~~~~~~~~~~~~Komunistyczne klany III RP~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2014-12-21 23:07:53

Temat: ~~~~~~~~~~~~Komunistyczne klany III RP~~~~~~~~~~~~~~
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sobota, 8 grudnia 2012 (02:10)

Największymi beneficjentami III RP są środowiska związane z partią
komunistyczną, dawni politrucy, urzędnicy zwalczający Kościół,
marksistowscy wykładowcy, dyspozycyjni wojskowi, funkcjonariusze i osoby
wywodzące się ze służb specjalnych PRL oraz ich rodziny. Po 1989 r.
zachowane zostały dawne związki rodzinne, towarzyskie, finansowe, te
uzależnienia funkcjonują również w gospodarce, w administracji, w
instytucjach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa.

Gruba kreska w MSZ i na uczelniach

Konsekwencje grubej kreski widoczne są w MSZ. Bulwersującą sprawą jest
fakt, że w ostatnich latach absolwenci sowieckiej uczelni MGIMO obejmowali
ambasady, awansowali w centrali. Nominacji doczekał się np. wiceszef kadr w
MSZ Roman Kowalski, który ukończył MGIMO.

W ostatnim okresie do sądów trafiło kilkanaście wniosków biura
lustracyjnego dotyczących pracowników MSZ. W październiku 2012 r.
wiceszefowa MSZ Grażyna Bernatowicz poinformowała posłów, że w tym resorcie
nadal pracuje 131 byłych tajnych współpracowników służb PRL, a 7 z nich
kieruje polskimi placówkami dyplomatycznymi.

Jednak są to pracownicy, którzy przyznali się do współpracy w oświadczeniu.
W dodatku nie wszyscy pracownicy MSZ są lustrowani, spośród 2700 osób,
które wchodzą w skład służby zagranicznej, tylko ok. 1500 podlega temu
obowiązkowi. Z kolei media wskazywały, że w MSZ prawie 240 dyplomatów
przyznało się do współpracy z komunistycznymi służbami specjalnymi.

Wiosną 2012 r. MSZ rekomendowało na konsulów czterech dyplomatów z czasów
PRL, byłych członków PZPR. Jeden z nich był nawet współpracownikiem Służby
Bezpieczeństwa.

Według zachowanych dokumentów SB, prof. Jan Barcz, bliski współpracownik
min. Sikorskiego, miał być zarejestrowany jako kontakt operacyjny ,,Jaksa".
W III RP Barcz był m.in. ambasadorem RP w Wiedniu i dyrektorem gabinetu
szefa MSZ. U Sikorskiego był przewodniczącym Doradczego Komitetu Prawnego
przy Ministrze Spraw Zagranicznych. Był także wykładowcą w Krajowej Szkole
Administracji Publicznej i SGH.

Wiele osób z dawnego aparatu PZPR odnalazło się w szkolnictwie wyższym III
RP. Profesor Janusz Reykowski był współzałożycielem Szkoły Wyższej
Psychologii Społecznej, został też przewodniczącym Rady Programowej tej
szkoły. Pod koniec lat 80. Reykowski zasiadał w Biurze Politycznym KC PZPR,
w latach 1983-1989 był członkiem Rady Krajowej Patriotycznego Ruchu
Odrodzenia Narodowego - fasadowej organizacji prokomunistycznej.

Od kilku lat prof. Jerzy J. Wiatr pełni funkcję rektora Europejskiej
Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. W stanie wojennym Wiatr
był członkiem Zespołu Partyjnych Socjologów przy KC PZPR, a w latach
1981-1984 dyrektorem Instytutu Podstawowych Problemów Marksizmu-Leninizmu
KC PZPR. Wiatr był ministrem edukacji narodowej w rządzie Włodzimierza
Cimoszewicza. W 1996 r. został odznaczony przez Aleksandra Kwaśniewskiego
Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski.

Jego syn, Sławomir Wiatr, jest z kolei rektorem Wyższej Szkoły Cła i
Logistyki w Warszawie. Również Wiatr junior był wieloletnim aparatczykiem
PZPR, w 1989 r. został nawet sekretarzem KC. Zasłynął z faktu, że złożył
dwa wykluczające się oświadczenia lustracyjne. W 2003 r. po objęciu funkcji
pełnomocnika rządu ds. informacji europejskiej Sławomir Wiatr oświadczył,
że był świadomym i tajnym współpracownikiem służb PRL, jednak kilka
miesięcy później złożył drugie oświadczenie, podając, iż nie był
współpracownikiem. Innym przykładem takich sytuacji jest rynek mediów w
Polsce.

