Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?

1. Data: 2017-05-12 15:14:21

Temat: Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?
Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Pani doktor kazała mi jeść kaszę jaglaną.
Mam problem, bo kasz generalnie nie lubię,
ponadto nie umiem gotować.
Mam zatem prośbę o namiar na jakieś PROSTE
przepisy dań z kaszy jaglanej, najlepiej takiej
z torebek, bo sypkiej chyba nie ugotuję dobrze.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
EZ

2. Data: 2017-05-12 15:31:41

Temat: Re: Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:
> [...]
> Mam zatem prośbę o namiar na jakieś PROSTE
> przepisy dań z kaszy jaglanej, najlepiej takiej
> z torebek, bo sypkiej chyba nie ugotuję dobrze.

Może powinieneś odwiedzić innego doktora? ;-)

3. Data: 2017-05-12 15:42:02

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 15:14 EZ <n...@s...com> pisze:

> [...]
> Mam zatem prośbę o namiar na jakieś PROSTE
> przepisy dań z kaszy jaglanej, najlepiej takiej
> z torebek, bo sypkiej chyba nie ugotuję dobrze.

Najpierw proponuję ogólnie o kaszy jaglanej, jest tam wskazówka, jak
uniknąć goryczki.
Są też przepisy, ale tych nie analizowałem:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza
-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_412
34.html

Jakich przepisów oczekujesz? Bo kasza jaglana jest bardzo wszechstronna...

--
Trefniś

4. Data: 2017-05-12 16:17:19

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości

> Jakich przepisów oczekujesz?
Jak najprostszych. To znaczy np. jak doprawić kaszę
ugotowaną z torebki żeby dało się ją zjeść, np. jakie
gotowe sosy do niej pasują.
W każdym razie odpadają przepisy pracochłonne
i czasochłonne, wymagające żmudnego przygotowania
rozmaitych innych skladników.
Chodzi mi o dania, które wymagają niewiele więcej
niż ugotowanie kaszy z torebki, a równocześnie
smaczniejsze niż np. siemię lniane.

Podaną przez Ciebie stronę przejrzę.

Pozdarwiam
EZ

5. Data: 2017-05-12 17:12:14

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 16:17 EZ <n...@s...com> pisze:

> Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości

> Jak najprostszych. To znaczy np. jak doprawić kaszę
> ugotowaną z torebki żeby dało się ją zjeść, np. jakie
> gotowe sosy do niej pasują.

Na tej stronce jest podane, jak ugotować tę kaszę, by nie była gorzka.
To dot. kaszy sypkiej, kupowanej w worku lub na wagę.

Jeśli planujesz jednak kaszę z torebek, ugotuj ją według zamieszczonego na
opakowaniu przepisu. Na pewno będzie dobrze.

Nie byłbym sobą, gdybym nie napisał "kasza w torebkach jest mniej smaczna
i ma gorszą konsystencję", ale tym razem sobie daruję :)

Pisałem, jaglana jest wszechstronna i pasuje do potraw zarówno wytrawnych,
jak i na słodko.

Wydaje się, że do kaszy jaglanej możesz podać wszystko, co podaje się z
ziemniakami i innymi kaszami.
Jeśli ktoś ma inne zdanie, mam nadzieję wyrazi sprzeciw :)

> [...]
> rozmaitych innych skladników.
> Chodzi mi o dania, które wymagają niewiele więcej
> niż ugotowanie kaszy z torebki, a równocześnie

Ojej, na pewno jest stokroć smaczniejsza od siemienia :)

> Podaną przez Ciebie stronę przejrzę.

