Trojański...

1. Data: 2014-06-12 20:31:02

Temat: Trojański...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...drut z bakteriami?
http://tvc24.pl/media/files_manager/images/poster_ne
ws/kwiecien/DSC05334.JPG

Wbijanie drutu z ceną w jedzenie - praktyka powszechna, ale czy ktoś ten
drut kiedykolwiek myje i czy taka błahostka jak drucik wyjęty np z mięsa
nie trafia przypadkiem do wspólnego pudełka z tymi od wędlin i czy w ogóle
jest jakikolwiek rozdział w tym względzie? Czy ten drobny nieistotny dla
kogokolwiek przedmiocik jest w ogóle ujęty w procedurach hacapowskich czy
innych tzw dobrych praktykach higieny/epidemiologii w sklepach?

Wszystko prze to, że w końcu POSZŁAM DO SKLEPU PO WĘDLINĘ!
Pani spytała mnie, czy krojoną, czy w kawałku. Wprawnym okiem oceniając
odległość drutu od uciętego brzegu batonu kiełbaski lisieckiej
odpowiedziałam "proszę w kawałku, ale proszę uciać przed miejscem, gdzie
był wbity drut, a nie w tym miejscu albo po."
Pani zastygła w słup soli. Jej nierozumiejące oczy wyrażały obawę:
"wariatka przyszła, zaraz na mnie skoczy z nożem i zginę" albo coś w tym
stylu.
Spokojnie wytłumaczyłam, że nie chcę jeść wędliny zakażonej bakteriami z
tego drutu, bo jest on tutaj pewnie nie od dziś i wątpię, aby był
kiedykolwiek umyty, chyba że ona mnie zapewni, ze nie mam racji.
Pani o myciu dyplomatycznie nic nie powiedziała, odpowiedziała natomiast,
że "przecież w miarę ubywania batonu wędliny i tak ciągle przesuwamy cenę,
więc tak czy inaczej dostanie pani nakłuty kawałek".

No i to by było na tyle w kwestii koni trojańskich.

2. Data: 2014-06-13 23:51:57

Temat: Re: Trojański...
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Thu, 12 Jun 2014 20:31:02 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> [...]
ws/kwiecien/
DSC05334.JPG

> Wbijanie drutu z ceną w jedzenie - praktyka powszechna, ale czy ktoś ten

jakbyś nie siedziała w wysterylizowanym środowisku toby Ci nie
przeszkadzało. A tak przez takich wydelikaconych jak ty mamy HAACApy i
inne durnoty

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

3. Data: 2014-06-14 13:27:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Jun 2014 21:51:57 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
>
> jakbyś nie siedziała w wysterylizowanym środowisku toby Ci nie
> przeszkadzało. A tak przez takich wydelikaconych jak ty mamy HAACApy i

Ależ ja Ci nie zabraniam kupować zakażonych paskudztwem wędlin - po prpstu
JA nie kupuję. Co ma do tego jakaś zbiorowa fikcyjna procedura.

4. Data: 2014-06-14 18:17:27

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 12 czerwca 2014 20:31:02 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
>
> jest jakikolwiek rozdział w tym względzie? Czy ten drobny nieistotny dla
>
> kogokolwiek przedmiocik jest w ogóle ujęty w procedurach hacapowskich

Nie jest, HACCP dotyczy produkcji nie sprzedaży.

> czy
>
> innych tzw dobrych praktykach higieny/epidemiologii w sklepach?

Jest. Procedura SANEPID mówi o okresowej sterylizacji wszystkich elementów mających
bezpośredni styk z żywnością.
Okres zależy od wielu czynników.
A jak ma się do tego praktyka to jak wiadomo bywa różnie.

> [...]
>
> odpowiedziałam "proszę w kawałku, ale proszę uciać przed miejscem, gdzie
>
> był wbity drut, a nie w tym miejscu albo po."

Dobre, dobre. Pani sklepowej nie należy się dziwić, mogła jeszcze paść na podłogę,
oczywiście ze śmiechu. Kupujesz w sklepie papier toaletowy we flaku i Twój największy
problem to kawałek drutu.
Raczej się zastanawiaj czy papier przed zapakowaniem i dodaniem przypraw był używany
czy nie.

--
ZZ@private

5. Data: 2014-06-14 20:33:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jun 2014 09:17:27 -0700 (PDT), Zbyszek Zarzycki napisał(a):

ws/kwiecien/DSC05334.JPG

> Nie jest, HACCP dotyczy produkcji nie sprzedaży.

Nieprawda - dotyczy produkcji i obrotu (w tym handlu detalicznego)
żywnością, włącznie z jej transportem.

> Jest. Procedura SANEPID mówi o okresowej sterylizacji wszystkich elementów mających
bezpośredni styk z żywnością.
> Okres zależy od wielu czynników.
> A jak ma się do tego praktyka to jak wiadomo bywa różnie.

O tym właśnie mówię.

> [...]
problem to kawałek drutu.
> Raczej się zastanawiaj czy papier przed zapakowaniem i dodaniem przypraw był

Na szczęście NIE kupuję. Skończyło się na jednej próbie - w wyniku dyskusji
ze sprzedawczynią kupiłam mięso i upiekłam, wyciągnawszy też z zamrażarki
ostatnią surową wędzoną szynkę. Czas pomyśleć o następnej porcji własnych
wędzonek i konserw mięsnych.

Królicza tuszka - cena?
Mrożone filety z ryb - niech ich SZLAG TRAFI !!
Pyszny rabarbar we własnym syropie :-)
pstrąg zapiekany w chlebie
W ramach marnowania...