Kolano po 2 rekonstrukcjach ACL

1. Data: 2006-04-15 15:23:37

Temat: Kolano po 2 rekonstrukcjach ACL
Od: "Sebastian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry. Mam na imię Sebastian, mieszkam w Jaworznie i mam problemy z
kolanem. Zaczne może od początku. W dniu 17 stycznia 1999 roku podczas gry w
piłke na hali gimnastycznej doszło do kontaktu z nogą przeciwnika, po czym
noga w kolanie prawym uległa skręceniu. Natychmiast zszedłem z boiska. Jednak
po chwili poczułem sie troszke lepiej i wszedłem na boisko, ale moja gra nie
trwała dłuo, ponieważ naskoczyłem na noge i kolano uciekło. Niewiem ile czasu
minęło od urazu, ale mozę po ok kilku minutach zrobiła sie straszna
opuchlizna. Udałem sie do szpitala miejskiego w Jaworznie i tak kolejno:
Dnia 22.01. 1999r - Rozpoznanie: DISTORSIO GENUS DEX. HAEAMARTHROS GENUS DEX.
Zastosowano leczenie: EVACUATIO HAEMATOMATIS, IMMOBILISATIO GYPSEA. RTG
prawego kolana bez zmian urazowych w układzie kostnym.
Dnia 24.03.1999r - Rozpoznanie: CHONDROMOLATIO CONDYLI MEDIALIS FEMORIS DEX II
stopień ET PATELLAE PARTIALIS I/II stopnie. Zastosowano leczenie: LAVAGE PRZEZ
ARTROSKOP STAWU KOLANOWEGO, PŁYNY INFUZYJNE, GENTAMECYNA.
Oczywiście po tym rehabilitacje, które i tak nie przyniosły żadnych
pozytywnych rezultatów. Udałem sie więc do Wojewódzkiego Szpitala w Piekarach
Śląskich.
Dnia 28.02.2000r - Zespół bólowy kolana prawego. Stan po artrokopii -
chondromolacja kłykcia przyśrodkowego k.udowej rzepki. Kliniczne wyraźne cechy
niestabilności przedniej kolana. Wkazana reartoskopia.
Dnia 04.09.2000 - Rozpoznanie: URWANIE USZYPUŁOWANE CZĘŚCI TYLNEJ ŁĄKOTKI
PRZYŚRODKOWEJ STAWU KOLANOWEGO PRAWEGO. STAN PO USZKODZENIU ACL. Zastosowano
leczenie DNIA 29.08.200 - ARTROSKOPIA - MENISCEKTOMIA PRZYŚRODKOWA MINIMALNA.
Dnia 09.10.2000r - Skierowany na fizykoterapię w miejscu zamieszkania.
Rp.NAPROXEN.
Dnia 20.11.2000r - Nasilenie dolegliwości bólowe po fizykoterapii. Konieczna
farmakoterapia: Rp. RELIFEX, lub ANAPRAN 2x1.
Dnia 22.01.2001r. - Okresowe przeskakiwania w ok. przedziału przyśrodkowego
bez cech bloku.Testy łąkotkowe ujemne. Układ wiązadłowy - zaznaczona
niestabilnosć przednia. Zlecono ćwiczenia izometryczne m.czworogłowego.
Dnia 23.01.2002r - Nadal dolegliwości bólowe st. kolanowego prawego z
zaostrzeniami, miejscowe okresowe przeskakiwania pod rzepką oraz po stronie
przyśrodkowej, zaniki mięśnia czworogłowego, niewielka niestabilnosć przednia
kolana. Chory po serii fizykoterapii w miejscu zamieszkania nie zgłasza
dorażnej poprawy.Nadal kontynuowanie ćwiczeń izomterycznych.
Dnia 08.02.2002 RTG - WYOSTZRENIE GUZKA BOCZNEGO WYNIOSŁOSCI MIĘDZYKŁYKCIOWEJ
KOSCI PISZCZELOWEJ PRAWEJ. PO ZA TYM WIDOCZNE STRUKTURY KOSTNE RADIOLOGICZNIE
BEZ ZMIAN.
W dniu 04.04.2002r odbyło sie badanie rezonansem magnetycznym:
