Re: pstrąg zapiekany w chlebie

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: pstrąg zapiekany w chlebie
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<lluoss$37e$1@node1.news.atman.pl> <lluqpp$59i$1@node2.news.atman.pl>
Date: Mon, 26 May 2014 10:45:14 +0200

Dnia Mon, 26 May 2014 09:34:17 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

.net...

> Dzięki- to dopiero na 9 czerwca, no ale masz może jakiś przepis na takie
> ciasto chlebowe- ew. uwagi do tego?

Konkretnego swojego przepisu żadnego nie mam, bo piekę "na oko" i za każdym
razem coś zmieniam. Jedno jest niezmienne - daję przeważnie 1/4 kg mąki
żytniej i 3/4 kg pszennej, drożdży 2 dag na kg tej mieszanki, plus 3
łyżeczki soli i 2 łyżeczki cukru do zaczynu drożdżowego, plus do ciasta
dwie łyżki oleju.
Jakieś dodatki wzbogacające ewentualnie też - ziarna, otręby itp. Wody
tyle, żeby ciasto miało konsystencję jeszcze lepką, ale zdatną do
zagniatania, nie może być twarde jak na zacierkę. :-)

Ale dla Ciebie na pierwszy raz polecam to:
http://kotlet.tv/chleb-klasyczny/

A jeszcze lepiej, bo efekt raczej pewny - kupienie mieszanki chlebowej w
sklepie i skorzystanie z przepisu na opakowaniu. Do rybki wystarczy pół
porcji ciasta, wywałkować przed drugim (ja przeprowadzam wyrastanie w dwóch
etapach) wyrośnięciem, podsypujac mąką - grubość ciasta ok. 2 cm. Na czas
rośniecia ciasto ma mieć cieplutko i ma nie wysychać, więc warto przykryć
dużą miską np :-)