Kuchenka mikrofalowa

1. Data: 2000-03-30 02:39:35

Temat: Re: Kaczka Brilatt-Savarin (bylo: Re: Kuchenka mikrofalowa)
Od: "Slavek S." <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja uzywam do gotowania porannej owsianeczki, odgrzewania pieczywka, itd,
itd....... a poza tym to bardzo pozyteczny "przedmiot" ciezko by teraz bylo bez
niego.
Jesli kupujesz taka kuchnie to kup z termoobiegiem, znacznie lepsza ale i
drozsza.
Moja kuchnie "katuje" juz kilkanascie lat i ciagle jest w dobrym "zdrowiu" i ja
tez.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-03-30 16:43:00

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" wrote:

> Ale mozna podgrzac np. kartofelki nie uzywajac tluszczu i sa jak swieze.
> Ja uzywam tez do rozmrazania, dogotowywania kasz, suszenia bulki,
> zmiekczania masla, kanapek podgrzewanych z zoltym serem, robienia
> popcornu...

I nigdy nie zauwazylas, ze ta suszona bulka zaczela przypominac
gume, mieso
po rozmrozeniu stalo sie dziwnie twarde, pieczywo w kanapce
zmienilo
smak i konsystencje itd itd?

BK

1. Data: 2000-03-30 18:02:03

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Kempny wrote:
> [...]
> gume, mieso
> po rozmrozeniu stalo sie dziwnie twarde, pieczywo w kanapce

Prawde mowiac nie zauwazylam. Dzisiaj rozmrazalam filety drobiowe i
byly pyszne, soczyste i miekkie.
ewa

1. Data: 2000-03-31 09:57:00

Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa
Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gizmo <g...@u...polbox.com> wstukal(a) pracowicie:
> Widze, ze wiekszosc po czesci jednak zachwala to urzadzenie.
> Nikt jednak nie podal negatywnych skutkow przyzadzanych zeń potraw.
> Ktos mnie usilnie przekonuje, ze mikrofale niszcza wiekszosc cennych
> dla organizmu a zawartch w kazdym pozywieniu mikroelementow i witamin.
> Prawda to?

Z pewnością nie z powodu działania mikrofal. Są trochę zbyt nisko
energetyczne, by rozkładać cokolwiek chemicznie. Ogólnie wydaje mi się, że
wręcz przeciwnie, ze względu na brak podgrzewania w wodzie/tłuszczu, w
których mikroelementy mogą się rozpuszczać, mikrofalówka zachowuje ich
więcej. Ale to tak na podstawie wiedzy szkolnej. ;-)

Antek Goldstein
--
___/___ : I Śmierć naszym wrogom! Drżyj, szczurze, gdyż I
< 102 >======= I Czas cię za ogon podciągnąć wzwyż! I

1. Data: 2000-03-31 15:42:04

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" wrote:

> Prawde mowiac nie zauwazylam. Dzisiaj rozmrazalam filety drobiowe i
> byly pyszne, soczyste i miekkie.
> ewa
A ja zauwazylem, rozmrazalem na przyklad kiedys watrobke.
Potrawa wyszla
twarda. Pomyslalem, ze pewnie krowa, z ktorej pochodzila miala
sto lat.
Tak sie jednak zlozylo, ze byla to polowa calej porcji. Druga
rozmrozilem
po kilku dniach normalnie - byla taka, jak tzreba.

BK

Tradycyjnie nowy przepis w Serwisie Makaron
nalewki
Ciasto o nazwie "Pijak"
Russian Cream
dla Herbatki