pstrąg zapiekany w chlebie

11. Data: 2014-05-26 00:26:34

Temat: Re: pstrąg zapiekany w chlebie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 May 2014 23:53:34 +0200, Chiron napisał(a):

> Jestem wegetarianinem, ale ten pstrąg to prezent na 30 wspólnych lat:-)
> Tak, kiedyś smakował- może i tym razem się skuszę? Wtedy podali w
> restauracji- i tak naprawdę- pamiętam tylko, że był super.
> Będę się upierał przy chlebie- tylko proszę o trochę pomocy:-)

Powiem tak: nie masz doświadczenia z ciastem chlebowym, więc ważysz się na
spory wysiłek i ryzyko, które niekoniecznie zakończą się pełnym sukcesem.
Jednak mam pewność, że nawet jeśli wyjdzie jak najgorzej, to i tak wyjdzie
WSPANIALE - biorąc pod uwagę Twój wysiłek, zaangażowanie i pamięć o
wspólnie spędzonym ważnym dla Was czasie, któremu zapewne towarzyszyło to
specjalne danie. Twoja żona doceni to, co chcesz przypomnieć i podkreślić -
niezależnie od wyniku kulinarnego :-)

12. Data: 2014-05-26 00:58:31

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czy rzeczywiście tak bardzo smakował Ci ten pstrąg w chlebie, czy chodzi
> Ci tylko o efekt wizualny? Mięso pstrąga jest bardzo delikatne, chleb
> może je zwyczajnie zagłuszyć. Dla efektu wizualnego możesz spróbować
> zapiec tego pstrąga w cieście francuskim. Gotowe ciasto można kupić,
> ułożyć na nim rybę, boki pociąć w ukośne paski i przepleść w warkocz.

Jeśli chodzi o efekt wizualny, to może lepiej ponacinać całość,
rozciągnąć, a na koniec poprzeplatać? Pstrąg w sieci, to lepsze
zestawinie niż jakieś tam warkoczyki.

Jarek

--
I jak plecionka długa z włosów blond,
Na której wdowiec nosić zwykł

13. Data: 2014-05-26 09:01:47

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
.net...

> [...]

specjalne danie. Twoja żona doceni to, co chcesz przypomnieć i podkreślić -
a być może nawet podziękuje, tak jak 30 lat temu :)))) Ad Multos Annos!!!!
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

14. Data: 2014-05-26 09:34:17

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niezależnie od wyniku kulinarnego :-)
> a być może nawet podziękuje, tak jak 30 lat temu :)))) Ad Multos Annos!!!!

Dzięki- to dopiero na 9 czerwca, no ale masz może jakiś przepis na takie
ciasto chlebowe- ew. uwagi do tego?

--

Chiron

15. Data: 2014-05-26 10:00:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli chodzi o efekt wizualny, to może lepiej ponacinać całość,
> rozciągnąć, a na koniec poprzeplatać? Pstrąg w sieci, to lepsze
> zestawinie niż jakieś tam warkoczyki.

Racja! Nawet wyszłaby z tego wspaniała kulinarna alegoria połowów sprzed
trzydziestu laty.

Ewa

16. Data: 2014-05-26 10:45:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 May 2014 09:34:17 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

.net...

> Dzięki- to dopiero na 9 czerwca, no ale masz może jakiś przepis na takie
> ciasto chlebowe- ew. uwagi do tego?

Konkretnego swojego przepisu żadnego nie mam, bo piekę "na oko" i za każdym
razem coś zmieniam. Jedno jest niezmienne - daję przeważnie 1/4 kg mąki
żytniej i 3/4 kg pszennej, drożdży 2 dag na kg tej mieszanki, plus 3
łyżeczki soli i 2 łyżeczki cukru do zaczynu drożdżowego, plus do ciasta
dwie łyżki oleju.
Jakieś dodatki wzbogacające ewentualnie też - ziarna, otręby itp. Wody
tyle, żeby ciasto miało konsystencję jeszcze lepką, ale zdatną do
zagniatania, nie może być twarde jak na zacierkę. :-)

Ale dla Ciebie na pierwszy raz polecam to:
http://kotlet.tv/chleb-klasyczny/

A jeszcze lepiej, bo efekt raczej pewny - kupienie mieszanki chlebowej w
sklepie i skorzystanie z przepisu na opakowaniu. Do rybki wystarczy pół
porcji ciasta, wywałkować przed drugim (ja przeprowadzam wyrastanie w dwóch
etapach) wyrośnięciem, podsypujac mąką - grubość ciasta ok. 2 cm. Na czas
rośniecia ciasto ma mieć cieplutko i ma nie wysychać, więc warto przykryć
dużą miską np :-)

17. Data: 2014-05-26 10:47:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 May 2014 10:45:14 +0200, Ikselka napisał(a):

> plus 3
> łyżeczki soli

do ciasta

> i 2 łyżeczki cukru do zaczynu drożdżowego

:-)

18. Data: 2014-05-26 11:35:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-25 23:53, Chiron pisze:

> [...]
> restauracji- i tak naprawdę- pamiętam tylko, że był super.
> Będę się upierał przy chlebie- tylko proszę o trochę pomocy:-)

Z podobnych rzeczy to robiłam tylko łososia w cieście francuskim. Ale
znalazłam taki przepis z ciastem drożdżowym, może się przyda:

http://przygodywkuchni.blogspot.com/2011/12/ryba-w-c
iescie-drozdzowym.html

Jedna uwaga - jeśli robisz w jakimkolwiek cieście, to musisz bardzo
uważać, żeby dobrze rybę wyfiletować z ości. Wygrzebywanie ich w trakcie
jedzenia zepsuje cały urok kolacji. ;)

Ewa

19. Data: 2014-05-26 12:35:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Racja! Nawet wyszłaby z tego wspaniała kulinarna alegoria połowów
> sprzed trzydziestu laty.

Jeszcze i zadowolenie połowy z tego wyjść powinno (tej lepszej,
niektórzy mówią).

Jarek

--
Chce pan naprawić błędy systemu?
(skumbrie w tomacie skumbrie w tomacie)

20. Data: 2014-05-26 19:21:14

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Racja! Nawet wyszłaby z tego wspaniała kulinarna alegoria połowów sprzed
> trzydziestu laty.

No ale to chyba za trudne- jak cos nie pójdzie tak, jak powinno- będzie
głupio:-((
--

Chiron

W ramach marnowania...