Propaganda ,,dzieci komunizmu"

Dziennikarze, twórcy, artyści, których rodzice aktywnie wspierali system
komunistyczny i reżim Jaruzelskiego, mają niezwykle korzystną pozycję w
mediach. Jednocześnie dziennikarze o poglądach prawicowych, mówiący o
rozliczeniu PRL, podkreślający swoje związki z Kościołem są usuwani z
największych mediów.

W okresie stanu wojennego przeprowadzono czystkę wśród dziennikarzy. Z
redakcji usunięto krytykujących ustrój komunistyczny, pozostawiono
lojalnych wobec PZPR. W latach 80. funkcje redaktorów naczelnych były
rozdawane z klucza partyjnego, przykładem jest kariera Aleksandra
Kwaśniewskiego w ,,itd." i w ,,Sztandarze Młodych".

W III RP osoby z PRL-owskimi życiorysami miały zasadniczy wpływ na rozwój
rynku prasy, telewizji i radia. Pierwszym szefem Radiokomitetu został
Andrzej Drawicz, a jego zastępcą Lew Rywin (odpowiadał za finanse i
administrację). Po latach ujawniono, że z akt SB wynika, iż Drawicz był
zarejestrowany jako tajny współpracownik ,,Kowalski" i ,,Zbigniew". Natomiast
Rywin miał być zarejestrowany jako TW ,,Eden". Agent ten donosił m.in. na
amerykańskich dziennikarzy relacjonujących pielgrzymkę Jana Pawła II do
Polski. Rywin kategorycznie zaprzeczał, że współpracował z SB.

PRL odcisnęła piętno również na założycielach największych komercyjnych
stacji telewizyjnych. Naciski i gry wokół uzyskania pierwszych koncesji
nadawczych opisał prof. Ryszard Bender, były przewodniczący Krajowej Rady
Radiofonii i Telewizji, w książce ,,Wojna o media", np. Canal Plus wziął ,,w
opiekę" Janusz Romanowski, członek władz ZSMP i członek kierownictwa ORMO,
który został udziałowcem tej stacji.

Właściciel Polsatu Zygmunt Solorz tłumaczył, że nie był agentem SB. W
oświadczeniu stwierdził: ,,W 1983 r. zostałem zmuszony szantażem do
podpisania zobowiązania o współpracy. Podpisałem to, co mi SB kazało
podpisywać. Nie czuję się jednak winny, bo na nikogo nie donosiłem i nikomu
nie zaszkodziłem".

Natomiast Mariusz Walter, współtwórca koncernu ITI i stacji TVN, był
wieloletnim członkiem PZPR. W listopadzie 1979 r. ówczesny szef MSW
zatwierdził wniosek komisji nagród MSW o nagrodę dla Waltera. W lutym 1983
r. Jerzy Urban rekomendował Waltera na stanowisko głównego konsultanta w
zespole ds. propagandy na rzecz poprawy wizerunku służb MSW, ale pomysł
odrzucił gen. Kiszczak. W 1983 r. Walter założył z Janem Wejchertem firmę
ITI, która otrzymała koncesję od władz PRL na import sprzętu
elektronicznego.

Redaktorzy z ,,czerwonej arystokracji"

Od stycznia br. szefem ,,Wiadomości" TVP1 jest Piotr Kraśko, syn funkcyjnego
dziennikarza w PRL Tadeusza Kraśki i wnuk Wincentego Kraśki,
komunistycznego dygnitarza PRL. Po ekshumacji śp. Anny Walentynowicz
,,Wiadomości" Piotra Kraśki wsławiły się tym, że nie podały żadnej
informacji, iż w jej grobie pochowano inną osobę.

Tadeusz Kraśko był autorem kilku książek, np. ,,Pasjans telewizyjny",
zawierającej wywiady z komunistycznymi urzędnikami i dziennikarzami.
Wincenty Kraśko zajmował wiele wysokich funkcji, był m.in. wicepremierem w
rządzie Piotra Jaroszewicza, szefem towarzystwa ,,Polonia", członkiem Rady
Państwa, długoletnim posłem PRL. Jego wnuczką jest także Monika Richardson.
W latach 1995-2011 była prezenterką TVP, autorką wielu programów
publicystycznych, kulturalnych. Pracowała w stacji TTV, tej samej, która
nadaje z pierwszego multipleksu cyfrowego.

Kolejną dziennikarką z podobnymi koneksjami jest Hanna Lis, związana z
Tomaszem Lisem - autorem programu w TVP i obecnym redaktorem naczelnym
tygodnika ,,Newsweek. Polska". Hanna Lis przez wiele lat prowadziła
,,Teleexpress", ,,Wydarzenia" Polsatu, ,,Wiadomości" TVP1. Obecnie pracuje w
,,Panoramie" TVP2. Jej rodzice - Aleksandra i Waldemar Kedaj, byli
peerelowskimi dziennikarzami.

