Kolacja dla obcokrajowców

1. Data: 2005-04-05 13:03:03

Temat: Re: Kolacja dla obcokrajowców
Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aggie napisał(a) dnia 5 Apr 2005 12:58:56 +0200 na grupie pl.rec.kuchnia:

> Witam, Prosze o
> jakies sugestie, co smacznego i naszego moge jeszcze podac?

Witam,

Polecam boczek ze śliwką (śliwka suszona obwinięta boczkiem wędzonym,
spięte to wykałaczką - do piecyka na 180 stopni na pół godzinki),
pierogi drodżowe faszerowane kapustą z grzybami lub farszem do ruskich -
mogą być podane na zimno. Z ciast podałabym makowiec - chyba nigdzie
indziej się ani go nie robi jak w Polsce. No i grzybki marynowane.

Plus oczywiście dobrze schłodzoną gorzałkę:)

Pozdrawiam,

Korniejewowa.

1. Data: 2005-04-05 13:14:24

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Jak ktoś ma wątpliwości to może użyć wieprzowej (żelatyny)

Nawet drobiowej można...łapy kurzecze prawie darmo mozna nabyć a galaretka
przygotowana na nich jest delikatniuska

raczej chodzi mnie o to czy nabywanie gotowej zelatyny jest bezpieczne...
bo na torebce można napisac wszystko..a w torebce to juz inna sprawa...
a w promocji to kazde g... sie sprzeda z pocałowaniem...

Marek

1. Data: 2005-04-05 13:21:40

Od: "dzdzownica" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości >
> Hehe, meduze starym zwyczajem przechodnia, bo zakaska jest obowiazkowa:)

A moze raka w zupie z ośmiornicy...

1. Data: 2005-04-05 18:20:37

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Aggie" <y...@a...pl> wrote in message
> w sobote bede goscic u siebie rodzine z za wielkiej wody. Nie sa Polakami, ale
> juz pare razy u nas byli. Przyjda oczywiscie na wyzerke :) Beda u mnie na
> kolacji, ktora pewnie przedluzy sie do nocy. Planuje podac zimna plyte, plus
> frankfuterki i salatki. Chce tez dodac sledzie i jajka faszerowane. Prosze o
> jakies sugestie, co smacznego i naszego moge jeszcze podac?
>
> Menu obiadowe nie wchodzi w gre - moja mama juz zarezerwowała barszcz czerwony,
> rolady z kluskami slaskimi i 'modra' kapuste.
> Dodam jeszcze, ze na deser planuje ciasta, np. brzoskwiniowiec/ szarlotka.

Zamiast "frankfurterkow" (mniemam, ze to parowki) zrob cos polskiego - pieczona
kielbase, jakas aromatyczna, typowo polska. Albo jakis pieczony schabik z
czosnkiem... Do tego jakies polskie przystweczki - cwikla, etc., pieczywko, etc.
Parowki tu wszyscy zra na umor a wiec nie bedzie to zadna nowina, choc sa daniem
"bezpiecznym" (ale wiele osob nie przepada za parowkami.)

Wez tez pod uwage, ze my tu w USA jemy goracy obiad wieczorem a "zimna plyta" i takie

tam sandwichowo-salatkowe bajery to raczej na lunch.

1. Data: 2005-04-05 18:33:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,
"Aggie" <y...@a...pl> wrote:

> Przeguglowałam, z ciekawych wypowiedzi, znalazłam tylko Twoją Władysławie,
> jednak wiekszość to dania obiadowe, których ja chce uniknąć.

Rozumiem, że chcesz podać obcokrajowcom zimną kolację. Ryzykowne.

> Szukam podpowiedzi na przystawki na zimno, coś naszego, smacznego i
> niekoniecznie czasochłonnego.

Same przystawki na kolację?

Podaj śledzie w śmietanie i kartofle w mundurkach. Śledzie są na zimno,
a kartofle ugotujesz zawczasu i będziesz trzymać w cieple. Do tego zimna
wódka. Kiedyś tym powaliłem na kolana jednego Angola.

Władysław

1. Data: 2005-04-05 18:37:31

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 05 Apr 2005 20:33:40 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Wladyslaw Los*, w
wiadomości news:<news:wlalos-0055E8.20334005042005@newsfeed.one
t.pl> zawarł,
co następuje:

> Podaj śledzie w śmietanie i kartofle w mundurkach. Śledzie są na zimno,
> a kartofle ugotujesz zawczasu i będziesz trzymać w cieple. Do tego zimna
> wódka. Kiedyś tym powaliłem na kolana jednego Angola.

Dosłownie, czy w przenośni?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-05 18:48:57

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@c...net>,
Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> wrote:

> Dnia Tue, 05 Apr 2005 20:33:40 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Wladyslaw Los*, w
> [...]

W przenośni. Dosłownie to on powalił na glebę mnie i resztę polskiego
towarzystwa, kiedyśmy próbowali dotrzymać mu kroku w piciu Wyborowej. A
uważaliśmy się wszyscy wówczas za tęgich opojów. ;-)

Władysław

1. Data: 2005-04-05 21:37:51

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Apr 2005 20:33:40 +0200, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Podaj śledzie w śmietanie i kartofle w mundurkach. Śledzie są na zimno,
>a kartofle ugotujesz zawczasu i będziesz trzymać w cieple. Do tego zimna
>wódka. Kiedyś tym powaliłem na kolana jednego Angola.

Tylko niech tych kartofli nie soli w trakcie gotowania!!! Cala sztuka
polega na ugotowaniu kartofli w mundurkach bez solenia - wowczas
najwiecej smaku zachowuja. Dla rownowago sledz nie powinien byc
nadmiernie wymoczony - i ja jakos wole w dobrym surowym oleju (w
lnianym zwlaszcza) niz w smietanie.

--
Darek

1. Data: 2005-04-05 21:37:53

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 05 Apr 2005 20:48:57 +0200, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>W przenośni. Dosłownie to on powalił na glebę mnie i resztę polskiego
>towarzystwa, kiedyśmy próbowali dotrzymać mu kroku w piciu Wyborowej. A
>uważaliśmy się wszyscy wówczas za tęgich opojów. ;-)

Brak wprawy?

Rano przed pijatyka sete w charakterze treningu (zeby watroba sie
zaczela przygotowywac, po poludniu garsc witaminy B1 i wieczorem nie
ma mocnych - slozowka zoladka moze nie wytrzymac ale glowa nie ma
prawa nawalic.

--
Darek

1. Data: 2005-04-06 06:09:27

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Korniejewowa" <m...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
> Polecam boczek ze śliwką (śliwka suszona obwinięta boczkiem wędzonym,
> spięte to wykałaczką - do piecyka na 180 stopni na pół godzinki),

Sprawdzają się doskonale powidła śliwkowe (ja robiłam tradycyjne, bez
cukru) - lepiej trzyma się zwinięty boczek, nie trzeba wykałaczki.

pozdr

cherokee

Proszę polećcie szybkowar
Żreć trzeba zawsze...