gołąbki z kaszy jaglanej

1. Data: 2014-06-16 23:04:29

Temat: gołąbki z kaszy jaglanej
Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak sobie szukam przepisów z dodatkiem kaszy jaglanej i ...

http://chlebemisola.blog.pl/2014/06/15/golabki-z-kas
za-jaglana-i-botwina-w-botwinkowych-lisciach-zapieka
ne-w-sosie-jogurtowo-pomidorowym/

ciekawe...

Czy ktoś robił coś podobnego?

Ten tuńczyk mnie troszkę niepokoi..

Zastanawiam się czy nie za dużo "dobra" :)

Chętnie poczytam opinie/podpowiedzi innych.

--
j.

2. Data: 2014-06-17 19:52:29

Temat: Re: gołąbki z kaszy jaglanej
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-06-16 23:04, obywatel ja uprzejmie donosi:
> [...]
>
> Czy ktoś robił coś podobnego?
>
> Ten tuńczyk mnie troszkę niepokoi..
>
> Zastanawiam się czy nie za dużo "dobra" :)

Tuńczyk tam tylko opcjonalnie wymieniony. I nie dawałabym, bo - dla mnie
przynajmniej - już sama jagła i botwina wystarczającą stanowią dobroć.
Natomiast mnie zastanawia, co (poza kaszą) skleja farsz tych "gołąbków"?

PS. Dzięki za przypomnienie o chłodniku na jutro

3. Data: 2014-06-17 22:19:15

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2014 19:52, Qrczak pisze:
> [...]
> Natomiast mnie zastanawia, co (poza kaszą) skleja farsz tych "gołąbków"?

> PS. Dzięki za przypomnienie o chłodniku na jutro

w czwartek zrobię... zdam relację :)

zrobię bez tuńczyka.

4. Data: 2014-06-20 22:18:37

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.06.2014 22:19, ja pisze:

za-jaglana-i-botwina-w-botwinkowych-lisciach-zapieka
ne-w-sosie-jogurtowo-pomidorowym/

> w czwartek zrobię... zdam relację :)
>
> zrobię bez tuńczyka.

Zrobiłam z tuńczykiem

a... bo przyszła przyjaciółka i stwierdziłyśmy, że robimy jak w
przepisie a potem ocenimy, czy dobrze zrobiłyśmy czy źle..

i powiem tak... jak wymieszałyśmy wszystko na patelni, było czuć
tuńczyka..do tego smak botwinki...no dziwne pomieszanie smaków.
To było wczoraj.

Dziś kiedy odgrzałam gołąbki... po smaku tuńczyka nic nie zostało.. smak
i kolor (!!!) zdominowała botwinka..
więc? nie jestem przekonana, czy (tuńczyk) był potrzebny...

Kasza podsmażona z cebulą i botwinką.. na patelni .. rewelacja..
Myślę, że to dobra (a nawet b. dobra) obiadowa alternatywa dla gołąbków.. :)

Jakbyście mieli inne pomysły na obiadową kasze jaglaną (tylko nie na
słodko, nie z owocami) to chętnie poczytam i wdrożę w życie...bo moje
"sposoby" zaczynają mi się powoli nudzić :)

--
j.

5. Data: 2014-06-20 22:31:27

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-06-20 22:18, obywatel ja uprzejmie donosi:

> [...]
>>>>
> Kasza podsmażona z cebulą i botwinką.. na patelni .. rewelacja..
> Myślę, że to dobra (a nawet b. dobra) obiadowa alternatywa dla

O! I takie cuś mi wystarczy do szczęścia.

> Jakbyście mieli inne pomysły na obiadową kasze jaglaną (tylko nie na
> słodko, nie z owocami) to chętnie poczytam i wdrożę w życie...bo moje
> "sposoby" zaczynają mi się powoli nudzić :)

Hm... ja po prostu ciepam różne warzywa i gotuję razem, aż kasza
wchłonie wodę. Najpierw jest trochę ciapa, ale potem przybiera formę
"sałatkową".
A, przyprawiam tym, co mi się akurat nawinie pod rękę.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

6. Data: 2014-06-20 22:43:51

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2014 22:31, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-06-20 22:18, obywatel ja uprzejmie donosi:

za-jaglana-i-botwina-w-botwinkowych-lisciach-zapieka
ne-w-sosie-jogurtowo-pomidorowym/

> O! I takie cuś mi wystarczy do szczęścia.

mnie już też :)
Szczególnie, że teraz dużo botwinki.. warto wykorzystać

> [...]
> "sałatkową".
> A, przyprawiam tym, co mi się akurat nawinie pod rękę.