Waldemar Kedaj pracował w ,,Trybunie Ludu", w PAP był członkiem egzekutywy
PZPR. Był korespondentem zagranicznym w Wietnamie, Watykanie. Po ujawnieniu
dokumentów SB o zarejestrowaniu go w 1974 r. jako kontakt operacyjny
,,Mento" Kedaj opublikował oświadczenie, iż nigdy świadomie nie podjął
współpracy z tajnymi służbami PRL.

Matka Hanny Lis w czasach PRL była m.in. korespondentką ,,Życia Warszawy".
Pracowała też w ,,Dzienniku" komunistycznej telewizji, była sekretarzem
Działu Publicystyki i Informacji. Wojciech Reszczyński wspominał po latach
zachowanie Aleksandry Kedaj przed propagandowym referendum w 1987 roku.
Wezwała go do siebie i przepytywała, dlaczego nie dał się sfilmować podczas
wrzucania głosu do urny wyborczej. Tłumaczyła, jakie znaczenie miał dla
władz pozytywny wynik referendum.

Z kolei Robert Kwiatkowski (członek KRRiT w latach 1996-1998 i prezes TVP w
latach 1998-2004) jest synem płk. Stanisława Kwiatkowskiego. Pułkownik
Kwiatkowski ukończył WAT oraz Wojskową Akademię Polityczną im. Feliksa
Dzierżyńskiego, gdzie był wykładowcą.

W latach 80. był doradcą Jaruzelskiego, został też powołany w stanie
wojennym w skład Zespołu Partyjnych Socjologów przy KC PZPR. Pułkownik
Kwiatkowski był organizatorem i pierwszym dyrektorem Centrum Badania Opinii
Społecznej oraz Instytutu GfK Polonia. Z kolei Kwiatkowski junior był
członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia. W 1995 r. pracował w sztabie
wyborczym Aleksandra Kwaśniewskiego. Ostatnio Robert Kwiatkowski został
członkiem rady programowej think tanku Ruchu Palikota.

Szklane gwiazdy rodem z PRL

Peerelowskim dziennikarzem był także ojciec gwiazdy programu rozrywkowego
TVN ,,Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler - Mirosław Ikonowicz. Był on m.in.
pracownikiem Katedry Historii Powszechnej Instytutu Kształcenia Kadr
Naukowych przy KC PZPR oraz szefem Biuletynu Specjalnego PAP. W 1973 r.
został zarejestrowany jako kontakt operacyjny wywiadu PRL. W tym okresie
pracował jako korespondent w Madrycie i w Watykanie.

Inna gwiazda programów rozrywkowych Michał Figurski pochodzi z
polsko-rosyjskiej rodziny. Urodził się w 1973 r., kiedy jego ojciec
Zbigniew Figurski, dyplomata, przebywał w delegacji w Moskwie. Od połowy
lat 80. mieszkał i uczył się w Libanie, ojciec pracował tam na kontrakcie.
Na początku lat 90. Zbigniew Figurski był zastępcą likwidatora FOZZ,
wcześniej był zastępcą dyrektora FOZZ - Grzegorza Żemka.

W III RP Michał Figurski prowadził audycje muzyczne w TVP, RMF, Eska Rock,
był współtwórcą stacji Antyradio. Wywołał kilka skandali. Przed 10 kwietnia
2010 r. obrażał Lecha Kaczyńskiego, a po smoleńskiej tragedii wsławił się
piosenką o Jarosławie Kaczyńskim ,,Po trupach do celu". Przed turniejem Euro
2012 na antenie Eska Rock obraził Ukraińców.

Z kolei matka prezenterki TVN Justyny Pochanke była współpracownicą Janiny
Chim, głównej księgowej FOZZ. Renata Pochanke należała do ważniejszych
świadków w procesie w sprawie afery FOZZ.

Justyna Pochanke w latach 1995-2001 pracowała w Radiu Zet. W 2001 r.
rozpoczęła pracę w TVN24. Początkowo prowadziła serwisy informacyjne. Potem
odpowiadała za program ,,Fakty po Faktach", została też szefem prezenterów
TVN24.

