Kotłownia gazowa CO na dachu bloku - jakie niedogodności?

11. Data: 2008-08-19 11:53:12

Temat: Re: Kotłownia gazowa CO na dachu bloku - jakie niedogodności?
Od: "Pietia" <p...@p...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> To są jakieś slums'y. Kotłownia umieszczana zazwyczaj jest w
> piwnicach budynku - tak mam tutaj, gdzie mieszkam.

Ty piszesz serio?
Czyli Twoj budynek to palac,a jesli ktos ma kotlownie u gory a nie na dole
to juz slumsy?

> Pytanie, po co pompa.
Pompa obiegowa - sluzy do pokonaniu oporow przeplywu czynnika grzewczego
(wody). Niewielkie instalacja grzewcze moga sie obejsc bez niej, ale w
duzych instalacjach (chociazby ten przykladowy blok z tematu) obieg wody
jest wymuszany przy pomocy pompy. Nawet jesli kotlownia jest w piwnicy.

Pietia

12. Data: 2008-08-19 16:11:28

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sie, 13:53, "Pietia" <p...@p...poczta.onet.pl>
wrote:

> [...]
> duzych instalacjach (chociazby ten przykladowy blok z tematu) obieg wody
> jest wymuszany przy pomocy pompy. Nawet jesli kotlownia jest w piwnicy.

Prawda - dla zapewnienia równego dopływu ciepła do wszystkich
pomieszczeń. Dobrze zaprojektowana instalacja pracuje grawitacyjnie -
to są najniższe koszty eksploatacyjne i zazwyczaj jest autonomiczna,
podczas gdy instalacje pompowe przestają, w razie braku energii
elektrycznej, pracować.
W zasadzie pompy obiegowe stosowano w kotłowniach osiedlowych i
innych instalacjach rozległych.

13. Data: 2008-08-20 21:26:03

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Aronia już do zbioru, dużo jej.
Zasobny rok, zasobne zapasy.
W pażdzierniku i listopadzie przyjdzie czas na mięsa...

Kto ma mnie w rodzie - tego bieda nie ubodzie
Nawet wróg - niszczyciel, prymitywny mąciciel
Rozlega się z dala jakieś żałosne szczekanie-
To skowyt alaskana - drodzy panowie i panie...

14. Data: 2008-08-31 08:25:40

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2008-08-31 08:31:40

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciepło płynęłoby tam, gdzie rzeczywiście potrzebne - tylko wtedy
> złośliwcy straciliby możliwość ingerencji...

Hmm, co zdanie to półprawdy. Wg przepisów dla tak wysokiego budynku
kotłownia gazowa MUSI znajdować sie na ostatniej kondygnacji.
Co do pompy- proszę ja wyłączyć i zobaczyć czy woda będzie krązyć
grawitacyjnie. Oczywiście, że nie. Powodem są za duże opory przepływu.
Gdyby przepływ miał odbywać sie grawitacyjnie, srednice przewodów
powinny byc znacznie wieksze. Do ogrzeweania grawitacyjnego stosuje
sie też zupełnie inne zawory termostatyczne o znacznie mniejszych
oporach hydraulicznych.
Całe wyposażenie obecnie projektowanych kotłowni(zawory mieszające
itd) powoduje, ze bez pomp ani rusz.

16. Data: 2013-03-04 23:04:17

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Monday, August 18, 2008 10:13:23 PM UTC+2, teel wrote:
> Witam,
> Upatrzyliśmy z żoną mieszkanie w nowo wybudowanym bloku, na dachu
> którego znajduje się gazowa kotłownia CO na potrzeby ogrzewania
> centralnego budynku. Mieszkanie znajduje się na ostatnim piętrze
> praktycznie pod wspomnianą kotłownią. Mam pytanie do znawców tematu:
> czy w związku z obecnością takiego urządzenia trzeba liczyć się z
> jakimiś niedogodnościami? Sadzy nie będzie, bo to nie węgiel, a gaz,
> ale może coś innego a uciążliwego lubi się pojawiać razem z taką
> [...]

Witaj,
Jaką decyzję podjęliście ? Pod kotłownią ? jak się mieszka ? Mógłbyś coś więcej
napisać gdyż stoję przed podobnym dylematem.

17. Data: 2013-03-05 04:28:43

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Witaj,
> Jaką decyzję podjęliście ? Pod kotłownią ? jak się mieszka ? Mógłbyś
> coś więcej napisać gdyż stoję przed podobnym dylematem.

jeśli nie są zbyt dobrze wykonane warstwy izolacyjne to trzeba sie liczyć z
jakimiś zalaniami występującymi nie periodycznie.

ponadto może sie przenosić szum pomp i kotłów.

Kuchenka Amica - opiekacz na on
Jaka farba do malowania okien?
sprzęt AGD do zabudowy czy wolno stojący
Barierki ze stali nierdzewnej / drewna na podkarpaciu
Pompa cieplna do domu