Kebab

1. Data: 2004-12-11 17:06:26

Temat: Kebab
Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

W warunkach blokoeych.
Jak zrobić ?

-Cr-

1. Data: 2004-12-12 10:01:34

Temat: Re: Kebab
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:
> W warunkach blokoeych.
> Jak zrobić ?

Kebabem to to nie jest, ale kiedyś popełniłam jego namiastkę. Kupiłam
jakiejś wieprzowiny (nie pamiętam teraz jakiej), pokroiłam drobno i
smazyłam dość intensywnie na patelni bez dodatków w stylu cebuli, za to
z dużą ilością pieprzu ziołowego. I wyszło całkiem podobne, ale tylko
tamten jeden raz :)

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-12-12 10:35:05

Od: "mustela" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

To raczej kebabem nie smakowało, nie było najwazniejszej rzeczy ;)

Potrzeba nam mięso, plastry tłustawej wieprzowiny, albo drób (mieso z uda jest
oki)
Mięso dla potrzeby kroimy w szerokie plastry i zasypujemy przyprawą "gyros" to
własnie ona nadaje kebabowy smak.
Mięcho nadziewamy na rożno (ja mam takie poziome w piekarniku) dość ściśle, z
wierzchu posypujemy przyprawą jeżeli jest jej mało (nie solimy, nie pieprzymy,
tylko gyrosem!)
Ja wstawiałam mięso na 200 stopni, czas pieczenia rózny, zależy od mięsa,
całość ma być z wierzchu dość mocno spieczona, tą warstwe trzeba odkroić i
włożyć całość ponownie do przypieczenia.

Wyszło identyczne jak kupne, z ta róznicą, ze wiem z czego było robione :D

1. Data: 2004-12-12 11:00:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 12 décembre 2004 ŕ 11:35:05, vous écriviez :

> To raczej kebabem nie smakowało, nie było najwazniejszej rzeczy ;)

> Potrzeba nam mięso, plastry tłustawej wieprzowiny, albo drób (mieso z uda jest
> oki)

Uwaga dla osob praktykujacych "kebab" z wieprzowiny : to troche tak
jak by mozna bylo zrobic "golonke po zydowsku" :D

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-12-12 15:43:55

Od: "Michał" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mięcho nadziewamy na rożno (ja mam takie poziome w piekarniku)

Zlituj się; 'na ROŻEN "(ten rożen !)
Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2004-12-12 16:04:32

Od: "mustela" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zlituj się; 'na ROŻEN "(ten rożen !)

Ekhm a jest jakieś inne?
Na upartego można to robić na patyku :P

1. Data: 2004-12-12 16:53:18

Od: "Michał" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ekhm a jest jakieś inne?
Od setek lat w naszym języku jest slowo "rożen" . Rzeczownik rodzaju
męskiego. To "rożno" to ortografia PRL ...
Michał

1. Data: 2004-12-12 18:16:31

Od: "mustela" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od setek lat w naszym języku jest slowo "rożen" . Rzeczownik rodzaju
> męskiego. To "rożno" to ortografia PRL ...

Wiesz, chyba wszyscy wiedzą o co mi chodzi, równie dobrze mogłam napisać żeby
nabić mięso na stalowy pręt najczęsciej dostarczany w komplecie z kuchnią.

P.S Rożna czy rożen, to chyba mało ważne.

Lubiłam PRL :D

1. Data: 2004-12-13 20:11:02

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mustela" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> Mięso dla potrzeby kroimy w szerokie plastry i zasypujemy przyprawą
> "gyros" to
> własnie ona nadaje kebabowy smak.

Gyros nadaje "kebabowy" smak ???
Z wieprzowiny ???
W plastrach ???

To co ci wyszło może jest i namiastką gyrosa - zakładając, że przyprawy
których używasz są choć trochę zbliżone w smaku do oryginalnych. Porównaj
grochówkę robioną własnoręcznie z tą zrobioną z proszku :)
To co ci wyszło to na pewno nie jest to jednak kebab. Poza tym, kebab jest
robionym z mięsa mielonego.

To co się kręci na patyku nazywa się shoarma !

pozdr.

1. Data: 2004-12-13 20:41:40

Od: "mustela" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gyros nadaje "kebabowy" smak ???
Tak
> Z wieprzowiny ???
Tak
> W plastrach ???
TAK

> To co ci wyszło może jest i namiastką gyrosa - zakładając, że przyprawy
> których używasz są choć trochę zbliżone w smaku do oryginalnych.
Podkradane z fast-fooda gdzie robią cos takiego, swoją drogą bardzo dobre.

> Porównaj
> grochówkę robioną własnoręcznie z tą zrobioną z proszku :)
Nie lubie grochowej :)
> To co ci wyszło to na pewno nie jest to jednak kebab. Poza tym, kebab jest
> robionym z mięsa mielonego.
To czemu na trzy miasta gdzie bywam i jadam kebaby tylko raz widziałam i
jadłam z mięsa mielonego? Miało ochydny smak.

> To co się kręci na patyku nazywa się shoarma !
Pierwsze słysze ;)

[troszke OT]wegetarianska kuchnia-ksiazka
rozmrażanie w mikrofalówce
sake
karp jakiego wspominam
Pizza z czym..?