Re: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Date: Tue, 12 Jun 2001 19:24:18 +0100

no dobra...
sa dwie wersje. jedna, ktora uzywa kurczaka uprzednio ugotowanego
i wersja, w ktorej korczak wystepuje usmazony w malych kawalkach.

I taK
obsmazyc cebule i jablko, zaprozyc (nie prukac lub purkac, tylko
obficie posypac!) maka i proszkiem curry (dowolnej mocy, ale na
wlasne ryzyko - idzie od "mild" do "madras"/"vindaloo" (to te, od
ktorych gorna czesc czaszki z sykiem i sila startuje jak rakieta,
natomiast drugi koniec czlowieka cierpi nazajutrz...ale to na
marginesie...)

jak juz sie zasmazka posmazy, to dolac wywaru z w/w kurczaka,
zeby byl sos gesty. Dodac: rodzynek, pasty pomidorowej, kawalek
cytryny, moze byc plasterek, dodaje pieknego posmaku, moga byc
obsmazone pieczarki (moga byc od poczatku, z ta zasmazka). Cukier
(najlepiej bardzo ciemny, z trzciny, ale to nie grzech dac
zwykly), sol, dobry bylby chutney, z mango. Niech to sie podusi z
pol godziny. I tearz tak - zapomnialam powiedziec, zeby ugotowany
kurczak byl troche twardy, bo inaczej w duszeniu sie rozciapa na
farfocle. Cos sie od kurczaka nie odczepie, juz widze... pokroic
gada na male kawalki i dorzucic do sosu, ktory powinien miec
piekny brazowo-zlotawy kolor i byc porzadnie gesty. Niech sie
podusi.
Potrawa powinna byc mocno, no, ze tak powiem, pieprzna, znaczy
trza miec pwio pod reka.

Ukladac kupe ryzu na talezu, zrobic dolek, nawrzucac kurczaka w
sosie. podawac z nastepnym mango chutney, popodomami.

Jesli kurczak jest usmazony, to on najpierw i potem w tym samym
tluszczu smazyc cebule itp, dodac go mozna wczesniej, ale wtedy
klopot z wywzrem do sosou - tu zostawiam Wam d wyboru!

w w wersji zachodnio-afrykanskiej potrawa, jak dotad, wyglada tak
samo. Roznica w dodatkach. Nalezy miec duzo malych talerzykow..na
nich:
pomidory w czastki, ogorek - tak samo, papryka - tak samo, cebula
- posiekana na malizne, orzeszki ziemne nie solone, pomarancza,
grapefruit - obrane, w czastki, czastki na 1/2 lub 1/3, banany -
w plasterki, jajko na twardo - w osemki, kokos - najlepszy swiezy
starty za pomoca obieraczki do kartofli. I to chyba wszystko.
Kazdy sobie dobiera, co chce. Urok jest w polaczeniu smakow!

Krysia

P.S. Mozna uzyc krewetek, lub jarzyn zamiast kurczaka. Jak kto
odwazny to i wolowine

K.T. - starannie opakowana