Kasza jaglana - jakieś proste przepisy?

21. Data: 2017-05-13 21:15:02

Temat: Re: Kasza jaglana - jakieś prost e przepisy?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2017 o 19:54, Trefniś pisze:

> A czy można dodawać surowe np. do ciasteczek pieczonych, jak choćby
> płatki owsiane?

Pewnie, że można. Wychodzą (IMO) nawet lepsze niż te z owsianymi.

BTW I to jadam.

Ewa

22. Data: 2017-05-13 21:16:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 20:58 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Nie mam pojęcia, nigdy nie dodawałam.

Szybka kwerenda po sieci podpowiada, że jest sporo takich przepisów.
Ale to jednak zupełnie coś innego, niż sprawdzona wiedza doświadczonej
osoby.

--
Trefniś

23. Data: 2017-05-13 21:17:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 21:15 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Pewnie, że można. Wychodzą (IMO) nawet lepsze niż te z owsianymi.

Dzięki!

> BTW I to jadam.

To dobrze rokujesz na przyszłość.

--
Trefniś

24. Data: 2017-05-13 21:47:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Szybka kwerenda po sieci podpowiada, że jest sporo takich przepisów.
> Ale to jednak zupełnie coś innego, niż sprawdzona wiedza doświadczonej
> osoby.

Moje wypieki są bardzo tradycyjne, zdecydowanie mało... jagiellońskie.

PS. Jagły -> Jagiełło

25. Data: 2017-05-13 22:25:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 21:47 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Moje wypieki są bardzo tradycyjne, zdecydowanie mało... jagiellońskie.
>
> PS. Jagły -> Jagiełło

:)
Etymologia jest białorusko litewska:
Jagiełło -> Jogaila -> "jotis" + "gaili" = "silny jeździec"

Ciekawe, bo według Litwinów wcale nie wygrał bitwy pod Grunwaldem (lit.
Żalgiris), zajęty w tym czasie modłami na pobliskim wzgórzu.
Według nich bitwę wygrał Witołd po genialnym fortelu, który my określamy
haniebną ucieczką z pola bitwy.
:)

--
Trefniś

26. Data: 2017-05-13 22:51:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> :)
> Etymologia jest białorusko litewska:
> Jagiełło -> Jogaila -> "jotis" + "gaili" = "silny jeździec"

Niech mu tam będzie.

> [...]
> Żalgiris), zajęty w tym czasie modłami na pobliskim wzgórzu.
> Według nich bitwę wygrał Witołd po genialnym fortelu, który my określamy

Skąd Litwini wracali?
Z nocnej wracali ucieczki :-)))

27. Data: 2017-05-13 23:45:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 22:51 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)

> Skąd Litwini wracali?
> Z nocnej wracali ucieczki :-)))

Przypomniałaś mi ś.p. przyjaciela naszej rodziny, byłego więźnia z
Oświęcimia, którego jako dzieci poddawaliśmy namiętnie egzaminom ze
znajomości Pana Tadeusza.

Czytaliśmy dwa, trzy wersy, a on deklamował dalszą część.
Nigdy nie złapaliśmy go na braku pamięci, był niesamowity!

--
Trefniś

28. Data: 2017-05-13 23:50:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 23:45 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
>
> Czytaliśmy dwa, trzy wersy, a on deklamował dalszą część.
> Nigdy nie złapaliśmy go na braku pamięci, był niesamowity!

Tylko niech mi żadna sierotka nie wytyka, że Ikselka parafrazowała inne
dzieło.
Co mi tym przypomniała, to moje!
:)

--
Trefniś

29. Data: 2017-05-15 15:03:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> Czytaliśmy dwa, trzy wersy, a on deklamował dalszą część.
> Nigdy nie złapaliśmy go na braku pamięci, był niesamowity!

Mój ś.p. Teść, a także ojciec mojej najbliższej koleżanki, deklamowali z
pamięci Goethe'go - w dodatku po niemiecku. Także Owidiusza, Wergiliusza,
Horacego - po łacinie...
Nie ma to jak solidne, przedwojenne wykształcenie licealne (Teść na PW już
literatury nie miał), nie to, co dzisiejszy żenujący powszechny
neoanalfabetyzm Polaków, mający odbicie w tragicznie niskim poziomie na
dzisiejszych maturach i w gimnazjum... :-(((

30. Data: 2017-05-15 15:09:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Mój ś.p. Teść, a także ojciec mojej najbliższej koleżanki, deklamowali z
> pamięci Goethe'go - w dodatku po niemiecku. Także Owidiusza, Wergiliusza,
> Horacego - po łacinie...

A nawet po wielu latach, mimo braku kontaktu z ww. językami, jako dziadek
moich córek pomagał im w niemieckim, łacinie i francuskim. To się nazywa
Szkoła!

Papryczki jalape?o nadziewane kremem serowym
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_57
Rzucałam dzisiaj mięchem
E.celebritii
Zaklęte rewiry.