Kajmak z mleka skondensowanego

1. Data: 2002-03-19 12:54:15

Temat: Kajmak z mleka skondensowanego
Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie - czy to musi się gotować aż trzy godziny???????? U mnie stoi na
kuchence dopiero godzinkę i już mi język do gardła ucieka....I drugie
pytanko - chcę dodać kakao, żeby nie było takie mdłe. Czy jeśli wsypię je do
gorącej masy i wymieszam łyżką, to nie porobią mi się grudki. Może kakao
wcześniej rozpuścić w odrobinie wody? Czym jeszcze można urozmaicić taką
masę? Z góry dzięki.

1. Data: 2002-03-19 12:57:41

Temat: Re: Kajmak z mleka skondensowanego
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> Czym jeszcze można urozmaicić taką
> masę? Z góry dzięki.

Kawą rozpuszczalną (serio!) :-).
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-19 13:00:15

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a77cgb$vbd$...@o...biskupin.wroc.pl...
> [...]
> gorącej masy i wymieszam łyżką, to nie porobią mi się grudki. Może kakao
> wcześniej rozpuścić w odrobinie wody? Czym jeszcze można urozmaicić taką

zmielone albo posiekane migdały, drobno pokrojone orzechy, rodzynki,
alkohol, kawa+kakao

Wkn

1. Data: 2002-03-19 13:17:52

Temat: Odp: Kajmak z mleka skondensowanego
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> kuchence dopiero godzinkę i już mi język do gardła ucieka...

ja gotuję 4 do pieciu godzin, jest wtedy bardzo gęsty i ciemny
i ma wyrazisty smak, juz nic nie dodaje bo domownicy nie lubią
z dodatkami.
ula.

1. Data: 2002-03-19 17:19:14

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> [...]
> gorącej masy i wymieszam łyżką, to nie porobią mi się grudki. Może kakao
> wcześniej rozpuścić w odrobinie wody? Czym jeszcze można urozmaicić taką

Nie otwieraj goracego, bo wybuchnie ci na cal;a kuchnie! Musisz poczekac, az
puszka wystygnie. Nigdy nie dodawalam kakao, dodawalam roztopiona na parze
czekolade, np. 50 gr z jedna lyzka smietanki. Do tego po trochu dodawalam to z
puszki, mieszajac lyzka drewniana.
MB

1. Data: 2002-03-20 07:42:30

Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
Ja pod kajmak, na ciasto kładę kwaśną marmoladę, na to krojone orzechy i
dopiero kajmak.
Teresa

1. Data: 2002-03-20 13:58:48

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie a czy mozna na raz ugotowac kilka puszek np. 3 i troche je
przetrzymac>
Pytanie - jak dlugo je moge potrzymac ? Ile dni lub tygodni ?

1. Data: 2002-03-20 19:40:56

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

aniab wrote:

> Mam pytanie a czy mozna na raz ugotowac kilka puszek np. 3 i troche je
> przetrzymac>
> Pytanie - jak dlugo je moge potrzymac ? Ile dni lub tygodni ?

Ja gotuje 2-3 naraz, po wystygnieciu przekladam mase do plastikowego
pojemnika z przykryciem i trzymam w lodowce, podjadajac od czasu do czasu
po lyzeczce, smarujac na chleb albo uzywajac do ciast. Najdluzej chyba
przetrzymalo z poltora tygodnia, ale sadze ze mozna i dluzej.
MB

1. Data: 2002-03-20 21:49:02

Od: "Bernadetta Madoń" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" napisała
> [...]
> gorącej masy i wymieszam łyżką, to nie porobią mi się grudki. Może kakao
> wcześniej rozpuścić w odrobinie wody? Czym jeszcze można urozmaicić taką

To ja mam jeszcze jedno pytanie.
Kupilam puszke mleka skondensowanego slodzonego z wanilia. Chce to
"ugotowac" na kajmak. Jest tylko jeden problem. Ta puszka ma juz wieczko
"podciete" i koluszko do otwierania bez koniecznosci uzycia otwieracza. Nie
wiem, czy dobrze opisalam, ale chyba orientujecie sie, o co chodzi.
No i teraz sie zastanawiam, czy mi to nie wybuchnie, jak zaczne to
gotowac... W koncu wieczko jest "oslabione" przez wstepne podciecie. Jak
myslicie, gotowac toto w puszce, czy otworzyc i spalaszowac samo?
Pozdrawiam, Bernadetta

1. Data: 2002-03-21 09:27:14

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bernadetta Madoń <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisała:
> Kupilam puszke mleka skondensowanego slodzonego z wanilia.

Nie spotkalam jeszcze nigdy takiego mleka z wanilia...

> Ta puszka ma juz wieczko
> "podciete" i koluszko do otwierania bez koniecznosci uzycia otwieracza.
[...]
> gotowac toto w puszce, czy otworzyc i spalaszowac samo?

Ja przychylam sie do opinii, ze wieczko jest oslabione i lepiej nie ryzykowac,
gotujac taka puszke przez kilka godz.
Lepiej ja zjedz lub wykorzystaj do zrobienia kremu do przekladania tortu.

Pozdrawiam
Lilla

"Paluszki narzeczonej"-P
komentarze do przepisów
Czy ktos wie co sie dzieje z Wirualna Kuchnia Polska?
Pycha szarlotka [P]
indyk nadziewany cytryną