Krem czekoladowy

1. Data: 2014-06-17 17:18:32

Temat: Krem czekoladowy
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Taki do tortu. Jak zrobić - najpierw rozpuścić czekoladę w śmietance, a
potem ubić, czy najpierw ubić śmietanę, a potem wmieszać rozpuszczoną
czekoladę?

Ewa

2. Data: 2014-06-17 19:42:12

Temat: Re: Krem czekoladowy
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taki do tortu. Jak zrobić - najpierw rozpuścić czekoladę w śmietance, a
> potem ubić, czy najpierw ubić śmietanę, a potem wmieszać rozpuszczoną
> czekoladę?

Czekoladę rozpuścić w kąpieli, ubić śmietankę, miksując stopniowo
dodawać płynną czekoladę.
Tak robię ja, tak mi się nigdy nie zmaśliło.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

3. Data: 2014-06-17 21:37:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taki do tortu. Jak zrobić - najpierw rozpuścić czekoladę w śmietance, a
> potem ubić, czy najpierw ubić śmietanę, a potem wmieszać rozpuszczoną
> czekoladę?

Najłatwiej to kupić gotowy w proszku. Wsadzić do loduwki, mleko pszegotować,
też do luduwki.
!!!Pszegotować tylko tyle ile jest w opisie na opakowaniu.
Gdy mleko ostygnie w loduwce(2h) zmiaksować zgodnie z informacją na
opakowaniu, ewentualnie dodając miękkie masło i 1-2 łyżki kakao. I już. 5
min bicia i stoi jak drut.
Bez kłopotu, pewnie, bezpiecznie (salmonella nie tknie proszkowego kremu).
Mniej smaczny niż prawdziwy, ale uważam, że się nadaje.
a... i lżejszy będzie niż na śmietanie bitej.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

4. Data: 2014-06-17 22:03:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka napisała:

> Najłatwiej to kupić gotowy w proszku.

Jeszcze łatwiej kupić gotowy tort (w kawałku, nie w proszku).

Jarek

--
PRO SZE ZWONIDŹ JEŹLIKTO HCE PO RADY
PROSZE PÓKADŹ JEŻLIKTO NIEHCEPO RADY

5. Data: 2014-06-17 22:18:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-06-17 19:42, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-06-17 17:18, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>
> Czekoladę rozpuścić w kąpieli, ubić śmietankę, miksując stopniowo
> dodawać płynną czekoladę.
> Tak robię ja, tak mi się nigdy nie zmaśliło.

Dzięki, tak zrobię, bo też tak mi się zdaje najlepiej. Znalazłam gdzieś
przepis, żeby najpierw rozpuścić czekoladę w śmietance, wystudzić i
dopiero razem ubić, ale to niepewne moim zdaniem.

Próbowałaś dodać do takiego kremu pokruszone bezy?

Ewa

6. Data: 2014-06-17 23:13:10

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię taki: http://tort-czekoladowy.gu.ma/

--
Pozdrówki
Anai

7. Data: 2014-06-17 23:35:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jun 2014 19:42:12 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-06-17 17:18, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
>
> Czekoladę rozpuścić w kąpieli, ubić śmietankę, miksując stopniowo
> dodawać płynną czekoladę.
> Tak robię ja, tak mi się nigdy nie zmaśliło.

http://foodmag.pl/blog/ganache-polewa-czy-krem/
"(...)Natomiast gdy chcemy krem: czekamy, aż masa ostygnie, wstawiamy do
lodówki i schładzamy. Później ubijamy ganache na puszysta masę. Masa
powinna zwiększyć znacznie swoja objętość.(...)"

Robiłam wielokrotnie - to jest super.

8. Data: 2014-06-18 10:54:40

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze łatwiej kupić gotowy tort (w kawałku, nie w proszku).

Niebezpieczne: ile trwa zanim ten tort dotsze od producenta, popszez
transport, i spszedawcę do klienta?
A tu masz jakieś 1/2 h roboty, niejednokrotnie szybciej niż wybrać się do
cukierni.

9. Data: 2014-06-18 12:31:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka napisała:

> Niebezpieczne: ile trwa zanim ten tort dotsze od producenta,
> popszez transport, i spszedawcę do klienta?

Przeważnie dłużej, niż bym chciał. Zamawiać tort u cukiernika
kilka razy mi się zdarzało, ale zawsze na ostatnią chwilę.
Raz nawet musiałem czekać na miejscu na dokończenie napisów.

> A tu masz jakieś 1/2 h roboty, niejednokrotnie szybciej niż
> wybrać się do cukierni.

Nie umiem zrobić tortu w pół godziny.

Jarek

--
Z PĄWIĄSZĄWANIEM URORURODZIURODZIN

10. Data: 2014-06-18 12:59:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jun 2014 12:31:15 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Zamawiać tort u cukiernika

W życiu - te margaryny i zagęstniki oraz żelatyny? - wolę nie jeść.

gołąbki z kaszy jaglanej
Precz z mlekiem!
truskawki +
Trojański...