Ojcem twórcy ,,Szkła kontaktowego" TVN Grzegorza Miecugowa był krakowski
dziennikarz, publicysta, scenarzysta, pisarz - Bruno Miecugow. W latach
1950-1956 współpracował z pismem Komitetu Powiatowego PZPR i Powiatowego
Zarządu ZMP ,,Budujemy socjalizm". Bruno Miecugow w 1953 r. podpisał tzw.
apel krakowski. Była to rezolucja pisarzy, którzy popierali stalinowskie
władze PRL, potępili aresztowanych księży kurii krakowskiej i opowiedzieli
się za wysokimi wyrokami, również karą śmierci. W 1963 r. otrzymał
wyróżnienie na festiwalu w Opolu za teksty piosenek wojskowych.

Grzegorz Miecugow był szefem radiowego programu ,,Zapraszamy do Trójki",
prezenterem i wydawcą ,,Wiadomości" TVP1, współtworzył ,,Fakty" TVN,
prowadził pierwszą polską edycję ,,Big Brothera", był współtwórcą kanału
informacyjnego TVN24.

Ojciec w SB, córka w mediach

Przez lata główna celebrytka programów politycznych TVN i Radia Zet Monika
Olejnik nie ujawniała swoich związków rodzinnych i faktu, że jej ojciec był
bardzo wysokim funkcjonariuszem komunistycznej bezpieki.

Tadeusz Olejnik wstąpił do milicji w 1955 roku. Ukończył szkołę oficerską
Biura ,,B" SB, czyli obserwacji. W 1970 r. został zastępcą dowódcy Batalionu
Specjalnego Stołecznego Urzędu Spraw Wewnętrznych. W SB dosłużył się
stopnia majora i stanowiska zastępcy naczelnika Wydziału III Biura ,,B".
Olejnik senior odszedł z resortu Kiszczaka w maju 1988 r., na koniec służby
otrzymał wzorową opinię.

Monika Olejnik rozpoczęła pracę w Programie III Polskiego Radia jeszcze w
trakcie stanu wojennego. Nawet po latach nie odczuwała dyskomfortu, że
rozpoczęła pracę w takim okresie. W jednym z wywiadów mówiła: ,,Może
powinnam mieć wyrzuty sumienia, może to być obciach, ale myśmy się wtedy, w
latach 80., bawili".

W III RP prowadziła audycje w publicznej telewizji i radiu. Na początku lat
90. w telewizyjnym programie Jacka Kurskiego ,,Reflex" pokazano scenę, jak
Urban i Michnik wychodzą razem po programie Moniki Olejnik z budynku
radiowej Trójki. Chwilę potem Olejnik wsiadła do samochodu Urbana, a auto
zatrzymało się kilkadziesiąt metrów dalej i wsiadł do niego Michnik.
Obecnie Olejnik prowadzi autorskie programy w Radiu Zet i TVN24. Publikuje
również w ,,GW".

Z antykościelnego urzędu do spółki Euro 2012

Ogłoszona przez rząd Tadeusza Mazowieckiego gruba kreska umożliwiła
aparatczykom PZPR, byłym esbekom, osobom związanym z PRL kontynuowanie
kariery w III RP. Brak rozliczenia komunizmu spowodował, że te środowiska
nie straciły wpływów w życiu publicznym, a nawet uzyskały nowe możliwości
wpływów.

Doskonałym przykładem takiej sytuacji w III RP jest osoba Adama Olkowicza,
byłego wiceprezesa Polskiego Związku Piłki Nożnej ds. zagranicznych.

W czasach PRL Olkowicz był wieloletnim komunistycznym aparatczykiem,
należał do ZMS, ZSMP, PZPR. Ukończył szkołę komsomołu. Pełnił funkcję I
sekretarza komitetu miejskiego PZPR w Białej Podlaskiej, był też członkiem
władz tamtejszego komitetu wojewódzkiego. Jego kariera rozwinęła się w
okresie stanu wojennego, kiedy w latach 1981-1984 pełnił w tym województwie
również funkcję dyrektora wydziału ds. wyznań, czyli struktury zwalczającej
działalność Kościoła katolickiego.

W III RP odnalazł się w świecie piłki nożnej, został członkiem władz PZPN,
odpowiadał m.in. za organizację mistrzostw Euro 2012. Został wiceprezesem
spółki EURO 2012 Polska i dyrektorem turnieju, czyli organizatorem
niedawnych mistrzostw w Polsce. W czasie turnieju zasłynął z języka rodem z
PRL.

Partyjni kapitaliści

Przez dekadę symbolem wpływów dawnego aparatu w gospodarce był Bank
Inicjatyw Gospodarczych. Był to pierwszy bank, który powstał w 1989 roku.
