Kotłownia gazowa CO na dachu bloku - jakie niedogodności?

1. Data: 2008-08-18 20:13:23

Temat: Kotłownia gazowa CO na dachu bloku - jakie niedogodności?
Od: teel <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Upatrzyliśmy z żoną mieszkanie w nowo wybudowanym bloku, na dachu
którego znajduje się gazowa kotłownia CO na potrzeby ogrzewania
centralnego budynku. Mieszkanie znajduje się na ostatnim piętrze
praktycznie pod wspomnianą kotłownią. Mam pytanie do znawców tematu:
czy w związku z obecnością takiego urządzenia trzeba liczyć się z
jakimiś niedogodnościami? Sadzy nie będzie, bo to nie węgiel, a gaz,
ale może coś innego a uciążliwego lubi się pojawiać razem z taką
kotłownią?

Będę wdzięczny za sugestie,
Pozdrawiam
teel

2. Data: 2008-08-18 20:56:17

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sie, 22:13, teel <t...@g...com> wrote:
> [...]
> jakimiś niedogodnościami? Sadzy nie będzie, bo to nie węgiel, a gaz,
> ale może coś innego a uciążliwego lubi się pojawiać razem z taką

Pompy obiegowe i w przypadku braku dopływu energii brak ogrzewania.
Nie chce mi się wierzyć - bardzo drogie ogrzewania byłoby - tłoczyć
wodę przeciw naturze - jak w wierszu Strzyżone-golone, gdy utopioną
babę mąż kazał szukać pod prąd Jasiołki - taka przeciwna była.

3. Data: 2008-08-18 21:07:24

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 18, 10:13 pm, teel <t...@g...com> wrote:
> Witam,
> Upatrzyliśmy z żoną mieszkanie w nowo wybudowanym bloku, na dachu
> którego znajduje się gazowa kotłownia CO na potrzeby ogrzewania
> centralnego budynku

Czego to ruskie (a może już amerykańce) nie wymyślą.
Trochę bez sensu.

> jakimiś niedogodnościami? Sadzy nie będzie, bo to nie węgiel, a gaz,
> ale może coś innego a uciążliwego lubi się pojawiać razem z taką
> kotłownią?

Hałas. Gaz w takim urządzeniu pali się dosyć głośno, jak również pompy
to nie są specjalnie ciche urządzenia i pewnie będzie się zdarzało że
o najdziwniejszych porach dnia i nocy będzie się włączał alarm (bo gaz
gdzieś ucieka) i komuś (konserwator?) wpadnie do głowy aby zareagować.

--
ZZ@private

4. Data: 2008-08-18 21:54:25

Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie chce mi się wierzyć

grunt i miejsca parkingowe są droższe,
zwłaszcza w kalkulacji developera

5. Data: 2008-08-19 05:35:57

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sie, 23:54, "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> wrote:

> grunt i miejsca parkingowe są droższe,
> zwłaszcza w kalkulacji developera

To są jakieś slums'y. Kotłownia umieszczana zazwyczaj jest w
piwnicach budynku - tak mam tutaj, gdzie mieszkam. Jest pompa
obiegowa, ale można spokojnie ją wyłączyć i otworzyć główny zawór na
kolektorze (pompa jest względem niego na bypasie), woda będzie krążyła
zgodnie z grawitacją.
Pytanie, po co pompa. Tutaj służy do ręcznego sterowania
instalacją, zresztą wbrew wszelkiej logice. Piec gazowy, automat,
wystarczyłoby tylko zawory automatyczne przy grzejnikach zamontować,
ciepło płynęłoby tam, gdzie rzeczywiście potrzebne - tylko wtedy
złośliwcy straciliby możliwość ingerencji...

6. Data: 2008-08-19 05:45:36

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ pisze:

> Czego to ruskie (a może już amerykańce) nie wymyślą.
> Trochę bez sensu.

W Holandii też często montuje się piece gazowe na poddaszach.
Jakiś sens to musi mieć.

Pozdrawiam.

7. Data: 2008-08-19 06:47:53

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cheetah" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> W Holandii też często montuje się piece gazowe na poddaszach.
> Jakiś sens to musi mieć.

graniczenie kosztów budowy komina z nierdzewki. W końcu to ok 130-200 zł/m w
samym materiale.
Pracowałem kiedyś w budynku gdzie tak było i działało normalnie.
--
Jackare

8. Data: 2008-08-19 09:38:52

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sie, 07:45, cheetah <i...@w...pl> wrote:

>   W Holandii też często montuje się piece gazowe na poddaszach.
> Jakiś sens to musi mieć.

Tam ma! Muszą, bo prawie cała Holandia leży na depresji - w razie
zalania ludność może przeczekać na górnych piętrach i gdyby to była
zima ma szanse przeżyć chłody mimo kosztów tłoczenia gorącej wody - to
są instalacje z rozdziałem górnym.

9. Data: 2008-08-19 10:51:19

Od: teel <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sie, 22:56, Panslavista <p...@i...pl> wrote:

> Nie chce mi się wierzyć - bardzo drogie ogrzewania byłoby - tłoczyć
> wodę przeciw naturze

A gdzie tam wbrew naturze? Przecież bilans i tak wyjdzie na zero. Do
kotłowni na dachu woda zostanie dopompowana przed ogrzaniem i
rozprowadzona po ogrzaniu chyba już siłą grawitacji. W tradycyjnych
rozwiązaniach podgrzaną wodę pompuje się w górę. Czy to nie to samo?

Zdrówka
teel

10. Data: 2008-08-19 11:43:39

Od: "Adam" <adamus1272{nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "teel" <t...@g...com> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]

rozprowadzona po ogrzaniu chyba już siłą grawitacji. W tradycyjnych
rozwiązaniach podgrzaną wodę pompuje się w górę. Czy to nie to samo?

--------------------------------------
Chyba ktoś spał na zajęciach z fizyki.
To nie to samo.
Przed erą pomp kocioł musiał być w najniższym punkcie instalacji ponieważ:
ogrzana woda idzie do góry a zimna do dołu więc "wykorzystana" samoczynnie
płynęła do najniższego punktu gdzie była podgrzewana co powodowało jej
samoczynny ruch w górę.
dochodzi do tego jeszcze odpowiedni dobór średnic i ich stopniowanie.
Dzisiaj większość instalacji bez pompy nie będzie prawidłowo pracować.

Adam

Kuchenka Amica - opiekacz na on
Jaka farba do malowania okien?
sprzęt AGD do zabudowy czy wolno stojący
Barierki ze stali nierdzewnej / drewna na podkarpaciu
Pompa cieplna do domu