żaówki energooszczędne

51. Data: 2006-06-25 14:13:32

Temat: Re: żaówki energooszczędne
Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

napisał w wiadomości news:3w76sjrj0ms4$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> Opowiadasz.. Przez 7 lat wymieniłem tylko jedną (na 6)
> żarówkę z kierunkowskazów w moim samochodzie.
> A kierunków używam tak często jak się tylko da :)

Żartujesz chyba ? Zdardzasz innym kierowcom gdzie chcesz jechać? ;-)
Być może, niektórzy producenci żarówek do kierunkowskazów biorą pod uwagę
przy ich konstrukji nietypowe warinki pracy, chociaż kto tam trafi za tymi
producentami żarówek.
Szczególnie Osram - co to ma być za reklama, jak sobie coś takiego powiesić
nad głową ? ;-)

--
ZZ@private

52. Data: 2006-06-26 10:08:11

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie staram się mieszać żarówki w jednym pomieszczeniu tak, aby były różnych
typów róznych firm z nadzieją, że
barwy sie uzupełnia.
JaC
PS. Spróbujcie nowe spiralne zarówki energooszczędne osram, całkiem sympatyczne i
bardzo mocne swiatło (24 W)

53. Data: 2006-06-26 11:04:57

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Spróbujcie nowe spiralne zarówki energooszczędne osram,

ktoś z was próbował już Diody LED w oprawie E-27 na 230V ?? jakie wrażenia
??

54. Data: 2006-06-26 11:38:18

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 26 Jun 2006 13:04:57 +0200, na pl.rec.dom, Marcin P. napisał(a):

> ktoś z was próbował już Diody LED w oprawie E-27 na 230V ?? jakie wrażenia
> ??

ale tylko w oprawie halogenowej, spisuje sie to dosc dziwnie... nie nadaje
sie jeszcze aby zastapic prawdziwa zarowke... natomist do bocznego
oswietlenia calonocnego jak najbardzej

55. Data: 2006-06-26 20:16:17

Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> Ok zgoda... ale ja jednak wole CRT...
> Jakos siedzac 8 gozin pzed LCD oczy mi "wysiadaly" (19" samsunga) a siedzac
> 8 gozin przed CRT (Nec 22" Multiync FE 2111 B) takiowego objawu nie mialem
> heh
> Odswiezanie w tamtym LCD makabryczne...

Bredzisz niesamowicie, LCD nie ma w ogóle czegoś takiego jak
"odświeżanie". Tam obraz jest stały, dopóki się nie zmieni, jeśli
wiesz, co mam na myśli. Parametr podawany w Hz mówi tylko o tym, jak
często obraz może się zmienić, a nie jak jest stabilny.

> smuzenie straszliwe...
> Piszesz o matrycach... to juz wychozi poza moje wiadomosci (a szczerze
> mowiac po prostu sie tym nie interesowalem)

Ten LCD musiał być strasznie podły, ew. źle go ustawiłeś (baaardzo
jasno) albo jesteś bardzo nietypowy. Mi się zdarzało pracować i dobę
nonstop i LCD po prostu miażdży jakiekolwiek CRT. Tanie LCD mają marne
kolory, wiadomo, ale pod względem oszczędzania oczu nawet słabe LCD
jest lepsze od CRT z górnej półki, po prostu z samej zasady działania,
o której zapewne nie masz pojęcia (pod warunkiem oczywiście, że
zostanie ustawiona właściwa/niewielka jasność, ale to i CRT dotyczy).

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

56. Data: 2006-06-26 20:17:31

Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Darek pisze:

> Z tym brakiem migotania to byłbym ostrozny. Nowy to może nie migocze,
> ale tak po 3-4 latach to już zdarza się. Oczywiście przyczyna jest inna
> niż w CRT, ale efekt równie irytujący.

W takim razie ma po prostu uszkodzoną świetlówkę i należy ją wymienić.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

57. Data: 2006-06-27 05:34:26

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neas" <n...@n...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> wiesz, co mam na myśli. Parametr podawany w Hz mówi tylko o tym, jak
> często obraz może się zmienić, a nie jak jest stabilny.

To jak nazwiesz inaczej wlasnie "zmane obrazu" ?
staly obraz... to znaczy ze pracujesz na pakietach biurowych chyba i w zyciu
nie ogladales filmu w wysokiej rozdzielczosci na LCD
Anie nieprobowales grac w dosc dymaniczna gre

> [...]
> o której zapewne nie masz pojęcia (pod warunkiem oczywiście, że
> zostanie ustawiona właściwa/niewielka jasność, ale to i CRT dotyczy).

Bzdury piszesz wasc straszliwe
Moze stare CRT sa bardzo szkodliwe dla oczu... NOwe juz nie (szczegolnie te
dobre)
Poza tym w LCD o czym juz wspominalem obraz jest "plaski" bez glebi ostrosci
(wynita to z samej zasady dzialania i z budowy LCD-kow.. jesli wogole wiesz
o czym tu mowa)

Poza tym ... EOT...

58. Data: 2006-06-27 07:02:58

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):

> [...]
> nie ogladales filmu w wysokiej rozdzielczosci na LCD
> Anie nieprobowales grac w dosc dymaniczna gre

Neas ma racje. w LCD taki problem jak odswiezanie(migotanie) nie wystepuje.
Chyba ze masz na mysli smuzenie ale to zupelnie inna sprawa.

