Senior.pl - aktywni w każdym wieku

Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia Kapusta po czesku

Grupy

Szukaj w grupach

 

Kapusta po czesku

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »


1. Data: 2001-06-12 15:04:04

Temat: Kapusta po czesku
Od: Anna Raczek <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Pradze do knedlikow i pieczeni podaja kapuste duszona z kminkiem.
Bardzo smaczna. Czy ktos wie jak ja przyrzadzic.
Ania.
Anna Raczek a...@t...pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-13 08:35:42

Temat: Odp: Kapusta po czesku
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok. 70 dkg. kapusty kiszonej obgotuj (nie plucz) w wodzie z listkiem
laurowym i 3 ziarnami ziela angielskiego, az bedzie miekkawa.
odlej potem wode, dodaj 2 lyzki cukru, lyzke kminku, zasyp maka, szybko
wymieszac.
zajadaj
smacznego!
kachna

Uzytkownik "Anna Raczek" <a...@t...pl> napisal w wiadomosci
news:0mbcit8mhfsgmtd8ujueu9buhj85556eu9@4ax.com...
> W Pradze do knedlikow i pieczeni podaja kapuste duszona z kminkiem.
> Bardzo smaczna. Czy ktos wie jak ja przyrzadzic.
> Ania.
> Anna Raczek a...@t...pl


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-13 09:28:05

Temat: Re: Odp: Kapusta po czesku
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

>
> ok. 70 dkg. kapusty kiszonej obgotuj (nie plucz) w wodzie z listkiem
> laurowym i 3 ziarnami ziela angielskiego, az bedzie miekkawa.
> odlej potem wode, dodaj 2 lyzki cukru, lyzke kminku, zasyp maka, szybko
> wymieszac.
> zajadaj
> smacznego!
> kachna

ino czeska kapusta to o ile mnie sclerosis nie myli świeża, nie kiszona.

Waldek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-13 09:46:41

Temat: Odp: Odp: Kapusta po czesku
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a kiedy ostatnio byłes w Czechach? może jednak skleroza się przypałętała...
pozdrawiam :)
jadłam w Czechach, na pewno była kiszona
kachna

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B273225.EB3EF24@zedat.fu-berlin.de...
> >
> > ok. 70 dkg. kapusty kiszonej obgotuj (nie plucz) w wodzie z listkiem
> > laurowym i 3 ziarnami ziela angielskiego, az bedzie miekkawa.
> > odlej potem wode, dodaj 2 lyzki cukru, lyzke kminku, zasyp maka, szybko
> > wymieszac.
> > zajadaj
> > smacznego!
> > kachna
>
> ino czeska kapusta to o ile mnie sclerosis nie myli świeża, nie kiszona.
>
> Waldek


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-13 10:37:27

Temat: Re: Odp: Odp: Kapusta po czesku
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

kasiek schrieb:
>
> a kiedy ostatnio byłes w Czechach? może jednak skleroza się przypałętała...
> pozdrawiam :)
miesiąc temu. Była za świeżej kapusty, chyba mąką zagęszczana. Ale
kiszona też bywa. Jedno chyba ma zeli a drugi kapusta w nazwie.

Waldek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-13 11:42:02

Temat: Odp: Odp: Odp: Kapusta po czesku
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

może skoro jest młoda to robia z młodej...
nie wiem
kachna
:)

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B274267.76E26247@zedat.fu-berlin.de...
> kasiek schrieb:
> >
> > a kiedy ostatnio byłes w Czechach? może jednak skleroza się
przypałętała...
> > pozdrawiam :)
> miesiąc temu. Była za świeżej kapusty, chyba mąką zagęszczana. Ale
> kiszona też bywa. Jedno chyba ma zeli a drugi kapusta w nazwie.
>
> Waldek


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-06-19 14:14:20

Temat: Re: Odp: Kapusta po czesku
Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B274267.76E26247@zedat.fu-berlin.de...
> kasiek schrieb:
> >
> > a kiedy ostatnio byłes w Czechach? może jednak skleroza się
przypałętała...
> > pozdrawiam :)
> miesiąc temu. Była za świeżej kapusty, chyba mąką zagęszczana. Ale
> kiszona też bywa. Jedno chyba ma zeli a drugi kapusta w nazwie.
>
> Waldek

Wiec moze byc tak z kiszonej, jak i ze swiezej, w obu przypadkach jest zeli
(kysele lub sladke). Natomiast kapusta po czesku oznacza kap. wloska.

A dobra zasmazana ze swiezej kapusty (sladke zeli) robi sie tak:

poszatkowana kapuste obgotowac w malej ilosci osolonej wody z kminkiem
calym - nie przykrywac, zeby odlecialy te pierwsze ostre zapachy. Na sadlo
cebulke, zeszklic, dodac kapuste, kminek, sol, dusić, oproszyc maka i na
koniec doprawic cukrem i octem (tym najgorszym, zaden tam winny). Ta
ostatnia operacja s cukrem i octem jest najwazniejsza dla zlapania
wlasciwego smaku. (tak na oko mi wychdzi na glowke kapusty piec lyzeczek
cukru i dwie-trzy nakretki octu.

Roman

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Przepis na ciasto Cappucino - jaki?
Do Krysi - mousaka
majonez
Watrobka vs NErki - a co ze smażeniem?
Wątróbka vs Nerki

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

suszone jabłka
no ogórki na ostro a la ixełka
Słodka bzdura sponsorowana 3-|
CHILD RAPISTS William Korab, M. Kenneth Bien, Arthur Monty Ahalt & James J. Lombardi
cytryna skierniewicka karłowa Ponderosa

zobacz wszyskie »

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X