W ramach marnowania...

1. Data: 2014-05-23 12:43:36

Temat: W ramach marnowania...
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

(nie mylić z marynowaniem) truskawek...
Wątróbka z cebulką, truskawkami, tymiankiem i odrobiną cukru.
W oryginale był jeszcze sos balsamiczny i karmelizowanie cukru, ale
wybrałam wersję szybkościową.
I o ile kompotu z truskawek nie lubię, bo są w nim brzydko rozciapane, o
tyle tutaj konsystencja jest ciut bardziej zwarta, a smak lekko kwaskowy
- poezyja :)

2. Data: 2014-05-23 13:38:50

Temat: Re: W ramach marnowania...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 May 2014 12:43:36 +0200, Aicha napisał(a):

> I o ile kompotu z truskawek nie lubię, bo są w nim brzydko rozciapane

Dlatego od ..stu lat nie robię kompotów z truskawek, tylko konserwuję
truskawki w syropie (!) własnym i krótko pasteryzuję; owoce są wtedy zwarte
i jędrne, ciemnoczerwone, PRZESMACZNE - nawet po rozcieńczeniu przetworu
wodą zachowują smak, kształt i jędrność, absolutnie nie rozpadają się,
naprawdę można użyć ich do ciasta, lodów, deserów, a także wspaniałe są
same - w pucharku, z bitą śmietaną. Syrop jest świetny do rozcieńczania
wodą mineralną, także na galaretki wylewane np na biszkopt, i takie tam.
Spróbuj, bo własnie zbliża się wysyp. Jak raz spróbujesz, nie zrobisz nigdy
inaczej!

3. Data: 2014-05-23 13:39:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> I o ile kompotu z truskawek nie lubię, bo są w nim brzydko rozciapane, o
> tyle tutaj konsystencja jest ciut bardziej zwarta, a smak lekko kwaskowy

A wątróbkę wolę z jabłkiem i cebulą.

4. Data: 2014-05-23 13:48:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 May 2014 13:38:50 +0200, Ikselka napisał(a):

> absolutnie nie rozpadają się,
> naprawdę można użyć ich do ciasta, lodów, deserów

...naleśników, pierogów, knedli...

5. Data: 2014-05-23 15:11:52

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wątróbkę wolę z jabłkiem i cebulą.

A ja trudkawki wolę same lub w koktajlu - właśnie zrobiłam i się delektuję
pysznym koktajlem :)
Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

6. Data: 2014-05-23 15:31:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 May 2014 15:11:52 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> A ja trudkawki wolę same lub w koktajlu - właśnie zrobiłam i się delektuję
> pysznym koktajlem :)

A ja sobie lody (z)robię - na wpół zamrożone truskawki w dzbankowym
blenderze krótko miksuję z cukrem/miodem, kremówką i żółtkiem (zresztą lody
bez żołtka równie boskie - tak samo jedwabiste).
Zalać truskawki w dzbanku kremówką do poziomu truskawek, wsypać cukier,
wlać żółtko, kilka sekund miksowania i wspaniałe lody gotowe!
Jak i z każdych innych (ale nawpółzmrożonych) owoców tym sposobem
wspaniałe.

7. Data: 2014-05-23 15:33:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 May 2014 15:31:38 +0200, Ikselka napisał(a):

> nawpółzmrożonych

na wpół zmrożonych

8. Data: 2014-05-23 15:39:50

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wlać żółtko, kilka sekund miksowania i wspaniałe lody gotowe!
> Jak i z każdych innych (ale nawpółzmrożonych) owoców tym sposobem

Też tak robiłam :) Tylko miałam mieszankę mrożonych truskawek, malin i
jeszcze czegoś :) Pychotka :)

Justyna Vicky S.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-05-23 15:53:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 May 2014 15:39:50 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Tylko miałam mieszankę mrożonych truskawek, malin i
> jeszcze czegoś :) Pychotka :)

Ananasowe, brzoskwiniowe, morelowe, jagodowe, melonowe... Raz zrobiłam
nawet mizeriowe, tzn z ogórków i kremówki, na słono, ekstra :-D

10. Data: 2014-05-24 00:58:19

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-23 13:39, Ikselka pisze:

> A wątróbkę wolę z jabłkiem i cebulą.

Ja lubię ze wszystkim - pieczarkami, jabłkami, gruszkami, cynamonem,
żurawiną... I od dzisiaj z truskawkami :)

płyta solna
Ogórecznika...
A Panslawista daje tańczy ...
odwrotnosc smazenia-urzadzenie