Jego założycielami były firmy i osoby fizyczne, np. spółka Transakcja, PZU,
Poczta Polska, Telegraf i Telefon, Fundacja Rozwoju Żeglarstwa, Universal,
spółka Interster, Towarzystwo Wspierania Inicjatyw Gospodarczych oraz
Andrzej Olechowski, Dariusz Przywieczerski, szef Universalu.

Prezesem banku został Bogusław Kott, wieloletni pracownik Ministerstwa
Finansów. Kott był - razem z Mieczysławem Rakowskim i Aleksandrem
Kwaśniewskim - współzałożycielem Fundacji Rozwoju Żeglarstwa. Nabywcą akcji
banku był także Jerzy Urban. Spółka Transakcja założona została m.in. przez
Komitet Centralny PZPR. W BIG początkowo były lokowane pieniądze Funduszu
Obsługi Zadłużenia Zagranicznego.

W 1994 r. bank przejął Łódzki Bank Rozwoju, a w następnych latach Bank
Gdański. Po fuzji zmieniono nazwę na Bank Millennium. Przez cały czas Kott
zajmował fotel prezesa, był uważany za człowieka bliskiego lewicy.
Zaliczano go do najlepiej zarabiających w Polsce bankowców.

Z kolei prace sejmowej komisji śledczej ds. afery Orlenu pokazały nie tylko
kulisy działalności mafii paliwowej, ale i wpływy postkomunistów w sektorze
energetyczno-paliwowym. W końcowym raporcie komisji stwierdzono m.in.:
,,Skala i proceder działań przestępczych związanych z branżą paliwową
wskazują, że mamy do czynienia ze zorganizowaną przestępczością opartą na
powiązaniach kapitałowo-osobowych, powiązanych również z kręgami
administracji rządowej i szeroko rozumianych organów ścigania".

W trakcie prac komisji ujawniono związki polityków SLD z konkretnymi
firmami. Raport komisji wskazał na powiązania Marii Oleksy. Okazało się, że
żona byłego premiera była członkiem Rady Nadzorczej Polleksu, spółki
zamieszanej w aferę paliwową. W raporcie podano też, że Maria Oleksy
zasiadała w Radzie Nadzorczej Energy&Logistics. W tej samej spółce syn
Oleksych, Michał, miał otrzymać posadę asystenta zarządu i pracował co
najmniej do lipca 2005 roku. W międzyczasie firma JK Energy&Logistics - jak
napisano w raporcie - brała udział w przetargach na dostawy paliwa do PKP
Cargo, eliminując PKN Orlen.

Piotr Bączek
Nasz Dziennik"

Artykuł opublikowany na stronie:
http://naszdziennik.pl/mysl/17448,komunistyczne-klan
y.html

2. Data: 2014-12-21 23:29:50

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak tylko spójrz na nazwiska pisu, były beton partyjny, nawet sędziowie mordercy z
PRL . A ty kim byłaś jak w pierszych rzędach w kościele partyjniacy siedzą, bo od
czerwonego kapłana do czarnego kapłana, to tylko zmiana koloru a nie ideologii.

3. Data: 2014-12-22 11:16:23

Temat: Re: ~~~~~~~~~~~~Komunistyczne klany III RP~~~~~~~~~~~~~~
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

chrumciu - masz jakąś rodzinę w Stalowej Woli?

4. Data: 2014-12-22 21:49:00

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-21 23:07, obywatel XL uprzejmie donosi:
> "Sobota, 8 grudnia 2012 (02:10)

Sensacja rewelacja!!!
Jeszcze gorące, prosto z pieca.

5. Data: 2014-12-22 21:52:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Dec 2014 21:49:00 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-12-21 23:07, obywatel XL uprzejmie donosi:
>
> Sensacja rewelacja!!!
> Jeszcze gorące, prosto z pieca.

Dla mnie nie. Ale-ale: czy TO ma jakiś termin ważności może? Po jakiej
dacie można o TYM spokojnie zapomnieć wg Ciebie i zacząć wymienione osoby
głąskac po główkach i dawać nagrody za dobre sprawowanie? Bo mam wrażenie,
ze ten czas już dla niektórych nastapił...
:->

6. Data: 2014-12-22 22:19:58

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 22.12.2014 um 21:49 schrieb Qrczak:
> Dnia 2014-12-21 23:07, obywatel XL uprzejmie donosi:
>
> Sensacja rewelacja!!!
> Jeszcze gorące, prosto z pieca.

b$ za ciekawe informacje :-)

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Na tacę rzućcie ze swoich
pracoholizm czy naiwność
Chorwacja Ustaszów - terror Państwa Bożego
'nie kocham swojego dziecka'
Znowu nas ograbili