Woda

1. Data: 2001-05-10 12:40:22

Temat: Woda
Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Mamy w pracy paskudna wode (centrum Wroclawia), dlatego przywozimy z domu
caly baniaczek kranowki. Taka wode gotujemy i robimy herbate lub kawe.
Taka butla ma pojemnosc 20 litrow i woda wystarcza na ok. tydzien. Pytanie:
czy woda moze tyle stac? Czy sie w niej cos szkodliwego nie mnozy? Dzisiaj
wlasnie spotkalam sie z opinia, ze taka woda nadaje sie do picia gora przez
dwa dni. Czy to prawda?
Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam,
Aska

1. Data: 2001-05-10 12:54:27

Temat: Re: Woda
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brzozes" <J...@s...pl> napisał w wiadomości
> czy woda moze tyle stac? Czy sie w niej cos szkodliwego nie mnozy? Dzisiaj

Oj mnozy sie od cholery...

> wlasnie spotkalam sie z opinia, ze taka woda nadaje sie do picia gora
przez
> dwa dni. Czy to prawda?

Ja slyszalem o mineralnej, ze gora dobe. Kranowa pewnie moze byc znacznie
bardziej skazona juz na wstepie - albo i nie jesli jest solidnie schlorowana
:) W kazdym razie po tygodniu kranowa to raczej do podlania kwiatkow idealna
albo uzupelnienia wody w akwarium.

Jader

1. Data: 2001-05-10 12:55:26

Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jader" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
schlorowana
> :) W kazdym razie po tygodniu kranowa to raczej do podlania kwiatkow

Po co sie pytalam...
Teraz bedzimy sie truc swiadomie:)
Pozdrawiam,
Aska

1. Data: 2001-05-10 13:11:53

Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Brzozes <J...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9de19q$2o25$...@W...mtl.pl...

> Użytkownik "Jader" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> schlorowana
> idealna

A co z Darem natury i innymi minaralkami w ogromniastych butlach
wystarczajacych na x czasu? tez truja?
Justyna

1. Data: 2001-05-10 18:14:53

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Brzozes wrote:

> [...]
> wlasnie spotkalam sie z opinia, ze taka woda nadaje sie do picia gora przez

Bedzie brzmialo to jak magia ale to dziala, sprawdzone od starozytnosci.
Przedmiot srebrny /np. lancuszek/ wrzucony do pojemnika z woda sprawia,
ze woda zachowuje znacznie dluzej swiezosc. Wszelkie, ostatnio zwlaszcza
rozpowszechnione weglowe domowe filtry do wody zawieraja sladowe ilosci
zwiazkow srebra /Np Brita, kiedys na opakowaniu podawali, teraz juz nie/.
Dodatkowo na trwalosc wody dziala swiatlo i temperatura-ujemnie.

Ps. Kiedys, po trzymiesiecznym postoju w lodowce w filtrze Brita
woda miala taki sam smak jak w pare godzin po nalaniu.

1. Data: 2001-05-10 19:22:45

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja czytalam, ze oligocenska woda moze stac max. 12 godzin i to w lodowce.
potem wiecej w niej bakterii, niz w scierce do podlogi...

1. Data: 2001-05-10 19:24:15

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co z Darem natury i innymi minaralkami w ogromniastych butlach
> wystarczajacych na x czasu? tez truja?

one podobno maja specjalne butle dzieki ktorym data waznosci jesr dluzsza.
na kazdej butli jest ta data. ja mialam i dar natury i eden i bardzo mi
smakowaly - byly takie wiecznie chlodne.

1. Data: 2001-05-11 08:01:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

> ja czytalam, ze oligocenska woda moze stac max. 12 godzin i to w
lodowce.
> potem wiecej w niej bakterii, niz w scierce do podlogi...
Nie przesadzaj, korzystam z niej ponad 20 lat i żyję.
"Tankuję" baniaki co 2-3 dni ale stosuję sie do pewnych zasad higieny.
Ponadto baniaki stoja zakręcone i w cieniu, i nie na żyłach wodnych [łatwo
to sprawdzić, w takich miejscach woda po 3 dniach jest zielona]. Nawet 3
dnia daje się pić na surowo i jest smaczna, z tym, że nie ze wszystkich
ujęć, niestety są lepsze i gorsze.
Woda oligoceńska jest czysta mikrobiologicznie (pozbawiona jest bakterii,
pleśni i grzybów) oraz pozbawiona jest zanieczyszczeń chemicznych.

KIJ zlecił labolatorium Prokonsument zbadanie jakości dziewięciu marek
naturalnych wód mineralnch gazowanych, siedmiu marek wód mineralnych
niegazowanych oraz wody oligoceńskiej pobranej z pięciu ogólnodostępnych
ujęć w Warszawie.
http://www.kij.pagi.pl/wodamineral.htm
i tam czytamy:
(czystość wody oligoceńskiej z ujęć publicznych jest przynajmniej raz w
miesiacu kontrolowana przez SANEPID). Konsumenci muszą jednak pamiętać o
tym, że o ile technologia pobierania wody ze źródła oraz jej butelkowanie
w rozlewniach z reguły zapewnia długotrwałość biologiczną wody, to w
wodzie oligoceńskiej pobieranej przez konsumenta z ogólnie dostępnych
ujęć, do naczyń zawierających bardzo często osad, przechowywanej w
temperaturze domowej szybko rozwijają się drobnoustroje. Dlatego zaleca
się, by wodę oligoceńską, po 2-3 dniach spożywać po przegotowaniu. Do
przechowywania tej wody najlepiej nadają się pojemniki szklane. Wszelkie
pojemniki na wodę powinny być utrzymane w czystości: raz w tygodniu
wyparzone wrzątkiem (o ile dany rodzaj tworzywa to wytrzymuje) oraz
płukane wodą z dodatkiem kwasku cytrynowego lub octu. Wodę należy
przechowywać w niskiej temperaturze i chronić przed światłem.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-11 08:10:11

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> [...]
> płukane wodą z dodatkiem kwasku cytrynowego lub octu. Wodę należy
> przechowywać w niskiej temperaturze i chronić przed światłem.

No wlasnie-to nie kwestia samej wody tylko pojemników-jesli pojemników
sie nie utrzymuje w czystosci to najczystsza woda bedzie od razu skazona
rozwijajacymi sie grzybkami i bakteriami.
A niestety obserwujac znajomych zauwazylam,ze rzadko kiedy myja baniaki
po wodzie. Woda sobie stoi...i stoi..i stoi...potem sie resztke wylewa,
bierze baniak i jedzie po nastepna...

pzdr
agi

1. Data: 2001-05-11 10:07:46

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzien dobry
we wroclawiu nie ma takich ujec wody jak oligocenska.
Pewnego dnia fghfgh <a...@p...onet.pl> ośmielił się napisać:
3...@p...onet.pl...

> [...]
> A niestety obserwujac znajomych zauwazylam,ze rzadko kiedy myja baniaki
> po wodzie. Woda sobie stoi...i stoi..i stoi...potem sie resztke wylewa,

Kurczak po koreańsku (z morelami) szukam przepisu
Super ciastka!!!
Sonda - Polskie Śniadanie
Ciekawa knajpa w Łodzi, byłem i polecam.
szparagi