Kompostownik murowany

1. Data: 2020-07-06 22:29:02

Temat: Kompostownik murowany
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam do zagospodarowania róg działki na kompostownik. Czy mogę go zbudować z pustaka,
tzn 3 ścianki a tylko od przódu deski poziome z odstępami? czy zrobić odstępy w
pustakach na wentylację? czy koniecznie musi być drewniany? i czy może mieć takie
rozmiary, bo w sklepach są bardziej na wysokość a mi potrzeba bardziej w poziomie:
szerokość i wysokość na około 1m a długość od czoła z 2 metry.

2. Data: 2020-07-07 09:53:26

Temat: Re: Kompostownik murowany
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.07.2020 o 22:29, m...@g...com pisze:
> [...]
poziomie:
> szerokość i wysokość na około 1m a długość od czoła z 2 metry.

Wentylacja z każdej strony. I żeby spód nie był wybetonowany, jak to
niektórzy robią.

Krycha.

3. Data: 2020-07-07 17:55:01

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ok. Dzieki jedyne wlasnie to wiem tyle ze ma byc na ziemi.

4. Data: 2020-07-07 22:53:47

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze się zastanawiam czy nie zrobić drewnianego. Czy drewno mogę zabezpieczyć
jakąś bejcą/drewnochronem ?
Ewentualnie jakie odstępy miedzy deskami i czy trzeba zrobić klape do przykrycia

5. Data: 2020-07-07 23:36:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

> Wentylacja z każdej strony. I żeby spód nie był wybetonowany, jak to
> niektórzy robią.

Mam wybetonowany i sobie chwalę. To, co dobre, nie wsiąka w podłoże. Tylko
trzeba terminowo przekładać.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

6. Data: 2020-07-07 23:46:56

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 7.07.2020 o 23:36, XL pisze:

> Mam wybetonowany i sobie chwalę.

Kto głupiemu zabroni? Sobie chwalić. Tylko dżdżownice
i inne tałatajstwo ze Śródziemia sobie chwali jakby mniej.

7. Data: 2020-07-08 01:22:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> Kto głupiemu zabroni? Sobie chwalić. Tylko dżdżownice
> i inne tałatajstwo ze Śródziemia sobie chwali jakby mniej.

Nie widzę, aby narzekały. Jest ich pełno. Mają hektar tylko dla siebie. Nie
żałuję im.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

8. Data: 2020-07-08 08:22:25

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 8.07.2020 o 1:22, XL pisze:

> Nie widzę, aby narzekały. Jest ich pełno. Mają hektar tylko dla siebie. Nie
> żałuję im.

To nie to samo. W kompostowniku zawsze smaczniej. Dla dżdżownic.
Zwłaszcza amerykańskich. Podobnie jak z cudzymi żonami. Każda
żona o tym wie. Zwłaszcza gdy ma męża.

9. Data: 2020-07-08 09:03:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> To nie to samo. W kompostowniku zawsze smaczniej. Dla dżdżownic.

Sorry, wystarczająco pracuję dla dobra dżdżownic, nie mam wyrzutów
sumienia.

> Zwłaszcza amerykańskich. Podobnie jak z cudzymi żonami. Każda
> żona o tym wie. Zwłaszcza gdy ma męża.

Mój siedzi we własnym kompostowniku i nie odwiedza cudzych. Jeśli o to
chodzi, bo nie wiem, czy.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

10. Data: 2020-07-08 21:42:10

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.07.2020 o 22:53, m...@g...com pisze:
> Jeszcze się zastanawiam czy nie zrobić drewnianego. Czy drewno mogę zabezpieczyć
jakąś bejcą/drewnochronem ?
> Ewentualnie jakie odstępy miedzy deskami i czy trzeba zrobić klape do przykrycia

Trochę przykładów.
Np.
https://muratordom.pl/galeria/kompostownik/gg-aUnq-k
pxV-VkPc/gp-nfr1-ohvb-aWpK
może to:
https://www.obi.pl/porady/ogrod-i-wypoczynek/rosliny
-ogrodowe/podstawy-ogrodnictwa/zakladanie-kompostown
ika-w-5-krokach/
https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/kompo
stownik-w-ogrodzie-jak-zrobic-aa-YtKr-XbYu-7W17.html

Krycha.

Nasiona - jakość.
Sylwoterapia
Porzeczka czerwona