Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis

1. Data: 2001-06-12 23:36:10

Temat: Odp: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczynska <j...@p...onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9g5oph$ru7$...@n...onet.pl...
> A mozesz wyjasnic czym sie róznia te curry? Nie zauwazylam, zeby
byly rózne
> rodzaje (w Polsce) - raczej rózne firmy... i na dodatek sa
róznice w
> skladzie mieszanki...
Joasiu, mozna zamiast proszku kupic pasty w sloikach (firma Patak)
i wtedy sie roznia moca. I to ze ho ho! Ja tam osobiscie lubie te
z wykopem :-)
A taki sloik pasty to na kilka/kilkanascie porcji starcza.

pzdr.
Magda

1. Data: 2001-06-13 10:15:48

Temat: Re: Kurczak z sosie curry - troche inaczej
Od: "Ela Salińska" <e...@c...pan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jeden przepis an kurczaka curry.
Kurczaka kroimy na male kawalki i marynujemy w marynacie o skladzie:
przyprawa curry + jakies ostre ziola (jak kto lubi)/albo gotowy sos curry ze
sloika zmieszane z jogurtem (mozna kupic bardzo dobre sosy firmy Partac
People). Marynujemy ok 15-20 min. Potem rzuca sie to na goraca patelnie z
odpowidnia iloscia oleju i smazy ok 15 min. Dodac pokrojona cebule (moga tez
byc inne warzywa - wedle gustu) podsmazac i podduszac dolewajac troche wody
przez nastepne 10-15 min i juz. Jesli konsystencja sosu nam sie nie podoba,
mozna na poczatku jogurt zmieszac z odrobina maki ziemniaczanej.
Pozdrawiam - E.

1. Data: 2001-06-13 10:35:43

Temat: Odp: Kurczak z sosie curry - troche inaczej
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela Salińska <e...@c...pan.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9g7e5m$r5f$...@s...icm.edu.pl...
> [...]
> People). Marynujemy ok 15-20 min. Potem rzuca sie to na goraca patelnie z
> odpowidnia iloscia oleju i smazy ok 15 min.

Czy to samo mozna zrobic z indykiem? Wlasnie kupilam piers indycza:-))
Asia

1. Data: 2001-06-13 10:47:58

Temat: Re: Odp: Kurczak z sosie curry - troche inaczej
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ze
>
>Czy to samo mozna zrobic z indykiem? Wlasnie kupilam piers indycza:-))
>Asia

na pewno

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-13 16:18:08

Temat: Re: Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Od: s...@l...local szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za tak szeroki odzew (odpis).

Bede walczyl z waszymi przepisami i probowal wlasny sil.

Zycze wszystkim przy kazdym posilku smacznego.

Sevi

1. Data: 2001-06-13 19:32:50

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos zna przepis na Kuzrczaka w sosie curry?
>
> Z pozdrowieniami Sevi

Ponizej typowy zestaw na 4 porcje.

b.pracochlonny, ale o autentycznym smaku curry z poludniowych Indii

CHETTINAD PEPPER CHICKEN
(Koli Milagu Masala)
-Madhur Jaffrey's "Flavours of India"
"Another exsquisite dish from the Chettiar
community"

5 lyzek oleju (z oliwek najlepszy),

Pasta z przypraw:
1,5 lyzki nasion kminu(kminku indyjskiego)/cumin,
8-10 pokruszonych strakow chili,
(mozna zastapic sproszkowana - 0,5 lyzeczki,
ja nie daje wiecej
niz 2 malutkie straczki, totez prosze uwazac,
bo ostrosci tej sie nie da nijak zlagodzic),
3 lyzki nasion kolendry,
1,5 lyzeczki nasion kopru /fennel,
1,5 lyzeczki ziaren pieprzu,
1,5 lyzeczki maku,
5 zabkow grubo posiekanego czosnku
4 cm grubo posiekanego imbiru (1 duza lyzka
swiezegomielonego imbiru ze sloika,
nie zastepowac suszonym mielonym - nie
ten sam efekt),
0,5 lyzeczki kurkumy,
1,5-2 lyzeczki soli.

