Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...

361. Data: 2014-01-26 09:05:00

Temat: Re: Kiedy wreszcie Polacy wybiora Korwina na prezydenta...
Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości
news:lc2eim$lj4$1@usenet.news.interia.pl...

> I tylko dlatego, że nie mamy złóż ropy naftowej mamy się dać wyzyskiwać i
> rujnować do reszty kraj w socjaliźmie? To ma być usprawiedliwienie tego
> dziadostwa?
> Wenezuela też ma ropę. I co z tego. Niedawno czytałem, że mieszkańcy mają
> problem z papierem toaletowym.
To jeszcze nic. Zobacz, co zrobili z Nigerią- mającą jedne z największych
złóż na świecie. Póki co- płacą cały czas odsetki od odsetek od
odsetek...etc. Skądś to znamy?

> Mamy wiele innych atutów i nie musimy żródła swoich niepowodzeń widzieć
> tylko w tym, że komuś się powodzi lepiej.
> IMO to czy ten kraj wyjdzie kiedyś na prostą zależy głównie od mentalności
> społeczeństwa. Wolny człowiek będzie się rozwijał i przeniesie ten rozwój
> na swoje otoczenie. Niewolnik socjalny myśli tylko o żarciu, rozrywce i
> żąda coraz wiekszych "praw".

Tyle, że ludzie zaczynają myśleć dopiero, jak nadejdie kataklizm. Wcześniej-
nie da rady. Ba! Często, jak nadejdzie- to też nie myślą.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

362. Data: 2014-01-26 09:36:16

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2014 09:05, Chiron pisze:

> Tyle, że ludzie zaczynają myśleć dopiero, jak nadejdie kataklizm.
> Wcześniej- nie da rady. Ba! Często, jak nadejdzie- to też nie myślą.

Niestety.
Chciałbym, aby wtedy nasz los był w rękach kogoś pokroju Pinocheta, a
nie Stalina.

--
niebieski

363. Data: 2014-01-26 11:45:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jan 2014 08:47:33 +0100, niebieski napisał(a):

> [...]
> przeniesie ten rozwój na swoje otoczenie. Niewolnik socjalny myśli tylko
> o żarciu, rozrywce i żąda coraz wiekszych "praw".

Howgh!
--
XL

364. Data: 2014-01-26 11:46:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jan 2014 09:36:16 +0100, niebieski napisał(a):

> Niestety.
> Chciałbym, aby wtedy nasz los był w rękach kogoś pokroju Pinocheta, a
> nie Stalina.

Tylko że "wtedy" nas nie będzie. Przecież rozbiór Polski już jest faktem -
ekonomiczny. Starzy wymierają, młodzi wyjeżdżają - goła ziemia do wzięcia.
--
XL

365. Data: 2014-01-26 11:47:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jan 2014 09:05:00 +0100, Chiron napisał(a):

> Tyle, że ludzie zaczynają myśleć dopiero, jak nadejdie kataklizm. Wcześniej-
> nie da rady. Ba! Często, jak nadejdzie- to też nie myślą.

Obawiam się niestety, że TO już nadeszło. Mój post wyżej.
--
XL

366. Data: 2014-01-26 12:01:22

Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-25 22:21, FEniks pisze:

> Czyli tam, gdzie szwankuje demokracja.

