Klasterowy ból głowy

następny post »
From: "Sebastian Smolarczyk" <s...@u...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Klasterowy ból głowy
Date: Thu, 14 Nov 2002 14:48:21 +0100

Witam!

Cierpię na rzadko spotykaną chorobę o nazwie "klasterowy ból głowy". Szukam
kontaktu z innymi "Custerhead'ami", w celu wymiany informacji na temat walki
z Bestią. Wiem, że choroba ta jest bardzo słabo znana, więc ją trochę
opiszę. Być może pomoże to komuś zrozumieć "co go boli".

Choroba charakteryzuje się napadami niezwykle silnego bólu głowy, którego
nie imają się środki przeciwbólowe (podobno ani jeden). Ból pojawia
się zawsze z tej samej strony głowy w okolicy oka - skroni. Cechą
charakterystyczną choroby jest regularność ataków. Pojawiają się one w
okresach aktywności choroby, pomiędzy którymi następuje faza tzw. reemisji -
długi czas spokoju. W ramach danego okresu aktywności ataki również są
regularne - od kilku na dobę do jednego na kilka dni. Okresy aktywności
pojawiają się przeważnie wiosną lub jesienią i trwają po kilka tygodni. U
mnie choroba uaktywnia się co dwa lata. Częstotliwość ataków wynosi średnio
jeden na dwa dni (głównie nocami). Ataki trwają przeważnie ok. 2-3 godzin.
Choroba ta jest łatwa do zdiagnozowania pod warunkiem, że lakarz do którego
się zgłosiłeś ją zna. Ja byłem u kilku medyków, którzy zapinali mnie do
różnych aparatur, lecz jedyne co wykryli, to to, że na pewno nie mam
migreny. Tylko jedna lekarka stwierdziła, że to mogą być bóle klasterowe,
ale na tym stwierdzeniu się skończyło. Ostatecznie diagnozę postawiłem sobie
sam na podstawie danych uzyskanych w Internecie.

Tydzień temu, po 2 latach i 1 miesiącu przerwy Bestia powróciła :(
Stąd też mój apel. Jeśli ktoś cierpi na to co ja i zna jakieś sposoby
unikania lub przerwania ataków, bardzo proszę o kontakt. Jakie znacie
wyzwalacze ataków?
U mnie 100% pewnym wyzwalaczem jest alkohol. Poza tym najprawdopodobniej
ataki wyzwala ucisk na skroń (po dotkniętej stronie ) - np. leżenie z głową
podpartą łokciem. Innych jeszcze nie wybadałem. Profilaktycznie stosuję
terapię wodną i wygląda na to, że działa - na razie (odpukać) nie miałem
poważniejszego ataku (chociaż może to wynikać z tego, że Bestia po prostu je
szcze nie nadeszła).

Pozdrowienia
Sebastian Smolarczyk