pstrąg zapiekany w chlebie

1. Data: 2014-05-24 11:50:31

Temat: pstrąg zapiekany w chlebie
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

No własnie. Lata temu całe jadłem to w restauracji (oj, bardzo dawno:-) ).
Przeszukałem zasoby internetu- chcąc zrobić żonie niespodziankę na 30 lecie.
A tu nic...Pstrąg był w warzywach, zapiekany w chlebie.
Macie moze jakiś przepis, jak to zrobić? W oryginale- chleb był nacięty,
trzeba było go do końcarozciąć- a wewnątrz pstrąg w warzywach.

Czy w Waszej opinii- zrobiono najpierw pstrąga w warzywach, potem
przeniesiono do wydrążonego bochenka, a następnie jakoś to razem scalono?
Jeśli tak- to jak? Macie jakiś przepis na ten specyjał?

--

Chiron

2. Data: 2014-05-24 20:15:20

Temat: Re: pstrąg zapiekany w chlebie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 May 2014 11:50:31 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> przeniesiono do wydrążonego bochenka, a następnie jakoś to razem scalono?
> Jeśli tak- to jak? Macie jakiś przepis na ten specyjał?

To był cały pstrąg?
Najprawdopodobniej był razem wz tymi warzywami zawinięty w chlebowe ciasto
na ksztat bochenka i upieczony razem z nim.
Przed podaniem rozcięli, żeby klient wiedział, co to.

3. Data: 2014-05-24 23:55:23

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> To był cały pstrąg?
> Najprawdopodobniej był razem wz tymi warzywami zawinięty w chlebowe ciasto
> na ksztat bochenka i upieczony razem z nim.
> Przed podaniem rozcięli, żeby klient wiedział, co to.

Ale jaki coś takiego zrobic i to już niedługo?
:-)

--

Chiron

4. Data: 2014-05-24 23:59:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 May 2014 23:55:23 +0200, Chiron napisał(a):

> Ale jaki coś takiego zrobic i to już niedługo?
> :-)

A na przykład tak:
http://przepisymajki.bloog.pl/id,333154142,title,Pol
edwiczka-z-marchewka-w-puszystym-ciescie-chlebowym,i
ndex.html?smoybbtticaid=612c8f
Bo niby dlaczego nie może być to pstrąg z warzywami zamiast mięsa z
marchewką :-)

5. Data: 2014-05-25 10:15:15

Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ndex.html?smoybbtticaid=612c8f
> Bo niby dlaczego nie może być to pstrąg z warzywami zamiast mięsa z

Ale on pytał o pstrąga __w_chlebie__ a serwujesz mu tu przepis
_w_bułce_pszennej_
Przecież to zdecydowanie inny smak i aromat będzie niż dałaby mąka żytnia
(choćby
już pominąć zakwas i zrobić tylko na drożdżach).
Taka mądra, taka "wszystkolepiejwiedząca", no, no,

ZZ

6. Data: 2014-05-25 10:47:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 May 2014 10:15:15 +0200, ZZZ napisał(a):

> [...]
> (choćby
> już pominąć zakwas i zrobić tylko na drożdżach).
> Taka mądra, taka "wszystkolepiejwiedząca", no, no,

Mądrej głowie dość dwie słowie - chlebowe ciasto każdy _mądry_ człowiek
potrafi wyguglać, nawet jak nie ma o nim pojęcia. To Tobie trzeba jak
krowie na granicy, ale sorry, za darmo korepetycji niekumatym nie udzielam,
bo to orka na ugorze jest, a Ty nie zapłacisz, więc Ci nie wyłożę. A
Chirkowi nie trzeba, on ma mózg.

7. Data: 2014-05-25 21:03:29

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> udzielam,
> bo to orka na ugorze jest, a Ty nie zapłacisz, więc Ci nie wyłożę. A

Trochę się boję- bo polędwiczka w marchewce jest dość sucha. Pstrąg w
warzywach przeciwnie. Czy na takiej mokrej masie zapiecze się chleb?

--

Chiron

8. Data: 2014-05-25 21:32:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 May 2014 21:03:29 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
>
> Trochę się boję- bo polędwiczka w marchewce jest dość sucha. Pstrąg w
> warzywach przeciwnie. Czy na takiej mokrej masie zapiecze się chleb?

Spokojnie, zapiecze się. Analogicznie - kulebiaki piecze się z różnymi
nadzieniami (mniej lub bardziej mokrymi) i się ciasto zapieka doskonale,
choć jest delikatniejsze od chlebowego, bo drożdżowe pszenne. Ciasto
chlebowe jest gęstsze i cięższe, da sobie radę, byle miało szansę przed
pieczeniem szybko podrosnąć, więc nie polecam tu ciasta na zakwasie, lecz
na drożdżach - i z mąki mieszanej.
I jedna rada: ja bym dała tego pstrąga i warzywa do srodka jeszcze dosyć
CIEPŁE, bo wtedy środek ciasta też ładnie wyrośnie. Identycznie robię np
makowiec - daję do srodka ciepłe nadzienie i szybko zwijam ciasto - i ono
dalej rośnie już z ciepełkiem w środku :-)

Dlatego moze niekoniecznie baw się w plecionki (czas), lecz po prostu zawiń
ciepły "wkład" w płat ciasta, zlepiając z boku i podkładając zlepienie pod
spód, zeby się nie rozeszło podczas pieczenia. I koniecznie podziurkuj
wierzch patyczkiem do szaszłyków, żeby para podczas pieczenia ulatywała ze
środka.

9. Data: 2014-05-25 21:37:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-25 21:03, Chiron pisze:

> Trochę się boję- bo polędwiczka w marchewce jest dość sucha. Pstrąg w
> warzywach przeciwnie. Czy na takiej mokrej masie zapiecze się chleb?

Czy rzeczywiście tak bardzo smakował Ci ten pstrąg w chlebie, czy chodzi
Ci tylko o efekt wizualny? Mięso pstrąga jest bardzo delikatne, chleb
może je zwyczajnie zagłuszyć. Dla efektu wizualnego możesz spróbować
zapiec tego pstrąga w cieście francuskim. Gotowe ciasto można kupić,
ułożyć na nim rybę, boki pociąć w ukośne paski i przepleść w warkocz.

Ewa

10. Data: 2014-05-25 23:53:34

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego pstrąga w cieście francuskim. Gotowe ciasto można kupić, ułożyć na
> nim rybę, boki pociąć w ukośne paski i przepleść w warkocz.

Jestem wegetarianinem, ale ten pstrąg to prezent na 30 wspólnych lat:-)
Tak, kiedyś smakował- może i tym razem się skuszę? Wtedy podali w
restauracji- i tak naprawdę- pamiętam tylko, że był super.
Będę się upierał przy chlebie- tylko proszę o trochę pomocy:-)

--

Chiron

W ramach marnowania...
płyta solna