Warto też poszukać w google na własną rękę przepisów.
Ale powtarzam - dla uproszczenia zacznij zwyczajnie zastępować ziemniaki,
makaron, czy inne kasze, właśnie tą jaglaną. W razie wątpliwości dot.
konkretnego zestawienia, pomożemy tutaj :)

--
Trefniś

6. Data: 2017-05-12 18:16:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:
> [...]
> ponadto nie umiem gotować.
> Mam zatem prośbę o namiar na jakieś PROSTE
> przepisy dań z kaszy jaglanej, najlepiej takiej

Bardzo lubię i często jem płatki z kaszy jaglanej. Gotuję je na mleku. Nie
są gorzkie, nie trzeba żadnych zabiegów. Nie gotują się też długo, ale
jeśli chce się je bardziej rozklejone w mleku (ja tak lubię), to można
wieczorem wsypać je do mleka, wymieszać, przykryć i schować do lodówki, a
rano wystarczy tylko krótko zagotować i przyprawić - ja lubię półwytrawne,
tj. słodkawe ze słoną nutą, bardzo smaczne są z masłem dodanym już na
talerz.

7. Data: 2017-05-12 18:45:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.05.2017 o 15:14, EZ pisze:
> [...]
> Mam zatem prośbę o namiar na jakieś PROSTE
> przepisy dań z kaszy jaglanej, najlepiej takiej
> z torebek, bo sypkiej chyba nie ugotuję dobrze.

Jak postąpić z kaszą z torebki - nie pomogę, pewnie wg przepisu na
opakowaniu. Natomiast bardzo łatwo i szybko gotuje się sypką kaszę.
Wystarczy najpierw na sitku ją przepłukać bieżącą wodą, potem na tymże
sitku przelać wrzątkiem z czajnika, a następnie wrzucić do wrzącej lekko
osolonej wody (proporcje kaszy do wody 1:2). Gotować od czasu do czasu
mieszając, aż kasza wchłonie całą wodę. Można do niej dodać w trakcie
gotowania łyżkę oliwy albo masła. A potem to już wg uznania - można
wymieszać z ugotowanymi/podsmażonymi warzywami, z wymoczonymi bakaliami,
suszonymi śliwkami. Można dodać mleka i zmiksować. Można w ogóle ją
ugotować na mleku, ale to już wymaga więcej doświadczenia.
Generalnie u mnie kasza jaglana rulez. A tak jej kiedyś nie lubiłam...

Ewa

8. Data: 2017-05-12 20:01:16

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Nie rozumiem jak to ma się dziać, że sypka kasza
jaglana wymaga przepłukiwania zimną i gorącą
wodą żeby, jak rozumiem, wypłukać goryczkę,
a w torebkach tego nie trzeba, a właściwie nie da
się zrobić, a kasza i tak gorzka nie będzie.
Jutro zrobię pierwszą próbę i się przekonam.
Spróbuję ugotowac kaszę w torebce i dodać
kupny sos pieczarkowy. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam
EZ

9. Data: 2017-05-12 20:17:33

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:
> [...]
> wodą żeby, jak rozumiem, wypłukać goryczkę,
> a w torebkach tego nie trzeba, a właściwie nie da
> się zrobić, a kasza i tak gorzka nie będzie.

Najlepiej zrobić próbę i ugotować tą sypką kaszę bez płukania a potem z
płukaniem i porównać otrzymane wyniki....

> Jutro zrobię pierwszą próbę i się przekonam.
> Spróbuję ugotowac kaszę w torebce i dodać
> kupny sos pieczarkowy. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Smacznego!

10. Data: 2017-05-12 21:22:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

EZ <n...@s...com> wrote:

> kupny sos pieczarkowy. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Nie wiem, o co konkretnie chodzi w Twojej diecie z kaszą jaglaną, ale
kupne koncentraty na pewno Ci nie pomogą - delikatnie mówiąc. Choćby
dlatego, że zawierają mnóstwo soli, sztucznych barwników i różnych innych
paskudztw. Skoro już samodzielnie gotowana kasza i dieta, to warto
zafundować sobie zdrowe jedzenie całościowo. Pieczarki na sos znajdziesz w
każdym warzywniaku. Po co to się szpikować sztucznościami w rodzaju
"hydrolizat drożdżowy" czy co oni tam w te torebki pakują zamiast.

Papryczki jalape?o nadziewane kremem serowym
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_57
Rzucałam dzisiaj mięchem
E.celebritii
Zaklęte rewiry.