Kiedy ziemniak zabija?

51. Data: 2015-06-01 21:36:29

Temat: Odp: Odp: Kiedy ziemniak zabija?
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciesz się, bo skoro kiełkują, znaczy nie są pryskane "antykiełkiem".

Moze bym sie i cieszyla, gdybym nie wiedziala, ze "kielkujace" ziemniaki
swiadcza o ich dlugim i zlym przechowywaniu, a w "kielkach" wlasnie jest
najwiecej tej podobno trujacej solaniny.

> Porządna pani Baba trzyma ziemniaki w specjalnej ciemnej-ziemnej piwniczce
> (jak to na wsi z dawien dawna bywało) - i ta "moja" jest właśnie porządna
> :-)

Ano wlasnie. W ciemni.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

52. Data: 2015-06-02 01:32:04

Temat: Re: Odp: Odp: Kiedy ziemniak zabija?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

@ pisze:

> Moze bym sie i cieszyla, gdybym nie wiedziala, ze "kielkujace" ziemniaki
> swiadcza o ich dlugim i zlym przechowywaniu, a w "kielkach" wlasnie jest
> najwiecej tej podobno trujacej solaniny.

Nie wiem co to jest ten "antykiełek", ale na pewno jakaś Straszna Trucizna,
którą ONI chcą nas powyzabijać. Tak jak szczepionkami. Dziadowie nasi nie
znali żadnego "antykiełka" -- i to jest znakomity powód, byśmy go też nie
mieli i bali się go jak diabeł święconej wody.

Dziadowie nie wiedzieli za to, co to jest ta solanina, więc na przednówku
wtrącali pyry poobrywane z kiełków aż im się uszy trzęsły. Dzisiaj ONI
porobili normy na tę solaninę -- i nawet bezczelnie badają, czy mycie nie
powoduje czasem tych norm przekroczenia. Kiełkujących nawet nie badają,
bo jak raz jeden próbował, to mu się wskazówka solaninometru urwała.
Straty w sprzęcie się pojawiły, trzeba było robić protokół zniszczenia
instrumentu. Błogosławieni ubodzy duchem i umysłem, albowiem oni zawsze
znajdą sobie powód do uciechy -- choćby taki, że antykiełkiem nie pryskano.

> Ano wlasnie. W ciemni.

E tam "w ciemni", e tam "ano właśnie". Nawet całkowita piwniczna ciemność
nie zapobieże ożywieniu bulwy i produkcji solaniny. Wie o tym każdy, kto
próbował amatorskiego przechowalnictwa ziemniaków. Nie zastanawiałem
się nigdy nad tym zbyt wiele, ale sądziłem, że te kupowane od większych
producentów zimę spędziły w atmosferze azotu, argonu czy czegoś takiego.
Z innych rzeczy na "a" w przechowalnictwie owocowo-warzywnym próbowano
korzystać z akceleratorów (konkretnie cyklotronów rolniczych -- one robią
Promieniowanie). Ale to chyba dość drogo wychodziło, więc dawno o tym
nie słyszałem. Skoro jednak ktoś wymyślił "antykiełek", którym dość bulwę
spryskać by nie mieć do czynienia z solaniną, to ja się bardzo cieszę
z tego powodu.

Jarek

--
-- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

53. Data: 2015-06-02 09:34:51

Temat: Re: Kiedy ziemniak zabija?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> E tam "w ciemni", e tam "ano właśnie". Nawet całkowita piwniczna
> ciemność nie zapobieże ożywieniu bulwy i produkcji solaniny.

Ba! Nawet zakopanie bulwy w ziemi nie pomoże.

Ewa

54. Data: 2015-06-02 18:07:18

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-02 01:32, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> znajdą sobie powód do uciechy -- choćby taki, że antykiełkiem nie pryskano.

Dziadowie żyją? Nie! No to i dowód jest!!

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

55. Data: 2015-06-02 23:34:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Jun 2015 18:07:18 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-06-02 01:32, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Dziadowie żyją?

Tego pana? - ani chybi umarli z tego "ubóstwa ducha i umysłu", które ów
odziedziczył, to i "błogosławi" nim innych...

--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

szukam szybkowaru szeroki i niski