No nie wiem czy to jest taka prosta zależność. Porozmawiajmy na
przykładzie budowy domu u nas i w Rosji.
Żeby u nas wybudować dom musisz mieć pierdylion pozwoleń. W Rosji musisz
mieć pół pierdyliona lub dwa pierdyliony pozwoleń - nie wiem, ale to że
jakieś pozowlenia trzeba tam mieć jest więcej niż pewne . Tu i tu aby
sprawniej sprawę załatwić musisz zyskać przychylność wydających
pozwolenia. Jednym ze sposobów jest danie w łapę. Faktem statystycznym
jest, że jeśli padnie propozycja, to rosyjski urzędnik częściej z niej
skorzysta niż polski. Nie zaryzykuję tezy, że polski urzędnik ma wyższy
poziom moralności od rosyjskiego (statystycznie). Powodu tego, że ruski
bierze częściej niż polski upatruję w tym, że polski bardziej boi się
wziąć niż ruski. A to oznacza, że w naszej nieszwankującej demokracji
jest dosyć dobrze rozwinięty aparat represji, ukierunkowany na różne
przejawy nieprawidłowości na najniższych szczeblach. I do pewnego
stopnia można sobie to chwalić. Ogranicza to korupcję i parę innych
rzeczy. Problemem jest to kiedy działa to tam gdzie niekoniecznie
powinno. Urzędnik może bać się wziąć w łapę, ale może też i bać się
wydania korzystnej decyzji bez brania w łapę z obawy o podejrzenia.
Odchodząc od łapówkarstwa a pozostając przy aparacie represji
ukierunkowanym na niskie szczeble mamy sytuacje różne. Straż miejska
pełniąca funkcje biznesowe pod pretekstem pełnienia funkcji
porządkowych. Tzw. Pomoc Społeczna pełniąca funkcje Policji życia
rodzinnego. Nie możesz sobie dziargać szydełkiem sweterków i sprzedawać
na allegro ot tak - musisz założyć działaność i podlegać represjom
skarbowym nieadekwatnym do skali działalności Itp. Wszystko skierowane
na codzienną aktywność zwykłego obywatela. Przeglądając różne fora
internetowe często możemy się natknąć na ludzi którzy już dostosowali
się mentalnie do tego systemu :) Wypowiedź takiego delikwenta z reguły
brzmi mniej więcej tak: "Jadąc rowerem po szosie mam 5 km, gdybym
pojechał przez las było by to 2 km, chciał bym się was jednak szanowni
forumowicze zapytać czy jazda rowerem po lesie jest legalna ?" :)
Wracając do tematu zasadniczego Rosja vs Polska. Nikt nie mówi że tam
aparatu represji niet. On jest. Tylko jest nieco mniej ukierunkowany na
to co u nas. Ale bez obaw. Tam gdzie trzeba wszystko działa jak trzeba.
W Rosji ekoterroryści za swoje akcje idą pierdla. U nas w wyniku
ekoterroryzmu padają strategiczne inwestycje.

Może trzeba Korwinowi podpowiedzieć, by nie głosił, że wprowadzi
monarchię. To zbyt szokujące by zyskać poparcie. Niech głosi że
wprowadzi szwankującą demokrację :)

Dębska

367. Data: 2014-01-26 12:43:50

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety.
> Chciałbym, aby wtedy nasz los był w rękach kogoś pokroju Pinocheta, a nie
> Stalina.

Niemcy widząc, że nie mają państwa, a tylko spółkę GMBH (spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością) założyli sobie na terenie części Niemiec
państwo- ze swoimi dokumentami i walutą. Może to jakiś sposób?
http://www.youtube.com/watch?v=qgaEK6iER3I

368. Data: 2014-01-26 13:06:22

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2014 12:01, Przemysłąw Dębski pisze:

> [...]
> pojechał przez las było by to 2 km, chciał bym się was jednak szanowni
> forumowicze zapytać czy jazda rowerem po lesie jest legalna ?" :)

Dobrze to opisałeś.

W Rosji, Białorusi łapówka to coś naturalnego. Trzeba dać, urzędnik
bierze i jest to dla nich normalne. Taki system.
U nas się z tym walczy, nie likwidując jednocześnie źródła tej patologii.
Efekt jest taki, że człowiek majacy zasady przegra, a jego miejsce
zajmuje nie posiadający zasad moralnych ryzykant.
A najgorsze jest to, że przy okazji zaszczepia się młodym pokoleniom ten
niewolniczy wirus, który powoduje, że nie wyobrażają sobie życia bez
państwowych nakazów i zakazów.
A rozwiązanie jest proste.
Czy problem by istniał, gdyby np. nie bylo trzeba prosić się urzędnika o
pozwolenie na budowę?

> [...]
>
> Może trzeba Korwinowi podpowiedzieć, by nie głosił, że wprowadzi
> monarchię. To zbyt szokujące by zyskać poparcie. Niech głosi że

Myślę, że dobrze znam tok rozumowania Korwina.
Nie wymagaj od niego wprowadzania demokracji :-)))

--
niebieski

369. Data: 2014-01-26 13:24:18

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niebieski" <n...@i...eu> napisał w wiadomości

> Niestety.
> Chciałbym, aby wtedy nasz los był w rękach kogoś pokroju Pinocheta, a
> nie Stalina.

piękna modlitwa niewolnika o dobrego pana

ps.
Jak ... chce kogos ukarać to spełnia jego życzenia
Kaligula lub Neron może byc ? :))))

370. Data: 2014-01-26 13:28:51

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.01.2014 13:24, intuicjonista pisze:

> Użytkownik "niebieski"<n...@i...eu> napisał w wiadomości

> piękna modlitwa niewolnika o dobrego pana

Tak to jest, jak ktoś nauczy się czytać, a nie ma możliwości, aby
zrozumiał to co przeczytał.
Masz jakieś pytania?

--
niebieski

Identyczni?
Czarny Jezus
Trwoga
Dlaczego ludzie nie potrafią dyskutować?
"Cała prawda o Owsiaku".