Pozostale skladniki:
3 liscie laurowe,
5 nasion zielonego kardamonu,
2,5 cm kory cynamonowca (cinnamon stick)
(nie zastepowac cynamonem - nie to samo),
1 lyzeczka nasion kopru /fennel,
3 gozdziki,
1,5 lyzeczki urid dal(rodzaj soczewicy
lub grochu?),
15-20 lisci curry (jesli masz),
2 srednie cebule (175g), obrane i drobno
posiekane,
1 duzy pomidor, pokrojony,
1 kg kurczaka poporcjowanego, piersi na 3,
nogi na 2 kawalki (wszystko z koscmi),
oczywiscie mozna wykorzystac i pozostale
resztki ale bez podrobow.

WYKONANIE:

Przygotowac paste z przypraw.
Na patelni rozgrzac 1 lyzke oleju. Gdy goracy
dodac kmin/cumin, chili ( zesproszkowana uwazac,
bo moze wypalic oczy olejkami eterycznymi),
kolendre, koper /fennel,ziarna pieprzu, mak
(pod koniec, bo sie latwo przypala).Prazyc
na niezbyt goracym ogniu ok.2 min. , (gdy
poczujesz aromat to dodatkowo 1 min, az
zmienia odcien na ciemniejszy o kilka tonow).
Zemlec w mlynku do kawy. Przelozyc do
miksera, dodac czosnek, imbir, kurkume i sol
+ 6-8 lyzek wody. Zmiksowac na gladka mase,
odstawic.
Podgrzac pozostale 4 lyzki oleju w duzym garnku
, gdy dobrze rozgrzany dodac liscie laurowe,
kardamon, cynamon, koper, gozdziki i urid dal.
Smazyc az urid dal zczerwienieje, gdy nie mamy
tegoz, max.2 min. Dodac liscie curry, zamieszac
dodac cebule i smazyc do lekkiego zbrazowienia
na slabym ogniu.
Dodac paste z miksera. Smazyc przez nastepne
4-5 min, dodajac troche wody aby sie nie
przypalilo. Dodac pomidora, mieszac i smazyc
kolejne 3-4 min.
Dodac poporcjowanego kurczaka, dobrze
wymieszac. Dodac ok.600 ml wody, aby kurczak byl
przykryty woda. Zagotowac, zmniejszyc ogien,
gotowac 20-25 do miekkosci.
Wyjac mieso, zwiekszyc ogien, gotowac 6-8 min.
aby sos zgestnial. Wrzucic mieso z powrotem
do garnka, wymieszac, gotowac przez 5 min
przed podaniem do stolu.

Nieprawdaz, ze dlugie?
Jesli sie boicie ostrosci to zredukowac pieprz
, chili, koledre lub ( i ) imbir.
Albo zredukowac wszystkie przyprawy o polowe

powodzenia

iza

1. Data: 2001-06-14 20:56:33

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote:
> Może teraz... Ja też proszę... Tylko o taki sprawdzony przepis...
Kurczak z curry i mlekiem kokosowym może być? Przepis prosty jak woda:
na 4 piersi kurczaka bierzemy dwie cebule, 250 ml mleka kokosowego i garść
rodzynek. Mięso trzeba pokroić w kostkę, obsmażyć, wrzucić pokrojoną
w piórka cebulę, smażyć przez chwilę, potem zalać mlekiem kokosowym i
dodać ze dwie-trzy łychy curry. Można i więcej, zależy od rodzaju
użytej przyprawy. Ostrej pasty curry dałabym mniej. Wrzucić umyte
rodzynki, przykryć i zostawić na małym ogniu przez 10 minut. Podać
z ryżem.

Anetek (głodna się zrobiłam, a przecież już po kolacji ;-))
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

Kapusta po czesku
Przepis na ciasto Cappucino - jaki?
Do Krysi - mousaka