Ksiądz po " kopercie"

41. Data: 2015-01-06 18:55:56

Temat: Re: Ksiądz po " kopercie"
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-04 o 09:40, krys pisze:

> Ja Ci napiszę, jak bywa u mnie (a właściwie u moich rodziców). Księża
> przychodzą różni. Dwa razy w ciągu dwudziestu paru lat dorosłego życia
> odwiedził nas duszpasterz, a nie urzędnik kościelny inkwizytor. NIGDY
> koperty nie zażądał, zawsze leżała na stole w okolicy utensyliów do
> poświęcenia domu, przyjmował (bez obrzydzenia;-)) dopiero po wskazaniu, że
> to dla niego. Nigdy nie zdarzyło się, zeby komentował zawartosc kopert.
> Ale z opowieści rodzinnych znane są różne przypadki, również taki, że był
> ksiądz, który od jednych koperty przyjmował, a u drugich zostawiał.

Czyli mniej więcej też mam takie wyobrażenie o tym rytuale zwanym "po
kolędzie".

42. Data: 2015-01-06 21:07:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Jan 2015 18:53:14 +0100, Trybun napisał(a):

> Z tego co słyszałem Polska nigdy nie wysuwała ani nie wysuwa tego typu
> żądań.

No WŁASNIE! - spróbowałaby tylko.

> A z tym Lwowem, dlaczego akurat Rosja?

Dokładnie to z WILNEM I LWOWEM.
A czemu Rosja? - no co Ty, historii nie znasz? A KTO jest dziś spadkobiercą
tzw Sowietów? KTO się upomina o cmentarze radzieckie w Polsce? itp?

43. Data: 2015-01-06 21:08:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Jan 2015 18:53:43 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
totalitarny, mamy tu szantaż, że ta koperta musi być, tym samym jak ludzie nie mają,
to nawet zaprzyczają się bo boją się reakcji księdza, że nic nie dali, lub
obgadywania bo nic nie dali.

> Dobra nie mam prawa tego negować.. Jednak jeszcze jedno małe pytanko -
> skąd ta opinia, byłeś świadkiem takich księżowskich żądań, bądź
> usłyszałeś to od kogoś naprawdę wiarygodnego?

To wierutne bzdury - wymyślanie księdza itp.

44. Data: 2015-01-06 21:13:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 06 Jan 2015 18:55:36 +0100, Trybun napisał(a):

> No i to jest zrozumiałe, gdy leży na stole bądź księdzu sie ją poda to i
> bierze. Przecież tak naprawdę to jest środek na jego utrzymanie. Jednak
> ważne jest to czy on chodzi "po kolędzie" tylko dla tej koperty czy
> tylko to jest tak przy okazji że mu coś do kieszeni wpada. Jak dla mnie
> skoro on u Ciebie nie staje z wyciągniętą ręką i mówi "Bóg zapłać", to
> znaczy że jednak nie odwiedził Twojego domu dla pieniędzy.

Niestety mam wrażenie, że jednak DLA - co mnie bardzo smuci.

> Faktycznie mądry ten Twój teść, nie tylko księdzu, ale nawet nikomu
> innemu nie należy bez umiaru.:-)

Nie tylko w tej jednej sprawie był mądry...

45. Data: 2015-01-07 09:54:30

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
Jak publicznie stoi twoje nazwiako i mało dałeś to lud katolicki już wie co ty za
ziółko niedobre jesteś...

http://www.tvn24.pl/pomorze,42/proboszcz-podsumowal-
kolede-kwoty-i-nazwiska-w-parafialnej-gazetce-musimy
-stac-przed-ludzmi-w-prawdzie,385472.html

46. Data: 2015-01-07 23:14:52

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-01 o 18:40, Trybun pisze:

> Znam to głupie gadanie, sami ludzie dają a później takie pier*enie że
> jakby ktoś ich do tego zmuszał.
> Tak nawiasem też nie wpuszczam księdza, ale pamiętam takie wizyty z
> dawnych lat, co prawda na czas tych wizyt chowałem się do łazienki, ale
> nigdy nie słyszałem jakby ksiądz prosił o kopertę, a co dopiero mówić o
> jakichś żądaniach.. Nawet więcej - często się wzbraniali przed
> przyjmowaniem takich kopert.

jasne...

http://tnij.org/3anxn8j

--
Religia jest jak przeglądarka IE. Używasz jej ponieważ:
- nie jesteś wystarczająco mądry, aby ją zmienić

47. Data: 2015-01-08 12:11:43

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik XL napisał:

> Zydzi też?
> :->

Kiedy jest to dla nich korzystne - tak. (kasa za holokaust)
Kiedy jest niekorzystne - nie (stalinizacja polski.

Trza byc sprytnym:)

48. Data: 2015-01-08 12:17:04

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Trybun napisał:

> Dobra nie mam prawa tego negować.. Jednak jeszcze jedno małe pytanko -
> skąd ta opinia, byłeś świadkiem takich księżowskich żądań, bądź
> usłyszałeś to od kogoś naprawdę wiarygodnego?

Glob nie zna pojecia "dac za darmo" stad takie trzęsiawki u niego.

49. Data: 2015-01-08 13:41:18

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Szkan
Ja nie ksiądz sobie otwórz linka ikki.

50. Data: 2015-01-08 14:11:58

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Rewolucja napisał:
> Szkan
> Ja nie ksiądz sobie otwórz linka ikki.

Tacy jak Ty dostaja piany, ale dostaja jej tez wtedy
gdy nie ma kwitka, wtedy mowia : nikt nie kontroluje
kosciola, przychody bez kontroli, wiec jak sam widzisz
temat bez sensu bo jak nie z lewej to z prawej, powod
do dosrania zawsze bedzie.

Coś wyjątkowego na Święta [PENTATONIX: That's Christmas To Me]
Szczodrych Godów!
życzeniowo
Breżniew
Re: Ateizm - wiara w nic