Kolacja dla obcokrajowców

1. Data: 2005-04-06 06:43:53

Temat: Re: Kolacja dla obcokrajowców
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d2vund$3oa$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"cherokee" <c...@n...o2.pl> wrote:

> Użytkownik "Korniejewowa" <m...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Sprawdzają się doskonale powidła śliwkowe (ja robiłam tradycyjne, bez
> cukru) - lepiej trzyma się zwinięty boczek, nie trzeba wykałaczki.

Tyle, że to ma być suszona śliwka owinięta boczkiem, nie rolada z boczku
z pwidłami. ;-) Pomijam kwestię, czy to typowo polska zakąska.

Władysław

1. Data: 2005-04-06 06:49:06

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Biala kielbasa zapiekana w ciescie chlebowym...
Potem kroisz na plastry i mozesz dodac chrzan, musztarde lub nawet
powidla zurawinowe...

Maciek
--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2005-04-06 07:10:03

Od: Maciek 'Babcia' Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Apr 2005 14:16:22 +0200, "Aggie" <y...@a...pl> wrote:

>Przeguglowałam, z ciekawych wypowiedzi, znalazłam tylko Twoją Władysławie,
>jednak wiekszość to dania obiadowe, których ja chce uniknąć.
>Szukam podpowiedzi na przystawki na zimno, coś naszego, smacznego i
>niekoniecznie czasochłonnego.

Co prawda czasochłonne ale podałbym obcokrajowcom galaretę z nóżek
zwaną w niektórych częsciach Polski studziną. A do zimnych mięs poadaj
żurawinę albo chrzan z żurawiną.

Zdrówko

--
Maciek 'Babcia' Dobosz
http://www.banshee.org.pl

1. Data: 2005-04-06 07:50:26

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> Tyle, że to ma być suszona śliwka owinięta boczkiem, nie rolada z boczku
> z pwidłami. ;-) Pomijam kwestię, czy to typowo polska zakąska.

IMHO smakuje dużo lepiej z powidłami niż ze śliwką.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-04-06 09:02:48

Od: "Aggie" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fra..." to nie parówki ;) to kiełabaski, tylko wielkością przypomina parówkę,
i smakują jak kiełabasa :)

> Wez tez pod uwage, ze my tu w USA jemy goracy obiad wieczorem a "zimna plyta"
> i takie tam sandwichowo-salatkowe bajery to raczej na lunch.

Wiem, tez sie nad tym zastanawialam, doszlam jednak do wniosku, ze to oni sa u
nas w gościnie (a nie odwrotnie) wiec podam po naszemu :)

Dziękuje za pomysly.
Agnieszka

1. Data: 2005-04-06 09:04:17

Od: "Aggie" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że chcesz podać obcokrajowcom zimną kolację. Ryzykowne.

Dlaczego uważasz, ze zimna kolacja jest ryzykowna?

A.

1. Data: 2005-04-06 09:12:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <7...@n...onet.pl>,
"Aggie" <y...@a...pl> wrote:

> Dlaczego uważasz, ze zimna kolacja jest ryzykowna?

Jeżeli ktoś przywykł do jedzenia wieczorem normalnego posiłku, to zimne
przekąski mogą mu nie wystarczyć.

Władysław

1. Data: 2005-04-06 09:19:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <7...@n...onet.pl>,
"Aggie" <y...@a...pl> wrote:

> [...]
>
> Wiem, tez sie nad tym zastanawialam, doszlam jednak do wniosku, ze to oni sa
> nas w gościnie (a nie odwrotnie) wiec podam po naszemu :)

Zauważ jednak, że także w Polsce, jeżeli się podejmuje gości bardziej
lub niej uroczystą kolacją, to daje się ciepłe danie.

Władysław

1. Data: 2005-04-06 09:22:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 06 Apr 2005 11:19:08 +0200, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

>Zauważ jednak, że także w Polsce, jeżeli się podejmuje gości bardziej
>lub niej uroczystą kolacją, to daje się ciepłe danie.
>
>Władysław

To dac im grzanki albo pieczone kartofle! bedzie cieple, a cala
reszta moze byc zimna. Tzw high tea zazwyczaj jest na zimno, a u
nas sie w zasadzie jada kolacje jako obiady. albo odwrotnie.
W sumie nie ma to wiekszego znaczenia, byleby sie czlowiek najadl

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-06 09:37:51

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauważ jednak, że także w Polsce, jeżeli się podejmuje gości bardziej
> lub niej uroczystą kolacją, to daje się ciepłe danie.

No przecież te frankfu... czy cóś ma ją być na ciepło. Choć ja bym raczej
dała, jeśli już ma być coś kiełbasianego, białą kiełbasę pieczoną z cebulką
+ chrzan. Albo bigos ;-)
Pozdrawiam - Agnieszka

Proszę polećcie szybkowar
Żreć trzeba zawsze...