

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Mar 2002 15:12:16 +0100, Pawel Hadam
<P...@c...pl> wrote:

>A ja lubie ugotowana na wodzie z sola i potem na talerzu do tego maselko
>i kefir w kubek.
>Kefir moze byc ze szczypiorkiem.

Jakie maselko, maselko jest do niczego! Olej lniany, genialnie sie z
kasza komponuje. Kasza z olejem, porzadny szpinak, jajo sadzone (nie
jedno oczywiscie...).

--
Darek

1. Data: 2002-03-20 07:09:07

Od: "Bogumila Wendt" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za rady :))))

Użytkownik Bogumila Wendt <b...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a77fsi$ctl$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-03-21 11:15:19

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

"Bogumila Wendt" <b...@p...com> mówi:

> czy macie jakies inne pomysly na doprawienie kaszy gryczanej
> badz tez na jakies potrawy z kaszy

w stałym repertuarze kasza podsmażana na wiele sposobów:

posiekaną drobno cebulkę zeszklić na oleju, dodać kaszę przesmażyć lekko,
dosypać posiekanych orzechów, pestek, wiórek kokosowych, kapkę sosu
sojowego, rodzynek, curry czy innej mieszanki. różne kasze, różne
konfiguracje, różne smaki. mniam.

i jeszcze kasztet czyli pasztet z kaszy i jakichs strączkowych (fasola,
groch, soczewica). jedno i drugie ugotowane m/w pół na pół. do tego
cebula zezłocona/czosnek i mnóstwo ziół (majeranek, bazylia, tymianek,
oregano) i troche pieprzu lub chili. ma być półpłynna masa, można dodac
trochę mąki jak za mokre, zapiekać ok. 40 min. - do straty wody. nie
trzeba jajek dawać.

--
wojma:t <w...@o...pl> gramy: 'depeche mode - exciter'
http://piksele.vege.pl/

Kajmak z mleka skondensowanego
"Paluszki narzeczonej"-P
komentarze do przepisów
Czy ktos wie co sie dzieje z Wirualna Kuchnia Polska?
Pycha szarlotka [P]