Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis

1. Data: 2001-06-12 15:47:55

Temat: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Od: s...@l...local szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna przepis na Kuzrczaka w sosie curry?

Z pozdrowieniami Sevi

1. Data: 2001-06-12 17:09:20

Temat: Re: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@l...local> napisał w wiadomości
> Czy ktos zna przepis na Kuzrczaka w sosie curry?

Kiedyś o to prosiłam i nikt się nie odezwał...;-(
Może teraz... Ja też proszę... Tylko o taki sprawdzony przepis...
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-06-12 18:24:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

no dobra...
sa dwie wersje. jedna, ktora uzywa kurczaka uprzednio ugotowanego
i wersja, w ktorej korczak wystepuje usmazony w malych kawalkach.

I taK
obsmazyc cebule i jablko, zaprozyc (nie prukac lub purkac, tylko
obficie posypac!) maka i proszkiem curry (dowolnej mocy, ale na
wlasne ryzyko - idzie od "mild" do "madras"/"vindaloo" (to te, od
ktorych gorna czesc czaszki z sykiem i sila startuje jak rakieta,
natomiast drugi koniec czlowieka cierpi nazajutrz...ale to na
marginesie...)

jak juz sie zasmazka posmazy, to dolac wywaru z w/w kurczaka,
zeby byl sos gesty. Dodac: rodzynek, pasty pomidorowej, kawalek
cytryny, moze byc plasterek, dodaje pieknego posmaku, moga byc
obsmazone pieczarki (moga byc od poczatku, z ta zasmazka). Cukier
(najlepiej bardzo ciemny, z trzciny, ale to nie grzech dac
zwykly), sol, dobry bylby chutney, z mango. Niech to sie podusi z
pol godziny. I tearz tak - zapomnialam powiedziec, zeby ugotowany
kurczak byl troche twardy, bo inaczej w duszeniu sie rozciapa na
farfocle. Cos sie od kurczaka nie odczepie, juz widze... pokroic
gada na male kawalki i dorzucic do sosu, ktory powinien miec
piekny brazowo-zlotawy kolor i byc porzadnie gesty. Niech sie
podusi.
Potrawa powinna byc mocno, no, ze tak powiem, pieprzna, znaczy
trza miec pwio pod reka.

Ukladac kupe ryzu na talezu, zrobic dolek, nawrzucac kurczaka w
sosie. podawac z nastepnym mango chutney, popodomami.

Jesli kurczak jest usmazony, to on najpierw i potem w tym samym
tluszczu smazyc cebule itp, dodac go mozna wczesniej, ale wtedy
klopot z wywzrem do sosou - tu zostawiam Wam d wyboru!

w w wersji zachodnio-afrykanskiej potrawa, jak dotad, wyglada tak
samo. Roznica w dodatkach. Nalezy miec duzo malych talerzykow..na
nich:
pomidory w czastki, ogorek - tak samo, papryka - tak samo, cebula
- posiekana na malizne, orzeszki ziemne nie solone, pomarancza,
grapefruit - obrane, w czastki, czastki na 1/2 lub 1/3, banany -
w plasterki, jajko na twardo - w osemki, kokos - najlepszy swiezy
starty za pomoca obieraczki do kartofli. I to chyba wszystko.
Kazdy sobie dobiera, co chce. Urok jest w polaczeniu smakow!

Krysia

P.S. Mozna uzyc krewetek, lub jarzyn zamiast kurczaka. Jak kto
odwazny to i wolowine

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-12 18:40:15

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@l...local> napisał w wiadomości
> Czy ktos zna przepis na Kuzrczaka w sosie curry?
>
> Z pozdrowieniami Sevi

Witajcie;-)))

Znam banalany przepis na kurczaka w curry, a kilka razy robilam i jest
pyszny.

Kurczak w curry

kurczak
1 cebula (duza)
kilka zabkow czosnku
1-2 lyzki przecieru pomidorowego
ok. 300 g ziemniakow (nie musza byc)
1-2 lyzki curry
wywar warzywny
kubeczek smietany (0,2 litra)
pieprz, sol, galka

Kurczaka gotowac (nie musi byc caly kurczak, moga byc np. same nozki) w
wywarze, dodac pokrojona i zeszklona na tluszczu cebulke, czosnek, ziemniaki
(pokrojone w duze kawalka), curry, przecier pomidorowy, doprawic, na koncu
dodac smietane (jezeli ktos lubi gesty sos, to dadac smietane z maka) i
jeszcze chwilke dusic i juz... Banalny przepis;-))) Do tego jakas pyszna
salatka i obiad gotowy.

Pozdrawiam,

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-06-12 18:52:46

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości
> Znam banalany przepis na kurczaka w curry, a kilka razy robilam i jest
> pyszny.
>
> Kurczak w curry
>
> kurczak
> 1 cebula (duza)
> kilka zabkow czosnku
> 1-2 lyzki przecieru pomidorowego
> ok. 300 g ziemniakow (nie musza byc)
> 1-2 lyzki curry
> wywar warzywny
> kubeczek smietany (0,2 litra)
> pieprz, sol, galka

No to jeszcze pytanie z gatunku dziwnych jakiej firmy mieszankę curry
używasz?...

1. Data: 2001-06-12 18:55:18

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> No to jeszcze pytanie z gatunku dziwnych jakiej firmy mieszankę curry
> używasz?...
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Hejka;-)

Aktualnie Dukros i najczesciej tej firmy, czasami Kamis, ale Dukros ma
lepszy smak;-)

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-06-12 18:55:59

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:6lmcitorhmj0212ap6otpmp0lo20bic79i@4ax.com...
> [...]
> ktorych gorna czesc czaszki z sykiem i sila startuje jak rakieta,
> natomiast drugi koniec czlowieka cierpi nazajutrz...ale to na

A mozesz wyjasnic czym sie róznia te curry? Nie zauwazylam, zeby byly rózne
rodzaje (w Polsce) - raczej rózne firmy... i na dodatek sa róznice w
skladzie mieszanki...

1. Data: 2001-06-12 19:00:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A mozesz wyjasnic czym sie róznia te curry? Nie zauwazylam, zeby byly rózne
>rodzaje (w Polsce) - raczej rózne firmy... i na dodatek sa róznice w
>skladzie mieszanki...

rocnica jest w mocy! czyli, w zasadzie w skladzie
mieszanki...osobom rozsadnym radze usuwac cie z drogi curry typu
madras i vindaloo.
Jesli sa opakowania ze skladem mieszanki (gdzies mam liste tzw
prawdziwych skladnikow, tylko nie wiem gdzie, POZA TYM "curry" to
slowo ogolne - typ potrawy, ale niech juz bedzie :)) ) to mozna
porownac, jakie skladniki sa na froncie, a ktore przyzostaja z
tylu ;))

Tak czy tak potrawa powinna (!) pozwolic (lub nakazac...), zeby
sie podniesc od stolu i isc po chustke do nosa i po szklanke
wody/zziebionego piwa..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-12 19:03:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aktualnie Dukros i najczesciej tej firmy, czasami Kamis, ale Dukros ma
> lepszy smak;-)

A kolor? Która jest Twoim bardziej żółta niż pomarańczowo-czerwona?

1. Data: 2001-06-12 19:14:45

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A kolor? Która jest Twoim bardziej żółta niż pomarańczowo-czerwona?
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Hmmm nie wiem, mowiac szczerze, od jakiegos czasu mam caly czas Dukros i nie
pamietam jaki byl Kamis, przykro mi;-( Nie zwracalam, az takiej uwagi na
kolor;-))) Teraz zwroce;-)

Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl