Krzewy ozdobne

11. Data: 2017-03-09 14:48:38

Temat: Re: Krzewy ozdobne
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-09 o 11:33, Dirko pisze:
> Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji od jesieni do
> wiosny czyli w okresie bezlistnym.
> Pozdrawiam intymnie Ja...cki

To nic, wcześniej (do zupełnie niedawna) miałem w tym miejscu modrzewie,
one też traciły igliwie. Chciałbym się ukrywać za tym żywopłotem
praktycznie tylko na czas upraw w warzywniaku, i temu przede wszystkim
ma służyć. I żeby nie było niedomówień - nie uprawiam w warzywniku
marychy itp specjałów, a tylko chciałbym się odgrodzić od
przechodniów-gadułów.

12. Data: 2017-03-09 15:24:20

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... wcześniej (do zupełnie niedawna) miałem w tym miejscu modrzewie, one
> też traciły igliwie. Chciałbym się ukrywać za tym żywopłotem praktycznie
> tylko na czas upraw w warzywniaku, i temu przede wszystkim ma służyć.
Hejka. Mam na działce dwie pęcherznice kalinolistne: diabolo i luteus.
Solidne krzaczory od których corocznie mamy kilkanaście siewek i tu
ciekawostka bo o liściach czerwonych, żółtych ale także zielonych.
Ponadto mógłbym polecić jaśminy, lilaki, żylistki kalinę buldeneż,
ligustr Aureum lub Argentum czy nawt derenie ozdobne np. "Elegantissima"
Pozdrawiam elegancko Ja...cki

13. Data: 2017-03-09 16:27:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Urokliwie kwitnie,, ale czy po kwitnieniu ma wystarczająco gęste i duże
> liście aby wizualnie odgrodzić ogród od drogi?

Niczego jej w tym względzie nie brak, a w dodatku możesz sam zrobić sobie
sadzonki, jeśli znajdzie się życzliwy sąsiad, który udostępni Ci pędy
ścinane pidczas pielęgnacji. Tu - zdjęcia żywopłotu oraz rady, jak i co:
http://www.mojpieknyogrod.pl/praktyczny-ogrodnik-zro
b-to-sam/artykul/rozmnazanie-forsycji-forsycje-rozmn
azam-w-wazonie/photo/zywoplot-wyglada-najladniej-gdy
-krzewy-wypuszcza-liscie

--
XL

14. Data: 2017-03-10 19:21:04

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-09 o 16:27, XL pisze:

> [...]
>>> Forsycja.

> [...]
b-to-sam/artykul/rozmnazanie-forsycji-forsycje-rozmn
azam-w-wazonie/photo/zywoplot-wyglada-najladniej-gdy

Dziękuję za link. Może nie na całym wolnym terenie, ale parę sztuk na
pewno posadzę.

15. Data: 2017-03-10 19:21:47

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-09 o 15:24, Dirko pisze:
> [...]
> Ponadto mógłbym polecić jaśminy, lilaki, żylistki kalinę buldeneż,
> ligustr Aureum lub Argentum czy nawt derenie ozdobne np. "Elegantissima"

Skoro naprawdę solidne krzaki z tych pęcherznic, to nie ma się co
zastanawiać, na domieszkę parę forsycji ew jeszcze coś innego i sprawa
załatwiona. Mam nadzieję że w Poznaniu będzie większy wybór krzaczorów i
tam dostanę te pęcherznice.

16. Data: 2017-03-22 17:04:19

Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprawa załatwiona. Mam nadzieję że w Poznaniu będzie większy wybór
> krzaczorów i tam dostanę te pęcherznice.

zajedz do Kornika, tam na pewno dostaniesz co potrzebujesz i doradza od
razu ...

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

17. Data: 2017-03-23 10:53:40

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-22 o 17:04, Marek pisze:

> zajedz do Kornika, tam na pewno dostaniesz co potrzebujesz i doradza
> od razu ...

Już "pozamiatane". Wszystko wg planu - czyli różne krzewy z przewagą
pęcherznicy.

18. Data: 2017-03-26 21:35:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Już "pozamiatane". Wszystko wg planu - czyli różne krzewy z przewagą
> pęcherznicy.

No i dobrze, najładniejsze są żywopłoty mieszane.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

19. Data: 2017-03-27 14:32:49

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-26 o 21:35, XL pisze:

> No i dobrze, najładniejsze są żywopłoty mieszane.

"Uroda" tego żywopłotu to trochę dalszy plan. Zależało mi na maksymalnie
szybkich przyrostach i dużym zacienieniu. Mam nadzieję że Pęcherznica
spełni te oczekiwania. Oprócz niej posadziłem jeszcze jaśmin i forsycje.
Ale te już z uwzględnieniem ich potencjalnie słabszego wzrostu.. Jednym
słowem zostały posadzone nie w newralgicznym punkcie żywopłotu.. ;-)

20. Data: 2017-03-27 20:24:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> Ale te już z uwzględnieniem ich potencjalnie słabszego wzrostu.. Jednym
> słowem zostały posadzone nie w newralgicznym punkcie żywopłotu.. ;-)

Mam nadzieję, że oczekując szybkiego zagęszczenia tej roślinnej osłony nie
poszedłeś na ilość tj. na gęstość sadzenia, lecz uzyskasz efekt poprzez
odpowiednie przycinanie zagęszczające korony. Zbyt gęsto sadzone młode
rośliny będą słabsze i będą wolno się rozrastać z powodu konkurowania o
substancje odżywcze i wodę.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

tuja - kopane z gruntu...
jak sie tresuje rolnika
Dobra zmiana
U Was też Armagedon?