Gotujesz razem z kaszą? Znaczy płuczesz, zalewasz wodą i dodajesz
warzywa i ... dalej RAZEM gotujesz?
wow .. na to nie wpadłam.. zawsze gotuję kasze a potem otwieram lodówkę
i zastanawiam się z czym ją połączyć..

hmmm.. tak się "głośno" zastanawiam.. ja kaszę gotuję (tylko) kilka
minut.. czy warzywa w tym czasie zdążą zmięknąć?

podpowiedz proszę.. bo to byłaby duża oszczędność czasu!

--
j.

7. Data: 2014-06-21 00:24:13

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ja" <j...@j...pl> wrote in message news:lnnm4t$ijk$1@node1.news.atman.pl...
> http://chlebemisola.blog.pl/2014/06/15/golabki-z-kas
za-jaglana-i-botwina-w-botwinkowych-lisciach-zapieka
ne-w-sosie-jogurtowo-pomidorowym/
> Czy ktoś robił coś podobnego?

oo, ciekawa opcja na botwinkę
Ja robiłam gołąbki z soczewicy pomarańczowej, rozgotowanej na papkę. I bez
zbędnego smażenia - po co ta niezdrowa obróbka. Można przysmażyć, z lekka
żeby się 'zeszło' - ale nie faszerować gołąbka smażelinami. U mnie w kuchni
wiedzie prym cebula - poniekąd jako przyprawa potroszę - żadna zupa nie
smakuje bez cebuli dostatecznie, to i do gotowania na gołąbki cebula (i
warzywa) - i jest cymes.

(Tuńczyk? pomysł dla przytępionych kubków smakowych może... (i ołowanie
gołąbki, przy okazji)).

8. Data: 2014-06-23 11:23:47

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ja" napisał w wiadomości grup

Gotujesz razem z kaszą? Znaczy płuczesz, zalewasz wodą i dodajesz
warzywa i ... dalej RAZEM gotujesz?
wow .. na to nie wpadłam.. zawsze gotuję kasze a potem otwieram lodówkę
i zastanawiam się z czym ją połączyć..

*************************************
Swego czasu, wróciłem późno w nocy nieco głodny, /) otworzyłem lodówkę i
zacząłem zastanawiać się co by tuuuuuuu...
Rankiem, dziecię idące do szkoły, trąciło mnie i rzekło - kiedy wstałeś? no,
rob nam coś do szkoły.:))))
tak, przy otwartej lodówce czas szybko leci.
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-06-23 22:43:21

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.06.2014 11:23, Stefan pisze:

> [...]
> no, rob nam coś do szkoły.:))))
> tak, przy otwartej lodówce czas szybko leci.

:) musiałeś być bardzo zmęczony :)))

Stefanie staram się jak najmniej czasu spedzać przy otwartej lodówce...
ze względów oszczędnościowych "oczywiście" :)

Dziś w lodówce a właściwie zamrażarce znalazłam warzywa do potraw
chińskich ... dorzuciłam pieczarki coby trochę polskie było..
hmm pieczarki z grzybkami mun nie powinny się pobic :P
doprawiłam i ,,, wymieszałam z kasza (jaglaną)
i jest na jutro do pracy

nadal szukam inspiracji :)

--
j.

10. Data: 2014-06-24 16:44:24

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-06-20 22:43, obywatel ja uprzejmie donosi:

> [...]
> minut.. czy warzywa w tym czasie zdążą zmięknąć?
>
> podpowiedz proszę.. bo to byłaby duża oszczędność czasu!

Zimą głównie posiłkowałam się mrożonkami, więc i czas gotowania nieco
krótszy niźli u "świeżonek", ale surowa cukinia, brokuły, kalafior czy
marchewka (byle dość rozdrobnione) nie potrzebują długich zabiegów.
Warzywa wrzucam, jak się tylko kasza zagotuje, 10 minut maksymalnie na
gazie stoi, potem dochodzi już samo.
Wrzucam, jak już wcześniej pisałam, co się da: marchewkę z groszkiem,
sam groszek zielony, cukinię, brokuły, kalafiora, paprykę, kiedyś nawet
szpinak w brykietach. Kukurydzę czy fasolę (puszkową). Spokojnie IMO
można pomidora ciepnąć.
Ciapa wędruje ze mną do fabryki, więc jest zjadana po ok. 2-4 godzinach
od ugotowania w postaci już zwykle sypkiej.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Precz z mlekiem!
truskawki +
Trojański...
Królicza tuszka - cena?
Mrożone filety z ryb - niech ich SZLAG TRAFI !!