Kiedy ziemniak zabija?

11. Data: 2015-04-22 22:46:19

Temat: Re: Kiedy ziemniak zabija?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-22 o 21:59, P.B. pisze:

> Szkoda, że autor artykułu jest albo prostakiem, albo Chińczykiem używającym
> Google Translatora. Jak ktoś pisze "płuka", a drugi to kopiuje i powiela,
> to podejrzewam, że to pisali jacyś naukowcy po zawodówce tokarz-frezer.

A ktoś rozgryzł może, co autor miał na myśli w tym akapicie:

"Poddawanie ich wysokiej temperaturze sprawia, że *wiele związków
toksycznych jest z nich usuwanych* podczas pieczenia czy wypłukiwanych
przy gotowaniu. Nie jestem lingwistą (znam angielski i niemiecki), ale
chyba tylko w języku polskim taka etymologia wskazuje na sposób ich
traktowania przed spożyciem (ang:/vegetables/, hiszp: /verduras/, niem:
/Gemüse/)."

???

Ewa

12. Data: 2015-04-23 00:08:56

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-22 o 21:24, Ikselka pisze:
> http://www.fronda.pl/a/kiedy-ziemniakzabija,50113.ht
ml

> Koniec z ziemniakami z hipermarketu (szkoda, bo te "siatkowe"
> z Lidla naprawde smaczne) - od jutra kupuję tylko na targu, te "brudne".
> Albo o nie u pani Baby spytam lepiej.

http://www.fronda.pl/a/sok-z-ziemniakow-zabija,48309
.html?part=2
ta sama firma, a całkiem z innej beczki, ciekawe.
ględzenie kretynki i tyle.

13. Data: 2015-04-23 00:54:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Apr 2015 00:08:56 +0200, Dawid napisał(a):

ml

> http://www.fronda.pl/a/sok-z-ziemniakow-zabija,48309
.html?part=2
> ta sama firma, a całkiem z innej beczki, ciekawe.
> ględzenie kretynki i tyle.

"(...)
- Wyrzucić ziemniaki zazielenione i kiełkujące, ze względu na zawartość
trującej solaniny."

Kretynie.
--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

14. Data: 2015-04-23 01:14:14

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-23 o 00:54, Ikselka pisze:

> [...]
.html?part=2

> "(...)
> - Wyrzucić ziemniaki zazielenione i kiełkujące, ze względu na zawartość

to nawet najstarsi ze starszych wiedzą i robią, bez twoich wypocin.
jeżeli kiełkujące i zielone wpieprzałaś całe życie to teraz masz
problem, no właśnie to widać i słychać.
ziemniak jednak nie zabija i co ty na to?

15. Data: 2015-04-23 01:42:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Apr 2015 01:14:14 +0200, Dawid napisał(a):

> to nawet najstarsi ze starszych wiedzą i robią, bez twoich wypocin.
> jeżeli kiełkujące i zielone wpieprzałaś całe życie to teraz masz
> problem, no właśnie to widać i słychać.
> ziemniak jednak nie zabija i co ty na to?

Chyba rzeczywiście jednak nie zabija - skoro to twierdzisz, znaczy
wpieprzasz. I żyjesz. Ale co to za życie :->

16. Data: 2015-04-23 06:25:22

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-22 o 22:46, FEniks pisze:

> A ktoś rozgryzł może, co autor miał na myśli w tym akapicie:

Nawet nie miał zamiaru, kto by to czytał. Niektórych wszystko zabija,
czego efekty jak na dłoni, inni żyją i mają się nieźle.
--
B.

17. Data: 2015-04-23 09:54:16

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

[...]

++

Downo temu, pieklim ziemniaki w popiele, matula nam dupy złoiła bo my
podbirali takie ładne grule i dała takik psich gówien, co to nawet świni do
parnika nie dają. Ale my je upiekli i zjedli. Steckom koło nas szedł taki
turysta i mówi coby zjodł se pieczonyk ziemniaków, my już je zjidli ale łon
chycił sie za skorupy i jodł jakby nic w pysku krom moskola ni mioł.
A potem założył Frondę...
pozdr
Stefan

18. Data: 2015-04-23 11:09:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Stefan napisał:

> [...]
> ale łon chycił sie za skorupy i jodł jakby nic w pysku krom moskola ni mioł.

Też jak sobie przypomnę, z jaką to czułością i delikatnością traktowano
grule sercówkami, to mi się takie jakiesik ciepłe w nuku robi i po całym
ciele zaraz rozchodzi. Nijak tego porównać do brutalnego mycia w bębnie.
A te wszystkie woreczki, torebeczki, siateczki, to takie zniewieścienie,
że potrzeć na to nie idzie. Po męsku bulwy, łubudu przez okienko do
piwnicy -- to rozumiem!

Jarek

--
Jadłem ci ja w Bukowinie kapuśniak gorący
i patrzałem po dolinie na wieczór cichnący.

19. Data: 2015-04-23 11:30:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> chyba tylko w języku polskim taka etymologia wskazuje na sposób ich
> traktowania przed spożyciem (ang:/vegetables/, hiszp: /verduras/, niem:

Ja podejrzewam zakamuflowaną opcję niemiecką. Dla niepoznaki przetłumaczoną
na polski (też nie jestem lingwistą, a jeżeli, to słabym).

Jarek

--
Iż jest wygodny, trwały, a piękny jak cacko:
Kulbaczka wąska, modą z turecka kozacką,

20. Data: 2015-04-23 13:24:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Apr 2015 09:54:16 +0200, Stefan napisał(a):

> (...)
> chycił sie za skorupy i jodł jakby nic w pysku krom moskola ni mioł.
> A potem założył Frondę...

Widać, że dawno skorup nie jadłeś...
--
[...]

szukam szybkowaru szeroki i niski