> Poza tym w LCD o czym juz wspominalem obraz jest "plaski" bez glebi ostrosci
> (wynita to z samej zasady dzialania i z budowy LCD-kow.. jesli wogole wiesz
> o czym tu mowa)

Ja nie wiem. Moze mi wytlumaczysz.
O glebi ostrosci to slyszlem w fotorgrafii
Ale zeby monitor CRT mial obraz bardziej przestrzenny to pierwsze slysze. :)
Rozumiem Misiek ze jak ogladasz np zdjecie o okreslonej glebi ostrosci to na
LCD zdjecie ma mniejsza glebie niz ogladane na CRT . ;)

poczytaj sobie o monitorach LCD
http://www.chip.pl/arts/n/article_170138.html
A tu masz o glebi ostrosci
http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
C5%9Bci

59. Data: 2006-06-27 08:37:09

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cheetah" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> O glebi ostrosci to slyszlem w fotorgrafii
> Ale zeby monitor CRT mial obraz bardziej przestrzenny to pierwsze slysze.
:)
> [...]
na
> LCD zdjecie ma mniejsza glebie niz ogladane na CRT . ;)

O glebi ostrosci nie musisz mnie uczyc... ak sie sklada ze robie zdjecia od
czasow... baaaaardzo dawnych (a juz na pewno nie odsylaj mnie do wikipedii
gdzie kazdy moze kazda glupote wstawic)
O monitorach LCD... poczytam ale widze ze mnie nie zrozumiales...
Powiedzenie o "glebi ostrosci" moze niezbyt poprawnie sformuowane ale kazdy
"normalnie rozumujacy" czlowiek wiedzialby i domyslalby sie o czym mowa...
Myslenie nie boli... sprobuj...
na CRT obraz ma "glebie" jest jakby przestrzeny... na LCD-kach zatraca te
wlasnosci i staje sie plaski...
Tyle
A jesli jeszcze masz jakies watpliwosci
poczytaj:http://www.chip.pl/arts/n/article_170138.ht
ml
a tu fragment (jedne z pierwszych slow... Do wad "płaszczaków" należą
smużenie obrazu, efekt świecącej czerni, znacznie gorsze niż w modelach CRT
odwzorowanie kolorów i mniejsze kąty widzenia. ..." i "...niewielki kontrast
na poziomie 1:450-1:700...."
"...Jak to jest z kolorami
Większość modeli z matrycami TN wyświetla zaledwie 262 tysiące kolorów,
interpolując je do 16 mln za pomocą układu FRC (Frame Rate Control).
Prawdziwe 16 mln kolorów wyświetlają tylko matryce MVA i PVA...."
Przeskalowanie obrazu
Następnym ograniczeniem, o którym musimy wiedzieć, decydując się na zakup
monitora LCD, są problemy związane z przeskalowaniem obrazu wyświetlanego w
rozdzielczości innej niż natywna. Prawie wszystkie przetestowane monitory (z
wyjątkiem Sony MFM-HT75W, który ma rozdzielczość 1280x768 punktów)
wyświetlają obraz w rodzielczości nominalnej 1280x1024 piksele. Jeśli chcemy
używać rozdzielczości np. 800x600 czy 1024x768 pikseli, musimy pogodzić się
z tym, że obraz zostanie przeskalowany i nie na każdym urządzeniu będzie
ładnie wyglądał. Czcionki mogą się wtedy stać niewyraźne, a ostre do tej
pory krawędzie rozmyte i poszarpane. Tylko nieliczne monitory bardzo dobrze
wyświetlają przeskalowany obraz...

Wystarczy?

Najpierw poczytaj a potem wpadaj w zachwyt...
Za 17" dobrej jakosci musze dac minimum 1700 zlotych (za lepszy ale o
dluzszym czasie odpowiedzi-odpowiednik odwiezania w CRT-kach- juz ponad
2500)
za tyaka cene kupie solidna 21-ke... a nawet 22" NEC z plaskim czarnym
kiniolem
Jeszcze jakies pytania?

dla mnie EOT ostateczny...
Monitory LCD? Tak ale za pzynajmniej 2-3 lat

60. Data: 2006-06-27 09:36:41

Temat: LCD vs CRT (was: Re: żaówki energooszczędne)
Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> To jak nazwiesz inaczej wlasnie "zmane obrazu" ?
> staly obraz... to znaczy ze pracujesz na pakietach biurowych chyba i w zyciu
> nie ogladales filmu

No właśnie, ponownie demonstrujesz totalną niewiedzę. Na CRT obraz
zmienia się z częstotliwością równą częstotliwości odświeżania
nawet gdy wyświetlasz sobie na nim statyczne zdjęcie, na LCD nie. Weź
sobie kamerę i sfilmuj obraz z CRT, a potem z LCD to zobaczysz, na czym
polega różnica. CRT _zawsze_ migocze, kwestia z jaką
częstotliwością, LCD nigdy (chyba, że jest zepsuty i ma np.
uszkodzoną świetlówkę).

> Bzdury piszesz wasc straszliwe
> Moze stare CRT sa bardzo szkodliwe dla oczu... NOwe juz nie (szczegolnie te
> dobre)

Bzdura, nowe są po prostu mniej szkodliwe. Ale szkodliwe są zawsze, ze
względu na to, o czym napisałem wyżej (przede wszystkim).

> Poza tym w LCD o czym juz wspominalem obraz jest "plaski" bez glebi ostrosci
> (wynita to z samej zasady dzialania i z budowy LCD-kow.. jesli wogole wiesz
> o czym tu mowa)\

Możesz rozwinąć ten ciekawy wątek? Zacznij od zdefiniowania "głębi
ostrości" i korelacji jej domniemanego braku z konkretną "zasadą
działania i budowy LCD".

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

frytownica
Acciona - Mostostal - odbiór mieszkania
Dobry stolarz Katowice i okolice
co to za robaczki
Z cyklu co sądzicie o... lodówka Gorenje RK 65365 E