Zerwane więzadło krzyżowe przednie z przednim przemieszczeniem kości
piszczelowej względem udowej. Więzadło krzyżowe tylne i więzadła poboczne
prawidłowe.Stan po częściowej meniscectomii przyśrodkowej z pozostawieniem
rogu przedniego i typowym obrazem regeneratu
(identyczne z wieloszczelinowym uszkodzeniem i rozerwaniem). Przewężenia
chrząstki stawowej kłykcia przyśrodkowego kości udowej z zarysowaniem ich
drobnych szczelin. Wąska także chrząstka pokrywająca kłykieć przyśrodkowy
kości piszczelowej. W ciele tłuszczowym Hoffy widoczne drobiny metalu.
Sklerotyzacja podkorowa w przedziale przyśrodkowym.
Dnia 21.06.2002r - Rozpoznanie ostateczne: USZYPUŁOWANE USZKODZENIE CZĘŚCI
TYLNEJ ŁĄKOTKI BOCZNEJ STAWU KOALNOWEGO PRAWEGO, STAN PO CAŁKOWITYM
USZKODZENIU ACL, CHONDROMOLACJA CHRZĄSTKI KŁYKCIA PRZYŚRODKOWEGO UDOWEGO II
ST, CHONDROMOLACJA CHRZĄSTKI KŁYKCIA PISZCZELOWEGO BOCZNEGO I ST Z PĘKNIĘCIAMI
CHRZĄSTKI, STAN PO SKRĘCENIU STAWU KOLANOWEGO PRAWEGO, STAN PO CZĘŚCIOWYM
USUNIĘCIU ŁĄKOTKI PRZYŚRODKOWEJ, STAN PO ARTROSKOPII STAWU KOLANOWEGO PRAWEGO.
Leczenie: OPERACYJNIE 20.06.2002 - ARTROSKOPIA - MENISCECTOMIA LATERALIS
MINIMALIS.
Dnia 21.07.2003 - Rozpoznanie: STAN PO SKRĘCENIU KOLANA PRAWEGO, NISTABILNOŚĆ
PRZEDNIO-PRZYŚRODKOWA KOLANA PRAWEGO, STAN PO TRZYKROTNEJ ARTROSKOPII KOLANA.
Zastosowano leczenie: 08.07.2003r OPERACYJNE: ARTROSKOPOWA REKONSTRUKCJA ACL-
ENDOBUTTON STS.
Po tej rekonstrukcji zacząłem usprawniać kolano na artomotrze oraz basenie w
szpitalu w Piekarach. Jednak rehabilitacja nie przyniosła porządanych
rezultatów. Pomimo to opuściłem szpital szpital. Jednak kolano w domu spuchło
do takiego stopnia,żę postanowięłm pojechać tam spowrotem. Spuchniętemu kolanu
towarzyszyła wysoka temperatura w związku z czym postanowiono ją obniżyć
okładem z ALTACETU oraz antybiotykami. Po około tygodniu tj. 4.09.2003r -
Zastosowano leczenie operacyjne: ARTROSKOPIA - USUNIĘCIE ZROSTÓW, WYCIĘCIE
TORBIELI USZKODZONEGO PRZESZCZEPU ACL, REDRESJA STAWU. Kontrola w ambiulatorum
nie wykazała żadnych zmian negatywnych ( szuflada przednia) jak twierdzi
lekarz. Ja jednak nie byłewm do końca o tym przekonany, a na dodatek kolano
uciekało. W związku z tym postanowiłm skorzystać z usług lekarzy z
Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 w Sosonowcu. Moja wizyta miała
na celu poddanie sie powtórnej rekonstrukcji kolana, jednak nie dosżło do tego
z powodu nie wypełniania kanałów kostnych po źle wykonanej rekonstrukcji w
Piekarach Śląskich. Dlatego lekarz odstapił od rekonstrukcji i postanowił
wypełnić kanały.
Podczas pobytu w szpitalu 20.10.2004r - 03.11.2004r wdniu 29.10.2004r -
Rozpoznanie: LAESIO ACL GENUS DEX Zastosowano leczenie operacyjne: ARTROSKOPIA
STAWU KOLANOWEGO PRAWEGO. Należało odczekać 6 miesięcy, aby kanały sie
wypełniły. Tak też sie stało. jednak termin rekonstrukcji był zbyt odległy,
