Kurczak po koreańsku (z morelami) szukam przepisu

1. Data: 2001-05-10 12:34:15

Temat: Kurczak po koreańsku (z morelami) szukam przepisu
Od: "oleander" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepis byl kiedys w takich cienkich malych ksiazeczkach w
twardej blyszczacej okladce kazda mowila o kuchni innego
kraju ale mi ja wcielo. prosze o przepis
dla ulatwienia jak ktos go zna pod inna nazwa podaje skladniki
(tylko nie wiem co po kolei i jakie proporcje)

piersi z kruczka
morele (ew.z puszki)
por
2 papryczki b.ostre
smietana
maka
na koniec cytryna do smaku

Pozdrawiam olek

1. Data: 2001-05-10 15:52:09

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik oleander <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjn
ych napisał:9de27h$n7g$...@n...tpi.pl...
> przepis byl kiedys ....
> Pozdrawiam olek

KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

Skladniki dla 3-4 osób:
40 dag piersi z kurczaka,
40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory- biala czesc),
2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,
2 lyzki oleju,
sól,
slodka papryka w proszku,
1 opakowanie smietany kremówki (200 ml)- ja dawalam 36%,
1 puszka brzoskwin (425 ml)- ja dodaje pól puszki , (mozna wymiennie
morele )
2 lyzeczki maki ziemniaczanej),
2 lyzki soku z cytryny, plastry cytryny do przybrania.
Filety z kurczaka umyc, osaczyc i pokroic na male kawalki. Pory oczyscic,
umyc i pokroic w plasterki. Jeden straczek chili pokroic wzdluz,usunac
pestki i drobno posiekac.
Olej rozgrzac, podsmazyc na nim mieso. Dodac posiekana chili, krótko
smazyc. Doprawic sola i slodka papryka.
Pory polaczyc z produktami na patelni i krótko smazyc. Dodac 1/4
litra wody i smietane. Gotowac na duzym ogniu okolo 5 minut. Brzoskwinie
osaczyc,
zebrac sok, owoce pokroic w kostke. Rozrobiona odrobina wody
make ziemniaczana dodac na patelnie, zagotowac. Zagrzac w tym owoce.
Wszystko jeszcze raz posolic, przyprawic do smaku sokiem z brzoskwin i
cytryny.
Podawac z plasterkami cytryny i posiekana chili. Podawac z dodatkiem
sypkiego ryzu lub ze swieza bagietka.

Chili w proszku( zamiast w strakach) dodaje zwykle podkoniec smazenia
(uwaga-nie przesadzic z chili) . Zamiast 1/4 litra wody mozna dodac wode i
sok z brzoskwin .

Ryz gotuje sie 20 min. a to danie gora 10 min. Wiec najpierw wstawiamy ryz a
potem do patelni.Wczesniej tylko kroje w kostke kurczaka i brzoskwinie
oraz pora bialego w plasterki. Podaje tak jak gulasz: ryz na talerz - duzo i
na wierzch wykladam to z patelni.

Jola L-L
a przepis podawal onegdaj (Na)Lesnik, W moim domu wszyscy uwielbiamy to dani
e:)))

1. Data: 2001-05-10 18:23:44

Od: "oleander" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> KURCZAK PO KOREANSKU - pycha
>

> Skladniki dla 3-4 osób:
> 40 dag piersi z kurczaka,
> 40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory- biala czesc),
> 2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,

Dzieki
PS.
tez nie moge dostac ostrej papryczki musze dawac w proszku

Super ciastka!!!
Sonda - Polskie Śniadanie
Ciekawa knajpa w Łodzi, byłem i polecam.
szparagi
Proste i smaczne przepisy