Ciasto o nazwie "Pijak"

1. Data: 2000-03-21 21:07:10

Temat: Ciasto o nazwie "Pijak"
Od: "Ewa Z." <e...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Chce sie z Wami podzielic przepisem na bardzo pyszne ciasto o nazwie Pijak

Spod:

6 bialek
1 szklanka cukru pudru
1 szklanka wiorek kokosowych
1 szklanka maku

Bialka ubic na sztywno z cukrem a nastepnie delikatnie wmieszac w ta mase
wiorki i mak. (Podobnie jak przy pieczeniu normalnego biszkoptu tylko
zamiast mäki dodajemy wiorki kokosowe z makiem).
Wylac na blache wylozona papierem do pieczenia. Piec ok. 30 min w temp. ok.
200 stopni C.

Masa:

2 lyzki maki ziemniaczanej (moze tez byc budyn waniliowy)
2 lyzki maki pszennej
1/2 litra mleka

Z powyzszych skladnikow nalezy ugotowac cos w rodzaju budyniu. (Do prawie
gotujacego sie mleka wlewa sie powoli ale ciagle mieszajac - tak zeby nie
powstaly kluchy- mäke rozprowadzonä w zimnym mleku).

Gdy masa lekko przestygnie dodajemy do niej 1 kostke masla i 1 szklanke
cukru pudru po czym mieszamy az do rozpuszczenia. (Ja dodaje ok. 2/3
szklanki cukru gdyz z cala szklanka jest to dla minie ciut ciut za slodkie,
ale jak kto lubi). Mase odstawiamy do przestygniecia.

Na upieczony i przestudzony spod nakladamy przestudzona mase.

Na mase ukladamy jeden kolo drugiego ok. 30 herbatnikow.
Kazdy herbatnik przed ulozeniem namaczamy w bialej wodce. (Czas moczenia jak
kto lubi, mozna zanurzyc i natychmiast wyjac lub tez krotka chwile
przetrzymac). Na koniec polewamy herbatniki polewa kakaowa po czym wstawiamy
ciasto do lodowki i czekamy az masa bedzie calkowicie zimna.

Zycze smacznego.

P.S.

Biszkopt pieczemy na blaszce o powierzchni = ok. 30 herbatnikow. Gdy
wezmiemy wieksza blaszke spod bedzie za cienki i w rezultacie tez za suchy.
Na wieksze ciasto nalezy zwiekszyc odpowiednio ilosc skladnikow.

Co robimy z 6 pozostalymi zoltkami??? Dla mnie to zawsze dylemat.

Ewa Ziarkowska

1. Data: 2000-03-21 21:56:50

Temat: Re: Ciasto o nazwie "Pijak"
Od: Agnieszka <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Z." wrote:

> [...]
> przetrzymac). Na koniec polewamy herbatniki polewa kakaowa po czym wstawiamy
> ciasto do lodowki i czekamy az masa bedzie calkowicie zimna.

Witam!

Znam to ciasto, (jest pyszne), ale pod nazwa "Cycki Murzynki". Na kazdy
biszkopt przed polaniem polewa nalezy wetknac rodzynke. Obojetnie pod
jaka nazwa, ciasto godne jest polecenia.

Agnieszka
Pozdrawia : Agnieszka Korzeniecka-Czaban
e-mail : a...@p...com
: c...@t...bialystok.pl

1. Data: 2000-03-22 21:04:13

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Z. <e...@g...net> schreef in berichtnieuws
8b8ohu$1k31$...@n...nikoma.de...
> [...]
>

> Ewa Ziarkowska
>

> Ja tez je znam jako "Cycki Murzyki". Uwielbiam je! Naprawde, probujcie
Kochani!
Danka

1. Data: 2000-03-22 23:06:08

Od: "Jola Backiel" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co robimy z 6 pozostalymi zoltkami??? Dla mnie to zawsze dylemat.

Mnóstwo tatara :)

--
Jola
i...@p...onet.pl - http://www.republika.pl/ilanka/

1. Data: 2000-03-22 23:06:48

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Jola Backiel <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Mnóstwo tatara :)
>
> --
> Jola
Albo kogel mogel.... a dla pijacych ajer koniak...
F.

1. Data: 2000-03-23 06:14:30

Od: "Lilla" <l...@e...flt.krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Z. <e...@g...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8b8ohu$1k31$...@n...nikoma.de...
> Chce sie z Wami podzielic przepisem na bardzo pyszne ciasto o nazwie
Pijak

Tak jak wspomniano juz wczesniej to moze byc tylko potoczna nazwa tego
ciasta, poniewaz prawdziwy "pijak" wyglada zupelnie inaczej. Chcialabym
poznac przepis na cos takiego. Wiem, ze sklada sie z dwoch cienkich
wartw ciasta przelozonych kremem i to jest nasaczone prawdopodobnie
spirytusem + polewa + dekoracja z kandyzowanych owocow.

> Co robimy z 6 pozostalymi zoltkami??? Dla mnie to zawsze dylemat.

Akurat 6 zoltek potrzeba do wykonania kremu do napoleona lub karpatki,
ktory sklada sie z zoltek, cukru, mleka, maki (byl juz kiedys podawany).

Lilla

1. Data: 2000-04-03 20:16:35

Od: "mika" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja te zoltka dodaje do kremu.
Przepis na spod mam taki sam, natomiast na krem - troche inny. Mianowicie:
- 6 zoltek (te, ktore Ci zostaja),
- 3/4 szkl. cukru pudru,
- 2 czubate lyzki maki tortowej (troche wiecej),
- 1/2 litra mleka,
- 1 kostka masla,
- 1 cukier waniliowy (male opakowanie).

Zoltka ubic z cukrem i maka.
Do letniego mleka wsypac cukier waniliowy i zagotowac. Polaczyc to z
wczesniej ubitymi zoltkami,cukrem i maka. Gotowac to wszystko na malym ogniu
ciagle mieszajac, az zgestnieje. Zestawic z ognia i poczekac, az "masa" ta
ostygnie.
Ubic maslo, polaczyc z "masa" i wylozyc na wczesniej upiecziny "spod".
Ulozyc biszkopty i polac polewa.
PYSZNE
Ewa Z. napisał(a) w wiadomości: <8b8ohu$1k31$1@news.nikoma.de>...

Russian Cream