dlatego postanowięłm skorzystać jak najszybciej i udałem się do Bierunią
Śląskiego. Stamtąd skierowany zostałem do swojego miasta, gdzie lekarz z
Bierunia polecił mi swojego kolegę po fachu. Postanowiłem poddać sie
rekonstrukcji w Szpitalu w Jaworznie dnia 27.07.2005r - ROZPOZNANIE:
INSTABILITAS ANTERIORIS GENUS DEX. STATUS POST RECONSTRUCTION ACL GENUS DEX.
m.ENDOBUTTON. Po rekonstrukcji oprócz rehabilitacji dostałem co tydzien przez
okres 5 tygodni zastrzyki dostawowe OST. czy one pomogły i wogóle cos dały
trudno powiedzieć. Zjadłem juz na dzień dzisiejszy 240 tabletek Glukozaminy z
OLIMPU. Chciałbym teraz zadać kilka pytań odnośnie mego kolana.
1. Pomimo tego, że nie czuje niestabilnosci( kolanie nie ucieka jak wcześniej)
wydaje mi sie że tak minimalna szufladka jest. W związku z tym nasuwa mi sie
pytanie: Czy jeżeli zostanie przeprowadzona rekonstrukcja a podczas badania
testem Lachmanna albo pivot-shit widoczna będzie szufladka to co dalej? Jak
sie postepuje w takiej sytuacji?
2. Jaka jest granica tolerancji ( ma tu na myśli ile milimetów jest różnicy w
porównaniu ze zdrowym wiązadłem) jesli chodzi właśnie o szufladę przednią?
3. W okolicy częściowo wyciętej łąkotki przyśrodkowej czuje przeskakiwanie i
ból podczas chodzenia ? Czy da sie coś zrobić, aby tak sie nie działo ?
4. jeśli jest możlwiość przeszczepu łąkotki przyśrodkowej to vczy cos takiego
już robią w Polsce jesli tak to gdzie i czy jest to refundowane?
5. Pytanie ostatnie ale najważniejsze: Zdaję sobie sprawę, że trudno tak
ocenić stan kolana nie widząc go ani dotykając, ale chciałbym Pana Zapytać jak
Pan ocenia to kolano po opisach które Panu przedstawiłem ? Proszę Paa bardzo o
odpowiedź. Oczywiście będę Panu bardzo wdzięczny.
Na koniec chciałbym Życzyć Panu Zdrowych i przede wszystkim spokojnych Świąt
Wielkanocnych

2. Data: 2006-04-17 14:20:48

Temat: Re: Kolano po 2 rekonstrukcjach ACL
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Krótko i na temat:
Po rekonstrukcji ACL powinna odbyć się intensywna i trwająca kilka miesięcy
rehabilatacja. Powinna ona być pod nadzorem fizjoterapeuty specjalizującego
się w tym zabiegu współpracującego z operatorem. Niektórzy twierdzą, że sam
proces rehabiliacji jest ważniejszy niż sam zabieg. Piszesz o jakiś laserach
itp, to są dodatki do rehabilitacji. Jej istotą są specjalistyczne ćwiczenia o
których doborze decyduje terapeuta oceniając postępy w zdrowieniu kolana.
Jeśli Twoja nie przypomina/ła opisanej tu:
http://zatoka.icm.edu.pl/acclin/vol_2_issue_1/acclin
_5_11_pasierb_86-100.pdf
to z Twoim kolanem ma prawo dziać się wszystko.

Boli mnie penis - Proszę o porady
szanse na wyleczenie
Jestem zbyt nerwowy - jaki mam kupić syrop ?
długo działający lek z grupy ACEI - inhibitory konwertazy angiotensyny
ciągły kaszel dziecka