Kibicowanie slabszej druzynie. Jakis "kompleks"???

1. Data: 2002-06-20 19:52:38

Temat: Re: Kibicowanie slabszej druzynie. Jakis "kompleks"???
Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "remigiusz walus" <...>
<...>
> - Marselu, moje pytanie dotyczyło przyczyn emocji,
> nie emocji 'jako takich'. Przypomnę fragment: "Jaki cud powoduje ...".

odpowiedziłem jak potrafiłem, w te slowy:
to zaden cud. <...> emocje towarzysza naszemu zyciu na kazdym kroku, a
sa tym
mocniejsze im bardziej zwiazane z obszarem naszych zaiteresowan/wpływu

> Mylisz pojęcia. Rywalizacja to nie to samo co podkładanie świni -
> w pracy, że nie wspomnę o polityce.

zwróciłem uwaga na pewien aspekt rywalizacji, moze w zbyt uwypuklajac.
uwazam, ze nawet przy zdrowej rywalizacji sa przegrani, zasady gry sa
bardzo czesto łamane, a rzadziej egzekwowane konsekwencje z tego tutułu.
jelsi o tym nie wiesz, to sie dowiesz.

> Masz jakiś nietypowy system wartości i się z nim obnosisz.

to nie system wartości, tylko fakty. tez chciałbym żeby było inaczej.

Marsel

1. Data: 2002-06-20 21:09:59

Od: "remigiusz walus" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsel"
Marselu, wycofałem swój post z serwera z powodu
zauważonego błędu. Trochę za późno.

Błędnie zacytowałem samego siebie ... :-(
Sens pytania był mniej więcej taki właśnie jak powyżej, ale to nieważne.

[cut - nic nie zrozumiałem]

Przyznaję się z przykrością: uważam, że nie potrafię z Tobą Marselu rozmawiać.
Ja nie potrafię zrozumieć Ciebie, a Ty mnie. :-(
Wydaje mi się, że w bardziej lub mniej delikatny sposób sygnalizujesz ostracyzm w
stosunku
do osoby, której odpowiadasz, odpowiadając "nieczytelnie".
Bo czytelnie potrafisz. To moje subiektywne odczucie -
mam nadzieję, że nie uraziłem.

remigiusz

1. Data: 2002-06-20 21:44:58

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "remigiusz walus" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> "Marsel"
<...>
> mam nadzieję, że nie uraziłem.

ależ nie, to cenna uwaga, i zwiazana z waznym dla mnie...chociaz w tym
momencie leje na to, presja czasu,
Dziękuję

Marsel

1. Data: 2002-06-20 22:10:31

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "remigiusz walus" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> <...>

Naprawde bardzo cenna uwaga. dostałem słusznie po pietach. nie, ze nie
zdawalem sobie sprawy z moich poczynan, ale zdazyłem zapomniec, ze sam
cigle domagam sie czytelnosci przekazu. I nigdy go nie uzyskuje.
Wiec zobaczmy jak to jest.

zobaczyłem. popelnilem bład juz na poczatku, tam była najwieksza
niescisłosc. po prosu odebrałes moje słowa jako uwage do siebie, lub
próbe odpowiedz na Twoje pytanie. rzeczywiscie tak to wyglada. ja jednak
odcniosłaem sie do wypowiedzi Saula, i szerszego kontekstu tego typu
uwag, podczas gdy Towje pytanie było dos konkretne, chociaz poza moimi
zainteresowaniami.
jeszcze raz wiec - nie miałem zamiaru odpowiadac na twoje pytanie, ani
oceniac twojej postawy, a jedynie wyraziłem swój poglad na wyzywanie sie
na 'kibolach' niedoszłych intelektualistów.

pochwalam twoja konsekwencje do uzyskania odpowiedzi, ale jak widzisz
nei jest to wcale łatwe ;)

Marsel

1. Data: 2002-06-26 08:38:29

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsel" <ic5070_@/wp.pl> wrote in message
> w poprzednim art. <..>

> albo usiłujecie kreowac sie na itelektualistów, którzy gardzą emocjami
> towarzyszacemu sportowi masowemu, dletego ze to dobre dla motłochu,
> w odruznieniu od fantastycznych sportów elitarnych jak golf czy
> podkladanie swin wspołpracownikom...
> albo jestescie po prostu slepi
>
> tylko po co sie tym chcwalic?

