Kielkowanie

1. Data: 2002-11-25 00:59:32

Temat: Kielkowanie
Od: "Vister" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.
Mam pytanie: jak przyspieszyć kiełkowanie nasion cisa i jałowca?

2. Data: 2002-11-26 22:19:35

Temat: Re: Kielkowanie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam grupowiczów.
> Mam pytanie: jak przyspieszyć kiełkowanie nasion cisa i jałowca?

Nie wiem jak je wcześniej traktowałeś, czule, pieszczotliwie, z miłością?
W naturze nie są rozpieszczane a i tam lepiej wschodzą.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

3. Data: 2002-11-28 00:49:31

Od: "Vister" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem jak je wcześniej traktowałeś, czule, pieszczotliwie, z miłością?
> W naturze nie są rozpieszczane a i tam lepiej wschodzą.
> ;-)

Nie. Chodzilo mi tylko o ich gałązki.
Powtarzam pytanie, tym razem proszę o odpowiedz kogos, kto mógłby mi pomóc.
Vister z Lasu

4. Data: 2002-11-28 04:53:34

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Vister

> miłością?
>
> Nie. Chodzilo mi tylko o ich gałązki.
> Powtarzam pytanie, tym razem proszę o odpowiedz kogos, kto mógłby
> mi pomóc.
> Vister z Lasu

Cisy bardzo łatwo się rozmnażają przez sadzonkowanie praktycznie przez cały
rok z wyjątkiem okresu wzrostu i nie ma to znaczenia czy z piętka czy bez.
Przyśpieszanie kiełkowania nasion to tylko sprawa ptaków takich jak drozd,
kos,kwiczoł czy jemiołuszka.Ptaki połykają je w całości a nasiona wydalają.
Podlegają wtedy działaniu kwasów trawiennych przyśpieszając zwykle
kiełkowanie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-11-28 08:29:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEKEGEDFAA.abies@ogrod-botani
czny.pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):
> [...]
> przyśpieszając zwykle kiełkowanie.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

To może te nasionka wrzucic na kilka dni do butelki z octem? Znam
przypadek, że masowo wykiełkowały siewki jabłoni po sparzeniu (uparowaniu)
jabłek w gorzelni.
Ja...cki

6. Data: 2002-11-28 16:58:24

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko
(...)

> To może te nasionka wrzucic na kilka dni do butelki z octem? Znam
> przypadek, że masowo wykiełkowały siewki jabłoni po sparzeniu (uparowaniu)
> jabłek w gorzelni.
> Ja...cki

Nie znam składu soków trawiennych kwiczoła, a powinienem :-)
Pozdrawiam, Bogusław

7. Data: 2002-11-28 17:29:33

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Nie znam składu soków trawiennych kwiczoła, a powinienem :-)

Powinieneś?

Pozdrawiam,
Grzesiek, zaintrygowany
--
Pewna Christiana, co żyła w Brunszwiku,
Kochanków młodych miała bez liku.

8. Data: 2002-11-28 18:32:59

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> Powinieneś?
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek, zaintrygowany

Czy tu jest coś o sokach trawiennych ??? o ile wiem kwiczoł ma coś
wspólnego z Drozdem :-)

Jan Brzechwa
KUKUŁKA I DROZD

A oto jest nowa bajka,
Choć problem bynajmniej nienowy:
Kukułka podrzucała stale swoje jajka
Do gniazda pewnej drozdowej.
Całkiem więc naturalne, że drozd
Dziwił się później ogromnie:
"Trudno to zrozumieć wprost,
Że stale mam pisklęta niepodobne do mnie.
Ha, niewierna małżonka zdradza mnie z amantem!"
Rzekł - i puścił drozdową kantem.

Tak to, dzieci, z wami bywa:
Wasza matka nieszczęśliwa,
Wzór wierności, w cnocie pości,
A słyszy, że jesteście podobne do gości.

9. Data: 2002-11-28 20:44:32

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Jan Brzechwa
> KUKUŁKA I DROZD

Piękne...

i kontynuując temat:

Kukułka i jaskółka:

Kukułka namówiła raz pewną jaskółkę,
Żeby zawarła z nią autorską spółkę.
Podrzuciła jej tedy jajko swe do gniazdka,
Mówiąc: ,,Wysiedź je. Będzie powiastka''.
Wylęgło się więc piskle i w puchu podściółki
Czubek w czubek podobne było do kukułki.
Jaskółce na ten widok z żalu pękło serce,
A kukułka, lecąc w knieję,
Powiedziała: ,,Patrzcie, tak się zawsze dzieje,
Gdy świetny temat dać byle fuszerce!''.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien furiat raz rzekł: ,,Tato,
co to jest właściwie lato?''

10. Data: 2002-11-28 22:17:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEIEGMDFAA.abies@ogrod-botani
czny.pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):

A ja dodam też wierszyk o ptaszkach.Ja...cki

Jan Brzechwa

SZPAK I SOWA

Szpak umiał mówić trzy słowa,
Że najmądrzejsza jest sowa.