Ciasto czekoladowe bez masla i maki

1. Data: 2001-06-12 17:09:41

Temat: Ciasto czekoladowe bez masla i maki
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam rolade czekoladowa na bazie ciasta czekoladowego bez maki.
Bardzo wszystkim smakowala, wiec podaje przepis.
Rolada czekoladowa
6 duzych jajek
2 lyzki cukru
50 gr cukru
110 gr czekolady (ja uzywam gorzkiej)
1 lyzka kakao
mokra, wykrecona sciereczka
1 plaska blacha z brzegami, okolo 42 cm x 29cm x 2.5 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac dokladnie maslem, wylozyc pergaminem tak, zeby z obu
koncow wystawaly brzegi pergaminu do zlapania, i znow wysmarowac maslem.
Na malym garnku z gotujaca woda ustawic miseczke z czekolada i gotowac
na malym ogniu, az czekolada sie roztopi.
W jednej misce ubic bialka, az troche ubite, dodac 2 lyzki cukru, ubic,
az lsniace. W drugiej misce ubic zoltka z 50 gr cukru, az jasno zolte,
co najmniej 3 minuty. Dodac do zoltek roztopiona czekolade i ubic 1
minute. Dodac 1/4 ubitych bialek i delikatnie wymieszac z czekolada i
zoltkami, zeby troche rozluznic zoltka, nastepnie dodac reszte bialek i
wymieszac, az nie bedzie widac bialka. Przelac do blachy, wyrownac i
piec 16 minut.
Wyjac i posypac powierzchnie ciasta 1 lyzka kakao, najlepiej przez sitko
i natychmiast przykryc cala blache mokra sciereczka. Pozostawic do
calkowitego wystygniecia.
W miedzyczasie zrobic krem, lub bita smietane. Ja uzylam 1/3 litra
slodkiej smietanki, 2 lyzki cukru waniliowego (domowej roboty) i
STABILIZATOR. Bardzo ladnie sie trzymalo z tym stabilizatorem.
Oczywiscie moglam uzyc zelatyne, lub zrobic prawdziwy krem, ale mi sie
nie chcialo.

Zdjac sciereczke z ostygnietego ciasta, i trzymajac wystajace brzegi
pergaminu delikatnie zsunac ciasto z blachy na stol czy blat. Skropic
jakims likierem albo kawa (ja uzylam Kaluha (likier kawowy),
rozprowadzic rowno bita smietane i zrolowac podnoszac pergamin wzdluz
dlugiego brzegu i jednoczesnie odklejajac go od ciasta. Jest to prostsze
w wykonaniu niz w opisie.

Schlodzic ciasto, sciac rowno oba konce, poproszyc tarta czekolada lub
cukrem pudrem. Jesli jest za dlugie na lodowke, przeciac na pol. Podawac
pokrojone w plastry, z sosem owocowym, waniliowym, albo jak jest.

Mozna dodac owoce, jak wisnie, czy maliny, mozna zrobic krem z masla i
budyniu, mozna dodac do kremu zmielonych orzechow, nasaczac kawa, pitna
czekolada, pomaranczowym likierem, jednym slowem jest to ciasto bardzo
podatne na "co w szafie".

Jesli zamiast rolady chce sie miec prostokatny tort, nalezy ostudzic
ciasto bez przykrywania sciereczka i posypywania kakao, przeciac w
poprzek na 3 czesci i przelozyc czym sie chce.

Mozna rowniez zrobic male, plaskie "grzybki" z bezow, ktore jak hube na
drzewach, mozna umiescic wzdluz tej rolady (zdjecie ponizej).

ftp://ftp.west.net/pub/users/magda/CHOC.jpg

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-06-13 19:29:56

Temat: Re: Ciasto czekoladowe bez masla i maki
Od: "Ana" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Zrobilam rolade czekoladowa na bazie ciasta czekoladowego bez maki.
> Bardzo wszystkim smakowala, wiec podaje przepis.
(ciach ... choć z żalem)

Ojejku, jak to pysznie brzmi ....
Gdyby tylko nie było tak kaloryczne... (i tu westchnęłam głęboko)
Ania

1. Data: 2001-06-14 15:13:32

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> [...]
> (ciach ... choć z żalem)
>
> Ojejku, jak to pysznie brzmi ....
> Gdyby tylko nie było tak kaloryczne... (i tu westchnęłam głęboko)

Nie jest strasznie kaloryczne, bo nie ma w nim masla. Jeden kawalek
ciasta grubosci 2.5-3 cm rowna sie 200 kalorii, wiec jak na ciasto - niewiele.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-06-16 09:08:51

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 lyzki cukru
> 50 gr cukru

tu nie ma pomylki? moze 1 to cukier puder lub waniliowy, a 2 to zwykly
cukier?

1. Data: 2001-06-16 20:48:19

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:

> tu nie ma pomylki? moze 1 to cukier puder lub waniliowy, a 2 to zwykly
> cukier?

Nie, nie pomylka, oba normalne cukry, 2 lyzki do bialek, 50 gr do zoltek
- sorry za rozbieznosc, tak mi sie nie chcialo wazyc tych 2
lyzek...nastepnym razem zwaze.
Magdalena Bassett

Kurczak z sosie curry - czy ktos zna przepis
Kapusta po czesku
Przepis na ciasto Cappucino - jaki?
Do Krysi - mousaka
majonez