[podaję za serwisem Onetu]
"MŚ: Zapłacił życiem za zwrócenie uwagi kibicom

Podczas zamieszek w Seulu po meczu Korea Południowa - Niemcy zginęła jedna
osoba. 42-letni Koreańczyk zginął w wyniku bijatyki w jednym z pubów, gdzie
oglądano półfinały.

Mężczyzna uskarżał się na zbyt głośny doping kibiców siedzących w lokalu.
Jego uwagi wywołały atak wściekłości fanów futbolu. Koreańczyka wyciągnięto
siłą do pobliskiego parku, gdzie został śmiertelnie pobity. Policja ujęła
sprawcę.

Do szpitala w Seulu trafił także mężczyzna, który został pobity próbując
uspokoić rozżalonych kibiców, demolujących pub po przegranym meczu."

Saulo

1. Data: 2002-06-27 12:54:10

Od: Marsel <ic5070_@/wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <afbuif$afv$1@news.tpi.pl>,
szanowny kol. Saulo pisze, ze:
<...>
> [podaję za serwisem Onetu]
> "MŚ: Zapłacił życiem za zwrócenie uwagi kibicom
><...>

to smutne. takich wypadku sa na pewno setku, tysiacu w historii sportu
a ludzi emocjonujacych sie sportem? zdrowo?

znacznie wiecej jest co dzin wypadków drogowych, a gupi ludzie ciagle
uzywaja samochodwó, nie rozmumiem tego..

Marsel

1. Data: 2002-06-27 14:49:10

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w poprzednim art. <afbuif$afv$1@news.tpi.pl>,
> szanowny kol. Saulo pisze, ze:
> <...>
>
> to smutne. takich wypadku sa na pewno setku, tysiacu w historii sportu

w historii nie, ale w przyszłości? kto wie?
jest coraz mniej innych okazji do okazywania stadnego "patriotyzmu"

> a ludzi emocjonujacych sie sportem? zdrowo?

zdrowo?
to nawet ja się niezdrowo emocjonuję (w miarę swoich skromnych możliwości),
gdy oglądam - pokrzykuję, wytykam błędy, cieszę się (mimo, że mnie to
teoretycznie w ogóle nie obchodzi) - a co dopiero ludzie, których to
obchodzi

[cut]

Saulo

1. Data: 2002-06-28 20:57:36

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogladajac MS w pilce noznej zauwazylem u siebie, ze zawsze kibicuje
druzynie
> slabszej. Cieszylem sie jak dziecko, gdy Korea wyeliminowala Wlochy lub
> Senegal Francje.

Mundial jeszcze nie skończył się i w związku z tym mam pytanie komu będziesz
kibicował w meczu finałowym tu nie ma słabszej drużyny? Brazylia? Niemcy?

> CO o tym sadzicie? Wiem, ze moze slowo "kompleks" to za duzo powiedziane,
ale
> chyba cos "jest na rzeczy". Szczegolnie, ze wiekszosc moich znajomych
> wspolczula tym Wielkim-Przegranym, a ja nie.

Nieładnie, nieładnie :) mnie wzuszyły łzy Koreańczyków po przegranym meczu
z Niemcami. Pojęcie słabsza drużyna jest trudne do zdefiniowania :) a i
słabsza
bedzie miała szczęście - padnie gol, zmęczenie innych mocnych zawodników.
Europejczykom pogoda w Korei nie dopasowała :|

Ania vel Masoneczka

Ups odkurzyłam stary wątek

Jak popracować nad sobą ?
Jak łatwo można zrezygnować z przyjaźni?
:(
jak przepraszać żeby przeprosić
Worek z innoscia